Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Mitsubishi ASX

Sorteer op:


Mitsubishi ASX 1.6 met een Knaus

De ervaring van Eric W. Sip met een Mitsubishi ASX 1.6 (117 pk/86, Kw bouwperiode: januari 2012 - 2016) en een Knaus van 1290 kg geplaatst op 18-07-2021:

Vorig jaar voor het eerst met de asx en knaus naar italie geweest en ging super. Vanaf het gardameer naar lago di ledro met kort achtermekaar haarspeld bochten en 11% stijgen was toch ff een dingetje. Maar dat duurde maar 3 km ongeveer dat ie ff moeite had. Maar vanaf nederland tot camping italie deed ie het best goed.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi ASX 1.8 Di-D hp met een Sprite

De ervaring van johannes met een Mitsubishi ASX 1.8 Di-D hp (150 pk/110, Kw bouwperiode: juni 2010 - april 2015) en een Sprite Cruzer 480 SR van 1450 kg geplaatst op 25-02-2013:

Johannes met de sprite 450CF naar zuid frankrijk 2012 met de Mitsubishi ASX 150 PK diesel.deze auto loopt er mee weg 110km per uur gaat perfect op de Franse autobaan.zeer stabiel ook bij zijwindt wel GOED BELADEN IS ZEER BELANGRIJK,om en voor de as van de caravan lichte spullen boven in de caravan verder zorgen dat de auto goed aan het gewicht is dit is een goede combinatie.verbruik 1op11 Met deze combi.2011 op de terug weg uit Kroatie klapband gehad bij 110km maar de combinatie is stabiel gebleven had inrijding gehad van een gat in de weg.
Als men een stop neemt onderweg de moter van de auto nog ongeveer 2min stationair laten lopen zodat de turbo afkoelt dit om te voorkomen dat de olie gaat verkolen bij stilstaande moter in de turbo,deze wordt gekoeld met olie, het start en stop systeem niet gebruiken.(olie gaat dan stilstaan en terug lopen uit de turbo wat achter blijft is olie die in de exstreem warme turbo gaat koken er is dan niet meer voldoende olie in de turbo die de warmte opneemt)
Dit is mooi voor groenen onder ons, maar slecht voor de moter die zwaar werk heeft verricht en dan van het een op het ander niet meer terug koeld naar een lagere turbo en olie temperaatuur.
Als techneut in de auto motoren en turbo's moet ik dit advies geven.
Ben benieuwd hoe de nieuwe Sprite cruzer zie houdt achter de ASX dit jaar 2013. wie heeft al ervaring met deze combinatie.ik kijg de caravan in mei en ga eerst een week proef draaien voor ik 2013 naar italie ga.
caravan wordt terug gekeurd naar 1400kg

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi ASX 1.6 met een Beyerland

De ervaring van Frank met een Mitsubishi ASX 1.6 (117 pk/86, Kw bouwperiode: januari 2012 - 2016) en een Beyerland Vitesse 400 D van 970 kg geplaatst op 04-08-2012:

Zojuist een reis naar Spanje gehad met een Mitsubishi ASX 1.6 van 2012 met een Beyerland Quartz 400D. Gewicht beladen ca. 1000 kg. Heenweg via Lyon. Terug via Millau.
Op de heenweg goed kunnen rijden. Moet op hellingen wel terug schakelen. Vaak naar 3. Je merkt dat de versnellingenbak verhoudingen ver uit elkaar liggen. Verbruik wat de boordcomputer aangeeft ca. 1 op 9. Snelheid tussen de 85 en 100. Vanuit stilstand een flinke helling op is spelen met de koppeling ( en dat ruik je). Op de terugweg via Millau heb je wat langere hellingen. Op sommige moest is terug naar z'n 2. Dan Trekt de auto het goed. Flink doortrekken en overschakelen naar 3de versnelling gaat dan niet lang goed. Komt dan tekort en je moet even later dus weer even terug naar z'n 2.
Solo (bij rustige rijstijl) kan ik ca 1 op 14,5 halen. Daar is heel de auto ook op afgestemd. Bij heel weinig toeren en dus snel opschakelen kun je er zuinig mee rijden. Rij je wat vlotter dan wordt het snel 1 op 12. 2012 model mag 1200 kg trekken maar dan zal de auto heel hard moeten werken.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi ASX 1.8 Di-D hp met een Beyerland

