Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Hyundai i40

Sorteer op:


Hyundai i40 Wagon 2.0 GDI met een Hobby

De ervaring van Rogér met een Hyundai i40 Wagon 2.0 GDI (177 pk/130, Kw bouwperiode: juni 2011 - 2019) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1350 kg geplaatst op 19-08-2020:

Wat een goede combinatie, heerlijk rond rijden in de zesde versnelling met 105km op de teller bij berg je op (5%)terug naar de 5de, bij 10% even terug naar de 4de en dan gewoon 100:op de cruise control, naar boven tuffen. Benzine verbruik enigszins normaal voor de combinatie en snelheid 1 op 7,5 a 8. Heerlijk combo zeker aan te bevelen.


Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi met een Burstner

De ervaring van Arno met een Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi (136 pk/100, Kw bouwperiode: juni 2011 - 2019) en een Burstner Averso Plus 440 TK van 1360 kg geplaatst op 19-06-2014:

Probleemloos, verbruik bij 90km/h is 10L/100km,
Bij 100 loopt het op naar 11L/100km
Let wel, caravan was bouwjaar 2012 en niet 2014. Combinatie mocht nog net zonder E rijbewijs gedaan worden.
Overigens niet met wind gereden,

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI blue met een Caravelair

De ervaring van willem met een Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI blue (135 pk/99, Kw bouwperiode: juni 2011 - 2019) en een Caravelair Antares Luxe 426 van 1100 kg geplaatst op 30-04-2013:

Net terug uit frankrijk , de hyundai trekt snel op en wanneer de 5e versnelling het lastig heeft bij een lastige klim pakt de 4e versnelling het prima op.het verbruik is ca 1op 9.5 100km per uur is makkelijk haalbaar met euro 95. alle versnellingen zijn goed afgesteld om te caravannen. met dakkoffer (boven de 80km/hr beter voor de windbreking en euro 98 of v-power zie ik de rit van de zomer naar italie wel zitten en zal 1:10 haalbaar zijn.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi Blue met een Eifelland

De ervaring van Guus met een Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi Blue (116 pk/85, Kw bouwperiode: juni 2011 - 2019) en een Eifelland Holiday 500 TF van 1405 kg geplaatst op 17-08-2012:

Net terug uit Frankrijk en de auto is uitstekend bevallen. De caravan ligt een stuk stabieler als bij de vorige auto, die weliswaar een sterkere motor had. Het iets mindere vermogen zeker niet gemist en de auto met zware caravan is zeker een aanrader!

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi Blue met een Delta

De ervaring van Erik met een Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi Blue (116 pk/85, Kw bouwperiode: juni 2011 - 2019) en een Delta Euroliner 4400 TKM van 1225 kg geplaatst op 17-08-2012:

Met de i40 naar Italie. Kilometerstand:2500 km; Verbruik solo: 5.4 liter/ 100 km; combinatie: 9.7 liter/100 km. Twee fietsen voorop. Kogeldruk 65 kg. Zeer stabiele combinatie. In zesde versnelling bij 2000 rpm een snelheid van 105 km/uur.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi Blue met een Caravelair

De ervaring van Koen met een Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi Blue (116 pk/85, Kw bouwperiode: juni 2011 - 2019) en een Caravelair Ambiance style 486 van 1350 kg geplaatst op 14-08-2012:

Caravelair 486 allegra in juni toegekregen. Een vakantie richting Oostenrijk gereden. De Hyundai I40 heeft geen enkele moeite om de caravan stabiel te houden en ik heb het merendeel van de tijd rustig in zesde versnelling kunnen rijden. Op de hellingen (die soms zeer steil waren), schakelde ik terug naar 4 waardoor ik voldoende trekkracht had om de caravan naar boven te trekken. Door een GPS dwaling hebben we zelfs de Tauern pas moeten rijden. Zelfs hier kon de auto goed weg op de zeer steile hellingen en hebben we de pas bedwongen (maar het zal wel de laatste keer zijn :-) ). Kortom een zeer tevreden gebruiker van Hyundai I40!

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi Blue met een TEC

De ervaring van Theo met een Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi Blue (116 pk/85, Kw bouwperiode: juni 2011 - 2019) en een TEC Travel King 535 TE van 1400 kg geplaatst op 08-08-2012:

De auto net voor de vacantie gekregen en gelijk mee naar spanje. Wegens problemen bij maastricht over verviers gereden. In het begin wilde het niet echt vlotten,maar na enkele honderden Km's kwam hij los. Zeer tevreden over deze combi, ook achter luik kun je vlot met 90-100 km naar boven. ook in zuid frankrijk tijdens mistral en sormachtig weer blijft het een enorm stabiele en veilige combinatie, waarbij een kruissnelheid van 110-115 km geen enkel probleem is. voor de aanschaf dacht ik nog over tuning, maar dat laten we mooi achterwege

