Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Kia Rio

Sorteer op:


Kia Rio 1.0 T-GDI aut. met een Kip

De ervaring van Sake met een Kia Rio 1.0 T-GDI aut. (120 pk/88, Kw bouwperiode: oktober 2018 - heden) en een Kip Shelter Plus van 750 kg geplaatst op 18-11-2020:

In 2019 van bejaarde Greyline naar Kip Shelter Plus (900kg = 67%). Ook auto gedownsized: Kia Rio T-GDI 1.0 met DCT7 automaat. Doorslag gaven max trekgewicht 1110kg en kogeldruk 75 kg, plus ruimte achterin voor passagiers en bagage. Ervaring herfstvakantie 2020 Zwitserland. Combinatie komt vlot mee in verkeer. Voelt ook bij 100 km/u op autobahn stabiel aan. Helling 5% comfortabel met 90 km/u (automaat terug naar v5, ca. 3000 rpm). Tussen Bodensee en Alpen secundaire wegen tot 10%. Combi rijdt prettig en komt niets tekort aan trekkracht. Instructieboekje beveelt aan met aanhanger automaat z’n werk te laten doen. Helling op trefzeker. Helling af soms met de hand teruggeschakeld. Bij gemeten 70 kg kogeldruk twee fietsen probleemloos mee op dissel. Gemiddeld verbruik 1:11,4 (solo 1:16).

Bekijk berekening

Wijzigen


Kia Rio 1.2 cvvt met een Beyerland

De ervaring van Alex met een Kia Rio 1.2 cvvt (86 pk/63, Kw bouwperiode: augustus 2011 - 2016) en een Beyerland Sprinter 350 van 950 kg geplaatst op 12-04-2018:

In een wereld van "gedownsizede" motoren is het lastig om een goede combinatie te maken tussen auto en caravan. De Kia Rio(1.2 cvvt) was al inmiddels in bezit en komend vanaf een Rapido vouwcaravan was het wel even zoeken naar een geschikt model, dit werd uiteindelijk de Beyerland 350DD. Om ervoor te zorgen dat ik toch een klein beetje meer vermogen tot mn beschikking zou hebben, is de auto gechipped en haalde daarmee 140Nm op de vermogensbank(standaard 110Nm). Inmiddels hebben we diverse reizen naar het zuiden gemaakt(Luxemburg, Frankrijk, Spanje) en de hele combinatie rijd prima en voelt erg stabiel aan, grootste euvel is toch wel het gebrek aan vermogen waardoor je bij hellingen in het buitenland een hoop moet schakelen om op gang te blijven. De lange overbrenging van de 1e versnelling is erg handig bij vlot wegrijden en steile camping-weggetjes.

Bekijk berekening

Wijzigen


Kia Rio 1.3i 8v met een Chateau

De ervaring van p.kick met een Kia Rio 1.3i 8v (82 pk/60, Kw bouwperiode: 2003 - 2005) en een Chateau 380 van 807 kg geplaatst op 26-07-2017:

heb een kia 1.3 8v 4deurs met chateau 400 beladen 807 kilo. was 4weken geleden in luxemburg, heenreis stopgestaan met koppelingsplaten,veel te warm geworden,is weer goedgekomen. gebruik in alle gevallen niet de 5 versnelling ook niet op de autobaan,met terugreis in 3 of 4 gereden met meer toeren gereden alles goed gegaan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Kia Rio 1.5 met een Chateau

De ervaring van hagen met een Kia Rio 1.5 (97 pk/71, Kw bouwperiode: 2003 - 2005) en een Chateau Caratt 430 TMF van 1100 kg geplaatst op 30-05-2012:

rijden nu 6jaar( met lpg) in deze rio div vac naar z frankrijk en zuid Duitsland,en Oostenrijk geweest, met een beetje beheerste rijstijl en goed beladen caravan ,met stabilisator gaan we ook nu weer richting frankrijk,vr gr fam hgen

Bekijk berekening

Wijzigen


Kia Rio 1.6i met een Caravelair

De ervaring van A. de lange met een Kia Rio 1.6i (112 pk/82, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Caravelair Antares Luxe 400 van 900 kg geplaatst op 11-05-2010:

Rij al 4 jaar lange naar Spanje met de kia over verschilende wegen soms ook zwaar beladen 4 volwasen mensen, met bagage,heb wel hulp veren laten monteren achter, dit rijd beter. prima auto dus.

