Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Mazda 3

Sorteer op:


Mazda 3 1.6i met een Caravelair

De ervaring van Martijn met een Mazda 3 1.6i (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Caravelair Antares Luxe 400 van 1000 kg geplaatst op 13-11-2016:

Op vlakke wegen en autobaan hellingen goede combinatie. In de bergen verwacht er niet te veel van zolang je rijd kom je er wel, zodra je stil komt te staan op een helling dan wordt het lastiger. Auto heeft dan maar net genoeg kracht om weg te komen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 3 Hatchback 2.2-D met een Hobby

De ervaring van Sjaak met een Mazda 3 Hatchback 2.2-D (150 pk/110, Kw bouwperiode: oktober 2013 - 2019) en een Hobby Excellent 460 UFe van 1400 kg geplaatst op 15-07-2016:

Gereden met Hobby 460 UFe van 2009 gewicht 1400 kg
Merk geen verschil met de Shadowline 430 CP 1100kg
Prima stabiel Brandstof gebruik tussen 1:11 tot 1:14
6de versnelling bij 85 km kogeldruk 75 kg

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 3 Hatchback 2.0 met een Trigano

De ervaring van Jan met een Mazda 3 Hatchback 2.0 (120 pk/88, Kw bouwperiode: oktober 2013 - 2019) en een Trigano Rubis 430 van 1000 kg geplaatst op 21-09-2015:

Deze zomer voor het eerst met deze combinatie op pad (Zuid Frankrijk). De caravan is btw een Rapido Club 44.
Cruise snelheid liggend tussen de 100 en 110, afhankelijk van het verkeer.
Combinatie ligt strak op de weg, ook bij plotselinge stuur correcties hersteld de combinatie zich direct.
Constant gereden in de 5de versnelling, 6 wel bruikbaar alleen dan moest er bij een heuveltje al snel terug geschakeld worden.
Verbruik tussen de 1 op 11 en 1 op 12.
Ook met de combinatie,per ongeluk, terecht gekomen op een berg weggetje met hellingen tot 10%, in de 2de versnelling omhoog, geen centje pijn.
Samenvattend: fijne combinatie met genoeg reserves.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 3 Hatchback 2.0 met een Fendt

De ervaring van D.Zijlstra met een Mazda 3 Hatchback 2.0 (120 pk/88, Kw bouwperiode: oktober 2013 - 2019) en een Fendt Saphir 450 QB van 1300 kg geplaatst op 09-08-2015:

Alhoewel de 2 liter geen geweldenaar is is hij mij heel erg meegevallen. Rijdende naar en van Zuid Frankrijk is het gebruik op de vlakke weg met veel rijden op de cruise rond de 1 op 10 bij een snelheid tussen de 80 en 90 km. Om een stabiele combinatie te krijgen heb ik een kogeldruk van 65 kg aangehouden. De auto op de achterbank en kofferruimte voldoende beladen. Ook de belading van de caravan luistert nauw. Zoveel mogelijk op of voor de as beladen als dat allemaal in orde is dan is dan is het een prettige combinatie om mee rijden mede door het rustige lopen van de 2 liter motor.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 3 Hatchback 2.2-D met een Elddis

De ervaring van sjaak met een Mazda 3 Hatchback 2.2-D (150 pk/110, Kw bouwperiode: oktober 2013 - 2019) en een Elddis Xplore 402 van 1020 kg geplaatst op 02-08-2015:

Fijne trekauto gereden met eldiss shadowline 430 cp 1100 kg
verbruik 8.5 ltr op 100km 6de versnelling mogelijk op vlakke weg vanaf 85 km kan verder alles aan gereden in scandinavie ong 5000km

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 3 Hatchback 2.2-D met een Elddis

De ervaring van sjaak met een Mazda 3 Hatchback 2.2-D (150 pk/110, Kw bouwperiode: oktober 2013 - 2019) en een Elddis Xplore 402 van 1020 kg geplaatst op 02-08-2015:

Fijne trekauto gereden met eldiss shadowline 430 cp 1100 kg
verbruik 8.5 ltr op 100km 6de versnelling mogelijk op vlakke weg vanaf 85 km kan verder alles aan gereden in scandinavie ong 5000km

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 3 Hatchback 2.2-D met een Fendt

De ervaring van Andy met een Mazda 3 Hatchback 2.2-D (150 pk/110, Kw bouwperiode: oktober 2013 - 2019) en een Fendt Saphir 420 QF van 1220 kg geplaatst op 06-08-2014:

Geweldige trekker! De 6e versnelling is nauwelijks bruikbaar, het kan wel, maar de motor bromt licht. (Misschien als er meer kilometers op zitten wordt dit beter. Ik had er maar 1500km op zitten toen wij vertrokken).
Maar 100Km/uur in de In 5e versnelling (=2000 toren) en er is weinig dat hij niet aankan. Bij Luik even in zijn 4 en dan makkelijk 100km/uur naar boven! Een waar genot. Op 80km wegen is de 5e net te hoog maar in zijn 4 draait hij maar 2200 toeren, lekker rustig en ook de mogelijkheid snel te accelereren.
Met 75kg disselgewicht is de combinatie zeer stabiel, ook heuvel afwaarts. Er zijn zelfs momenten wanneer je vergeet dat de caravan er achter zit!
Eigenlijk tot dus ver is het enige probleem, dat je ongemerkt te hard gaat rijden. Gelukkig kan je ook een waarschuwing instellen dat piept als je over een bepaalde snelheid gaat.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 3 2.0i met een Caravan

