Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Toyota Corolla

Sorteer op:


Toyota Corolla Touring Sports 1.2T met een Weinsberg

De ervaring van D. Westrik met een Toyota Corolla Touring Sports 1.2T (116 pk/85, Kw bouwperiode: maart 2019 - heden) en een Weinsberg CaraOne 390 QD van 1050 kg geplaatst op 29-09-2019:

Na de (terug)komst van de Toyota Corolla in Nederland had ik mijn zinnen vrijwel meteen op deze nieuwe auto gezet. Na het bekend worden van de motoren en vermogens echter aan het twijfelen gebracht. De 1.2T mocht 1.300kg trekken dat wel maar het vermogen bedroeg slechts 116pk en het koppel 185Nm. De huidige auto, een diesel, had 190pk en 400Nm!. Eigenlijk had ik de Corolla door de grote verschillen al afgeschreven maar de Toyota dealer uit Veenendaal overtuigde mij ervan dat je de auto niet mag vergelijken met een diesel maar de caravan gewoon kan trekken. Na wat proefritten, overleg met klanten van de dealer met een caravan en de berekening op caravantrekker.nl deze auto toch aangeschaft. Inmiddels een aantal keren met de auto en caravan weggeweest en vrijwel alle routes, hellingen etc gereden welke in de berekening op de site voorkomen. De conclusie is dat de auto de caravan inderdaad prima trekt en uitstekend bevalt. Je kan hem niet vergelijken met een diesel maar als je op tijd terugschakelt en de kleine turbomotor op toeren houd dan doet de auto zijn werk bovenverwachting goed.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i aut. met een Caravan

De ervaring van Robert met een Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i aut. (135 pk/99, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Caravan (bij passend) van 1250 kg geplaatst op 05-01-2016:

2015 met Toyota corolla verso 1.8 benzine automaat op LPi en een oldtimer caravan 820kg leeggewicht (beladen gewicht niet gekend). België Hasselt - Italië Lago Maggiore via Gothardtunnel. Comfortabele rit enkel temperatuur motor te hoog zonder schade. Vooral door de bergen in 3de versnelling gereden met aanvaardbare snelheid. Verbruik op LPG +/- 17L/100km.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D met een Knaus

De ervaring van Jan Groninger met een Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2006 - 2006) en een Knaus Sudwind 420 QD van 1230 kg geplaatst op 19-09-2015:

Uitstekende combinatie, kan eenvoudig in de vijfde versnelling vrachtwagens inhalen. Cruisecontrol op 100km en rijden maar. Ook hellingen van +10% (Pyreneeen) geen probleem. Weinig middenklasse auto's met z'on fijne dieselmotor. Verbruik wel 1:9/10, maar hiervoor heb je dan ook geen ergernis in de auto....

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i met een Adria

De ervaring van André met een Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: 2004 - 2006) en een Adria Adora 432 PS SlimLine van 1250 kg geplaatst op 05-08-2015:

Dit jaar voor het eerst gereden met deze combinatie. Vioa de peage naar de Hautes Alpes in Frankrijk. Ondanks de lage kogeldrukm is het een stabiele combinatie. Vooral heuvel/berg op is het zaak het toerental boven de 3200 toeren te houden. Dit houdt in regelmatig in de derde versnelling rijden. Maar dan is er prima te rijden. Ook de lange klim na Grenoble (A51) gaat goed. Bij stilstand kost het wat moeite om de combinatie heuvelop op gang te brengen maar verder geen problemen. Het verbruik blijft binnen de perken. Ongeveer bergen op circa 1 op 7 en gemiddeld over de gehele reis heen en terug 1 op 8,5.
V oor een niet overdreven grote motor een mooi verbruik.Weinig last van zuiging door passerende voertuigen. Op de vlakke weg is er ook goed op de cruisecontrol te rijden, maar wel goed in de gaten hoden of de weg toch niet stijgt. Kortom een heerlijke combinatie om mee te rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i met een Fendt