Bekijk berekening

Wijzigen


Kia Rio 1.5 CRDi vgt met een Trigano

De ervaring van r Duiker met een Kia Rio 1.5 CRDi vgt (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Trigano Silver 310 van 850 kg geplaatst op 05-05-2008:

de caravan is goed te trekken maar helaas als je er fietsen achter hangt blijft hij niet recht achter de auto . hij begint te slingeren.

Bekijk berekening

Wijzigen


Kia Rio 1.3i 8v met een Chateau

De ervaring van mevr. Antes met een Kia Rio 1.3i 8v (82 pk/60, Kw bouwperiode: 2003 - 2005) en een Chateau Calista 390 HU van 1100 kg geplaatst op 13-04-2008:

Ik heb een rio uit 2004 (max 1100kg geremd) en de caravan is chateau BH Chiara (gem.900kg). Op de vlakke weg is in z'n vier goed te doen meestal in z'n vijf maar bij hellingen vlug terug naar vier, nederlandse Z.limburg hellingen. Dit jaar gaan we naar belg. en frankrijk misschien via luik.

Bekijk berekening

Wijzigen


Kia Rio 1.4i met een Caravan

De ervaring van ron met een Kia Rio 1.4i (97 pk/71, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Caravan leeg: 750 kg van 800 kg geplaatst op 09-09-2007:

Ik rijd zelf enige tijd kia nu en bevalt zeer goed
We hebben nu een Esterel klapcaravan aangeschaft.
Deze rijd zeer vlot mee.
Als je je gewoon aan de regels houd (80 mtot 90 km per uur) heb je nergens last van. prima combinatie

Bekijk berekening

Wijzigen


Kia Rio 1.4i met een Caravan

De ervaring van H. Oost met een Kia Rio 1.4i (97 pk/71, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Caravan van 850 kg geplaatst op 08-08-2007:

Met Kip Kompact KK420 en Rio prima combinatie. Probleemloos in de 5e versnelling

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Kia Rio.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Kia Rio 1.5 CRDi vgt met een Eriba

De ervaring van Mike Wareing met een Kia Rio 1.5 CRDi vgt (110 pk/81 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Eriba Touring Triton 410 GT van 980 kg geplaatst op 08-08-2007:

My Kia Rio Strike 1.5 diesel tows my Eriba Triton 410/BS almost effortlessly in a wide range of road conditions. My previous towcar was a Citroen Berlingo 2.0L diesel and, although its load capacity was much greater, we've found the Kia more comfortable and economical. It will pull top gear all day on motorways with the 'van. Towball download max. is only 50kg but this is easily achieved.


Kia Rio 1.5 met een Eriba

De ervaring van Liz Berridge met een Kia Rio 1.5 (97 pk/71 Kw, bouwperiode: 2003-2005) en een Eriba Touring Triton 420 GT van 1000 kg geplaatst op 08-08-2007:

Kia Rio 1.5 CTDi has proved an excellent car to tow the Eriba Triton 420GT. Hardly loses any power at low or high speeds, and manoevres well at all speeds. Also very little reduction in MPG when towing. I would recommend this combination.


Kia Rio 1.3i 8v met een Caravelair

De ervaring van miguel met een Kia Rio 1.3i 8v (82 pk/60 Kw, bouwperiode: 2003-2005) en een Caravelair Antares Luxe Ambiance 400 van 920 kg geplaatst op 08-08-2007:

It's a good car for a beginner, in 2years i've made about 5000km in all condition with no problem at all. on high way I can run at 110km/h in 4th gear, 5th gear is hard to use, hill starts are a little difficult to do. No heating trouble at all, even on a 12% gradiant at full torque, I'm very happy with my KIA even if I know is engine is too small for my caravan
If I decide to change my car, I will for sure try another KIA.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Genuanceerd advies

Wet- en regelgeving

Voorbeeld Trekrapport

Caravan (te?) zwaar

Gastenboek

 

©2024 Caravantrekker