De ervaring van anton wieringa met een Mazda 3 2.0i (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Caravan van 1000 kg geplaatst op 01-07-2012:

wij gaan met deze caravan al 13 jaar weg waarvan een keer met deze auto, onze vorige mazda3 met 1.6 was ook voldoende maar wilde graag een zwaardere 2.0 heb bij de mazda1.6 een breede dakkoffer gekocht kleinste model die bij snelheden boven de 90km werkt als een spoiler en het verbruik terug bracht naar 1 op 8 dit ook omdat wij met twee tieners op vakantie gaan en zodoende het gewicht van de caravan omlaag brachten en het gewicht van de auto verhoogde. ben zeer tevreden over deze auto met onze relatieve kleine caravan

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 3 1.6 CiTD met een Caravan

De ervaring van Gertjan Kranenonk met een Mazda 3 1.6 CiTD (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2004 - 2006) en een Caravan van 900 kg geplaatst op 14-08-2011:

We zijn met de mazda 3 1.6citd naar het Beijersewoud geweest vlak bij de grens van Oostenrijk met hellingen
van zo,n 13%.het rijd perfect bij het inhalen van een vrachtwagen kan je naast de vrachtwagen al terug naar de vijfde versnelling.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 3 1.6 CiTD met een Burstner

De ervaring van M Toonders met een Mazda 3 1.6 CiTD (109 pk/80, Kw bouwperiode: april 2009 - augustus 2013) en een Burstner Averso 420 TS van 1220 kg geplaatst op 15-05-2010:

Prima combinatie, heb caravan niet zwaar beladen omdat we slecht met tweeen op vakantie gaan. In de bergen de kent ie geen grenzen. Op de autobaan makkelijk 100 km te halen. ( Duitsland)

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 3 2.0i met een Eriba

De ervaring van anne met een Mazda 3 2.0i (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Eriba Touring Troll 540 GT van 1300 kg geplaatst op 12-02-2010:

sinds 4 jaar rij ik met deze combinatie,altijd naar n-italie en zwitserland in de bergen met zijn passen en toch wel flinke helligen(simplon,gotthart enz.)en nooit problemen,alles gaat met gemak,ook geen temp.problemen met mijn 3 sedan.Altijd rij ik met AC aan (moet van mijn vrouw).Verbruik is zo'n 1/10.De auto zelf kan wel wat extra bagage gebruiken.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 3 1.6i aut. met een Caravelair

De ervaring van G.van der Hoorn met een Mazda 3 1.6i aut. (105 pk/77, Kw bouwperiode: april 2006 - april 2009) en een Caravelair Ambiance style 400 van 1000 kg geplaatst op 22-05-2008:

Op vlakke vegen geen probleem. Met tegenwind bij 80 km/uur duidelijk meer schakelmomenten. Verbruik 1:10.
Met slingerdemper weinig last van vrachtwagens. Met Blokkeren in juiste versnelling nog geen ervaring.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 3 1.6 CiTD hp met een Chateau

De ervaring van C Heijbroek met een Mazda 3 1.6 CiTD hp (109 pk/80, Kw bouwperiode: april 2006 - april 2009) en een Chateau Calista 450 FTU van 1215 kg geplaatst op 22-02-2008:

Vorig jaar naar Italie geweest met deze combinatie en terug via Oostenrijk. Op de vlakke weg altijd in z'n 4e versnelling maar dan kon ook de airco aan. Gemiddelde snelheid 95km. In Italie is deze snelheid te laag op de hoofdwegen, vrachtwagens drukken je van de weg. Hier 105km gereden maar dan wel met veel schakelen. In de bergen meer dan genoeg trekkracht.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Mazda 3.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Mazda 3 Sport 2.0 CiTD met een Bailey

De ervaring van Bill Tweedie met een Mazda 3 Sport 2.0 CiTD (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2007-2009) en een Bailey Orion 440-4 van 1249 kg geplaatst op 22-02-2008:

Just picked-up my new Orion from Dorset and travelled home to Devon 120 miles.The Mazda pulled easily;and I had to watch my speed.It would be easy to forget you are towing.Excellent match at 83% and I would recommend this pairing..


Mazda 3 1.6i aut. met een Compass

De ervaring van steve met een Mazda 3 1.6i aut. (105 pk/77 Kw, bouwperiode: 2003-2006) en een Compass Corona 472 van 1194 kg geplaatst op 22-02-2008:

wouldnt pull the skin off a rice pudding


Mazda 3 Sport 2.0 CiTD met een Bailey

De ervaring van Alan Bellwood met een Mazda 3 Sport 2.0 CiTD (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2007-2009) en een Bailey Ranger 520/4 van 1260 kg geplaatst op 22-02-2008:

Do not let this cars looks fool you into thinking it is a mild mannered little runabout. It has a 2.0 turbo diesel unit which is capable of pulling its 85% with ease. It is just as good as the 2.0 diesel mondeo but gives a better mpg and a much nicer car to run solo. I went to cornwal last year, Weymoth and the new forrest this year, and the car never missed a beat. The trip to Weymouth was into 40 mph winds and gusts but you would have never known. The car is low and pulls very well. I am very impressed with it. It may look small but it's got more guts than than a pub darts team.l


Mazda 3 1.6 met een Elddis

De ervaring van steve walker met een Mazda 3 1.6 (105 pk/77 Kw, bouwperiode: 2009-2013) en een Elddis Avante 524 van 1420 kg geplaatst op 22-02-2008:

this car would not pull the skin off a rice pudding the car almost blew up that was just trying to get up the kirb ive had 3 clutches and one gear box the car is a nightmare theres more power in the motor mover dont get one mr and mrs d green


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Wet- en regelgeving

Voorbeeld Trekrapport

Hoe meer PK's, hoe beter?

Donatie

Gastenboek

 

©2024 Caravantrekker