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI blue met een Hobby

De ervaring van Roger met een Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI blue (135 pk/99, Kw bouwperiode: juni 2011 - 2019) en een Hobby Exclusive 460 van 1300 kg geplaatst op 05-08-2012:

In juli 2012 in Italie geweest (Punta Sabione,Venetie) moet zeggen dat het resultaat zeker niet tegenviel. Men moet in de bergen wel even een tandje terugschakelen zodat hij tussen de 4a 5000 toeren komt,maar de prestaties vallen zeker niet tegen,met 90 kmh de bergen omhoog noem ik nou niet bepaald slecht presteren. Het verbruik viel al helemaal niet tegen,gemiddeld 9ltr/100km,oftewel 1op11km met een caravan erachter van +1300kg en 3 volwassenen.Al met al een prima caravantrekker,zuinig,comfortabele wegligging,prima trekkracht,veel ruimte voor inzittenden,vooral ook achterin, waardoor je uitgerust op bestemming aankomt.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI blue met een Hobby

De ervaring van Cor met een Hyundai i40 Wagon 1.6 GDI blue (135 pk/99, Kw bouwperiode: juni 2011 - 2019) en een Hobby Excellent Easy 450 UB van 1250 kg geplaatst op 06-05-2012:

Afgelopen week (meivakantie Friesland) voor het eerst met deze combinatie weggeweest. (nw. auto)

Het viel mij niet tegen, ik vond de combinatie goed en stabiel aanvoelen en had het gevoel dat het plezieriger reed dan mijn vorige combi (Opel Zafira 1.8 16V)

Trekkracht; voldoende (alleen vlakke weg gereden)
Snelheid; binnenwegen ruim voldoende, snelweg met gemak naar de 100 Km/h, stabiel in de 5de versn. op ong. 80-90Km/h, ook de 6de was bruikbaar maar dan zonder tegenwind.
Stabiliteit; ondanks de ruim aanwezige wind op heen en terugweg vond ik de combi stabiel op de weg liggen, de auto deinde zowel zijdelings als inverend niet veel.
Gemak; geruisloze auto, niet veel lawaai om op snelheid te houden. Bij wegrijden op toeren uiteraard wel meer geluid. Ik had het gevoel dat 4000 - 5000 toeren goed lag bij deze motor v.w.b. trekkracht. Eenmaal op snelheid kan dit uiteraard minder.

Al met al ben ik tevreden en viel het mij niet tegen.
Van de zomer naar zuid-frankrijk, kijken hoe dan de heuvels gaan. Maar ik zie de reis met deze prettige auto en combinatie niet met tegenzin tegemoet.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Hyundai i40.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Hyundai i40 1.7 CRDi met een Bailey

De ervaring van Nigel met een Hyundai i40 1.7 CRDi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2012-2019) en een Bailey Pursuit 530-4 van 1375 kg geplaatst op 06-05-2012:

I\'m new to caravannig, as I write this I\'ve owned a van for 3 months. The i40 is very soft on the rear end with a Bailey Pursuit as in I heard the bump stops hit twice and that was taking my time,so I have uprated the rear springs (from Mad Suspension) not with these rubber bands, the result is amazing and anyone with an i40 I suggest this is a must. The original springs had only just over 50,000 miles on them.
I also have previously fitted a tuning kit to the car for better economy (70+mpg on a round trip to London and thats not taking my time) the benefit of the kit is that is increased the torque from 330Nm to 420Nm so this extra power is fantastic. I\'m doing approx 40+mpg whilst towing (combined).
Towing on wet grass hasn\'t been an issue yet with the traction control.
Ok the i40 has been modifed but for the price of these improvements the car is still alot cheaper than many of its rivals. Would recommend this as a tow car but be prepared to do a spring alteration.


Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi met een Fleetwood

De ervaring van Chris met een Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2011-2019) en een Fleetwood Meridien 520-EB van 1350 kg geplaatst op 06-05-2012:

The I40 estate pulls our fleetwood meridian no problem. You will need to use the gears on inclines and cruise works a treat in 5th.


Hyundai i40 1.7 CRDi met een Bailey

De ervaring van m smith met een Hyundai i40 1.7 CRDi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2012-2019) en een Bailey Pageant Provence van 1475 kg geplaatst op 06-05-2012:

the hyundai tows the bailey very easy motorway driving 6 th gear is used most of the time.averaging about 37mpg driving steady ,this is a brilliant towcar


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.


 

Geef je zelf vertrouwen!

Een goede combinatie is belangrijk maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker!

Volg een cursus bij Bert (Caravantrekker Trainingscentrum) en ga zonder stress op stap met de caravan.

 

Lees ook:

Gastenboek

Caravan (te?) zwaar

Genuanceerd advies

Donatie

Voorbeeld Trekrapport

 

©2024 Caravantrekker