Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Chevrolet Orlando

Sorteer op:


Chevrolet Orlando 2.0 VCDi aut. met een Burstner

De ervaring van Georges De Backer met een Chevrolet Orlando 2.0 VCDi aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2011 - 2014) en een Burstner Averso 535 TL van 1450 kg geplaatst op 08-12-2013:

Voorbije zomer met mijn Chevrolet Orlando 2,0 - 163 PK automatique en mijn Burstner Averso 535 TL - MTM 1500 kg (geladen tot 1480 kg) naar Kroatië gereden.Enkel mijn echtgenote was mee als passagier. Geen enkel probleem gehad, Had weliswaar de kogeldruk naar 80 kg gebracht, dus iets meer dan de voorgeschreven 75 kg. De combinatie reed zalig. Verbruik op het ogenblik van heen- en terugreis met de caravan aan de haak, bleef steeds rond de 10 liter. Ik haalde moeiteloos een snelheid rond de 100 km per uur en voelde dat de Orlando nog meer kon. Ook bij hellingen was er geen enkel probleem. Ik had wel een reservewiel in mijn koffer gelegd en nog enkele spullen met enig gewicht. Heb nooit enige neiging tot slingeren van de combinatie opgemerkt. Mijn vorige voertuigen waren ook allemaal monovolumes (in Nederland busjes genoemd) Deze wagen is de eerste waar het echt zalig mee rijden is. Ik kan geen enkel negatief punt noemen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Chevrolet Orlando 2.0 VCDi met een Hobby

De ervaring van wouter met een Chevrolet Orlando 2.0 VCDi (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2011 - 2014) en een Hobby De Luxe 500 KMFe van 1400 kg geplaatst op 02-10-2013:

dit is echt. wel een krachtpatser om mee uit te pakken,rijdt zeer comfortabel.Er is geen berg te hoog,tegen 95 km/h verbruik 9,9.l
kortom prima wagen voor een caravan te trekken!

Bekijk berekening

Wijzigen


Chevrolet Orlando 2.0 VCDi aut. met een Weinsberg

De ervaring van Jurgen van Diemen met een Chevrolet Orlando 2.0 VCDi aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2011 - 2014) en een Weinsberg CaraOne 480 QDK van 1360 kg geplaatst op 17-09-2012:

Van de zomer met een combi van een chevrolet Orlando 2.0 D Aut (163pk) en een weinsberg 480 qdk met een maximaal totaal gewicht can 1350 kg naar de dordogne gereden. Vermogen van de chevrolet is meer dan voldoende. Door het hoge eigen gewicht van de auto ia het geheel goed controleerbaar. Wel moet je er voor zorgen dat je niet te veel 'zware' spullen op het stapelbed legt. Dit kan er voor zorgen dat de caravan gaat 'slingeren'. Onze ervaring is dat je gerust wat meer druk op de kogel kan geven. Dan rijdt de combi uitstekend.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Chevrolet Orlando.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Chevrolet Orlando 2.0 VCDi met een Lunar

De ervaring van Alan Storey met een Chevrolet Orlando 2.0 VCDi (163 pk/120 Kw, bouwperiode: 2011-2014) en een Lunar Clubman SB van 1460 kg geplaatst op 17-09-2012:

We have had our Orlando for 3 years from new, the engine is a genuine 163 BHP non of the evap valves. The engine is smooth with power coming in immediately as there is no delay in turbo boost. We towed an Elddis Avante 540 for most of the Orlando\'s time, it would eat up the miles effortlessly. We now have the Lunar which again the Orlando tows effortlessly just eats up the miles. It\'s sad this car has never featured in magazine articles, if it had maybe Chevrolet would not have pulled out of uk as more cars would have been sold.


Chevrolet Orlando 2.0 VCDi aut. met een Wilk

De ervaring van Emiliano met een Chevrolet Orlando 2.0 VCDi aut. (163 pk/120 Kw, bouwperiode: 2011-2014) en een Wilk S3-450 HTD van 1270 kg geplaatst op 17-09-2012:

I towed che Wilk with a Fiat Multipla 1.9 jtd, which was an honest car, but towing with the Orlando is not comparable, because of the power and the automatic transmission (best in sequential mode); you forget every kind of towing difficulty, it becomes a real pleasure.


Chevrolet Orlando 2.0 VCDi aut. met een Coachman

De ervaring van ron simpson met een Chevrolet Orlando 2.0 VCDi aut. (163 pk/120 Kw, bouwperiode: 2011-2014) en een Coachman Vision 520/4 van 1470 kg geplaatst op 17-09-2012:

I bought this car because my ford c max wasn't heavy enough.plus this car has the exec pack which increases the kerbweight to over 1800kg it tows my swift challenger 480se with ease. I would recommend this car for towing


Chevrolet Orlando 2.0 VCDi met een Adria

De ervaring van Gary Rosam met een Chevrolet Orlando 2.0 VCDi (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2011-2014) en een Adria Adiva 532 UP van 1350 kg geplaatst op 17-09-2012:

A perfect match, Tows well up hill really don't know the van is on the back of the car


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Hoe meer PK's, hoe beter?

Wet- en regelgeving

Voorbeeld Trekrapport

Genuanceerd advies

Gastenboek

 

©2024 Caravantrekker