Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Ssangyong Rodius

Sorteer op:


Ssangyong Rodius 270 Xdi met een Knaus

De ervaring van Bosman Jansen met een Ssangyong Rodius 270 Xdi (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een Knaus Sudwind 500 EU van 1360 kg geplaatst op 07-11-2011:

Ik rij de combinatie alweer 3 jaar en schuw de kleinere bergweggetjes niet. Nooit een probleem de auto met caravan komt overal weg. Denk wel even na over uw totale lengte, 12mplus. Verbruik in Nederland met de Ssang Yong is ongeveer 1:10, als je het rustig houdt op de snelweg, met de caravan op de snelwegen in de bergen en dan ook lekker met hoge snelheid de berg op dan verbruik je al snel 1:6 over een hele rit van Amsterdam naar Spanje (Roses) door midden Frankrijk rijdt de combinatie 1:8. Ik heb ook ervaring met het rijden met gelijke caravan maar dan met de Peugeot 406 806,807, Citroen C8 maar die kunnen niet tippen aan deze combinatie. De motor zal niet warmlopen bij 30graden in de bergen wat de ander auto's toch wel eens hadden na een lange klim. (Mijn Knaus heeft een verzwaard onderstel en mag beladen worden tot 1700kg Leeggewicht is 1200kg.)

Bekijk berekening

Wijzigen


Ssangyong Rodius 270 Xdi aut. met een Wilk

De ervaring van Gertjan Kleijer met een Ssangyong Rodius 270 Xdi aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een Wilk S4-470 DQ van 1498 kg geplaatst op 08-07-2007:

V0or het eerste met de SSangyong Rodius en een Wilk 470 DQ van max 1500 kilo naar Spanje gereden. Een geweldige ervaring. Topsnelheid van 130 is probleemloos te halen. De combinatie van automaat en cruisecontrol is geweldig. Hiervoor een Espace gehad maar dat is niet te vergelijken met de Rodius. Een aanrader!

Bekijk berekening

Wijzigen


Ssangyong Rodius 270 Xdi aut. met een Knaus

De ervaring van Stef met een Ssangyong Rodius 270 Xdi aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een Knaus Eurostar 550 FU (2,50) van 1500 kg geplaatst op 03-03-2007:

Gewoonweg helemaal goed. In Frankrijk 100..110 op de cruise (belading en bandenspanning wordt dan heel belangrijk, gaat de aanhanger "wiebelen" meteen de gang eruit halen) helling op helling af. Het maakt niet uit.
Toen kwamen we op de camping in Spanje (terassen aan de kust). De grote plekken (want grote caravan) waren helemaal boven. Jongetje op een brommer. Helling van de categorie "heel steil", auto's aan twee kanten geparkeerd en een caravan van 2,50 breed. Dus stapvoets met een paar centimeter aan beide zijden van de caravan. Stoppen, stukje achteruit en dan weer steil omhoog. Dat is dus met de 'mercedes' diesel en de automaat helemaal geen probleem.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Ssangyong Rodius.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Ssangyong Rodius 2.0 Xdi aut. [4WD] met een Swift

De ervaring van John Mitchell met een Ssangyong Rodius 2.0 Xdi aut. [4WD] (155 pk/114 Kw, bouwperiode: 2013-2021) en een Swift Challenger 560 van n.b. kg geplaatst op 03-03-2007:

It's a beast...not best looking car but at a mass of 2100kg easy to get to the magic 85% on loads of vans.
Get the ELX with the use of 4 x 4 when needed. Then theres the space .
Even with 7 seats in place there loads of room and a decent boot.
Take out the rear bench seat and use as a 4 seater and the boot is van like at around 3000 litres. It's capacities draws most other cars .... Best of all cheap to by...
Not as good as my discovery 3 but nearly and half the price.. more space and much much cheaper to run... its a towbar bargain


Ssangyong Rodius 270 Xdi aut. [4WD] met een Bailey

De ervaring van BroGoat met een Ssangyong Rodius 270 Xdi aut. [4WD] (163 pk/120 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Bailey Pegasus 554 van 1461 kg geplaatst op 03-03-2007:

Been using this combo for some while now and last year towed almost 20.000 miles through Europe visiting nine countries in nine months. Both van and car loaded to the max. Never missed a beat.


Ssangyong Rodius 270 Xdi aut. [4WD] met een Coachman

De ervaring van M Bailey-Dalton met een Ssangyong Rodius 270 Xdi aut. [4WD] (163 pk/120 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Coachman Amara 560/6 van 1484 kg geplaatst op 03-03-2007:

Have only had the car a week but the van was hitched to go to a rally within 24hours, having just returned I cannot praise the car enough, Much better than the shogun it replaces and the disco before that, a silky smooth tow despite van and car being loaded to the max. The engine pulls well and is well matched towing and solo to the tiptronic gearbox. It may be old Merc technology but that's more bulley proof than new merc technology. Look past the badge and it's a pretty good bit of Kit, Disco3 or rangie it aint but for the price (especially used as this one is) not a bad towing vehicle. Get one up to April 06 and it's cheaper tax too, as well as missing the savage depreciation.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Caravan (te?) zwaar

Donatie

Hoe meer PK's, hoe beter?

Gastenboek

Voorbeeld Trekrapport

 

©2024 Caravantrekker