De ervaring van jan met een Mitsubishi ASX 1.8 Di-D hp (150 pk/110, Kw bouwperiode: juni 2010 - april 2015) en een Beyerland Vitesse 460 van 1300 kg geplaatst op 21-02-2012:

met de ASX 1.8 DI-D HP en de beyerland vitesse 460 naar Franrijk geweest.
Onder de auto heb ik wel 50% zwaardere veren laten monteren, mede omdat de schokbrekers bij dit type auto zeer slap zijn!!
Best wel spannend omdat de caravan maar net achter deze auto past.
Caravan zeer secuur beladen (1295 kgs) en na een paar maal kogeldruk aanpassen deze op 63 kgs gehouden.
Mijn verbazing was groot toen ik in België 110kmh ging rijden.
Heel goede rechtuit stabiliteit ook bij het wisselen van rijbaan in de rijsporen van de trucks.
Brussel voorbij de Ardennen in, de eerste klimmen...........
Met mijn ervaring weet ik dat je de zesde versnelling al gelijk moet vergeten voor de klim!! met deze 150pk diesel lach je dus iedereen uit hij fluit dus omhoog.
Nu omlaag, de remmen doen zijn werk prima. ik zelf druk de rem kort maar krachtig in je voelt de beyerland oplopen maar dat is dan ook dat.
Hij laat weten dat hij dr is maar doet absoluut niet vervelend.
Het brandstof verbruik..........
Solo rijdt deze fijne auto bij mij 1 op 21 (snelwegen en niet sneller dan 100kmh!!) gemiddeld snelweg en stads gebruik 1 op 19.
Met de caravan rijdt ik altijd 100kmh en ik vind dan een verbruik van 1 op 11 ( gemiddelde Nederland zuidfrankrijk via grenoble>Digne naar de cote D Azur ) heel netjes.
Kortom een fijne auto die bovenverwachting met de Beyerland samenwerkte en hem zeker de baas was.

Veer campeer plezier.

Jan

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Mitsubishi ASX.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Mitsubishi ASX 1.6 met een Avondale

De ervaring van Tim Cottage met een Mitsubishi ASX 1.6 (117 pk/86 Kw, bouwperiode: 2012-2016) en een Avondale Dart 380-2 van 1000 kg geplaatst op 21-02-2012:

Towing with the 1.6 ASA petrol is fine with 2 adults and a dog. On the flat its easy. Any slight up would slope for say a mile or more then i have to start to change down in gears. Drove it around Cornwall which had long slops so sometime in 2nd gear to maintain mph. Car coped very well despite only being a 1.6


Mitsubishi ASX 1.8 Di-D AWD met een Sterling

De ervaring van Dave P met een Mitsubishi ASX 1.8 Di-D AWD (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Sterling Eccles Sport 442 van 1235 kg geplaatst op 21-02-2012:

The ASX won’t pull a heavy caravan, as it is only rated to 1.4t. As the Eccles 442 is a small 2 birth caravan, the combination is ideal. This is the second ASX I have owned. It suites our lifestyle, has loads of space, even more if you put the rear seats down.
Not towing it gives good MPG and when towing, it drops by 15MPG. And with a press of the button, you can select 4WD or lock, for those wet pitches you have to get off when it is needed!


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Voorbeeld Trekrapport

Caravan (te?) zwaar

Genuanceerd advies

Hoe meer PK's, hoe beter?

Wet- en regelgeving

 

©2024 Caravantrekker