De ervaring van Bert met een Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: 2004 - 2006) en een Fendt Bianco 465 SFB van 1450 kg geplaatst op 03-06-2015:

Sinds 3 jaar rij ik met een combinatie Toyota Verso 1.8 + Fendt 465 SFB. De combinatie bevalt prima. Door een goed beladen caravan en trekkend voertuig waarbij de zware dingen in de Toyota worden geplaatst ondervind ik geen enkel probleem, zelfs bij sterke wind rijd de combinatie rustig en stabiel. Mijn kruissnelheid is 90 km wat zeer prettig rijd en het brandstof gebruik rond de 1 op 9 a 10 km uitkomt. Als je alle waarschuwingen moet geloven kan er bijna niet worden gereden met een caravan zwaarder dan 1200 kg.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i met een Hobby

De ervaring van w de graaf met een Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i (135 pk/99, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1163 kg geplaatst op 23-09-2013:

goed,was wel even wennen t o v een verso diesel 2.2 waar we voorheen mee reden,toch voldoet de 1.8 met 136 pk voldoende .in frankrijk route napoleon gereden geen probleem verbruik normaal 1;13 met caravan er achter gem 1;10 valt niet tegen

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D D-CAT [5-seats] met een Beyerland

De ervaring van Ivo Toby met een Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D D-CAT [5-seats] (177 pk/130, Kw bouwperiode: 2005 - 2006) en een Beyerland Vitesse 460 van 1300 kg geplaatst op 21-08-2013:

Prima combinatie, auto trekt caravan zonder enige problemen overal overheen, turft in 6e versnelling netjes 90 km/u.
De wagen lust inderdaad wel een slok, maar verschil in verbruik met of zonder caravan is niet eens heel groot. Enige wat tegen valt is de lage toegestane kogeldruk.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i met een Eriba

De ervaring van Fer Postma met een Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2002 - 2007) en een Eriba Touring Puck 230 GT van 730 kg geplaatst op 13-07-2012:

Heb achter de Corolla 1,6 VVT-i een Eriba Puck-L van maximaal 750 kg. Dit is mijn eerste caravan. Voel me nooit onveilig met deze combinatie. Heb er een 100 km sticker op voor de Duitse autobanen. Voldoende trekkracht om vrachtwagens in te halen. De zuiging levert nooit stabiliteitsproblemen op. Hellingen geen punt mits de motor voldoende toeren maakt (>3000).
Benzineverbruik zonder Puck gemiddeld 1:14 en mèt net geen 1:11 .

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 1.4 VVT-i met een Caravelair

De ervaring van Remco met een Toyota Corolla Hb 1.4 VVT-i (97 pk/71, Kw bouwperiode: 2000 - 2007) en een Caravelair Antares Luxe 340 van 800 kg geplaatst op 30-06-2012:

Combinatie: Corolla 1.4 benzine met 97pk en een Caravelair luxe 350 EK met een leeggewicht van 620 kg. Totaalgewicht 800 kg..Prima combinatie om in Nederland mee te rijden waarbij doorgaand in de 5e versnelling wordt gereden. De snelheid ligt dan tussen de 85 en 100 km/u en is dus heel comfortabel.
Het rijden in Frankrijk op snelwegen is te doen. De 3e versnelling wordt vaak gebruikt op hellingen en de auto moet er dan toch wel aan trekken met tot gevolg dat het comfort wat minder wordt. Met een kogeldruk van 50 kilo ligt de caravan zeer stabiel achter de auto. Wat betreft het verbruik: Solo 1 op 16, met caravan in Nederland 1 op 10, in Frankrijk 1 op 8. Conclusie:
Geen topprestaties maar al met al best tevreden over deze combinatie en de keuze voor een wat lichtere caravan is denk ik een verstandige keuze. Voor de mensen die alleen in Nederland vertoeven is de keuze voor een iets zwaardere caravan geen enkel probleem.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i met een Swift

De ervaring van Gijsbert Snijder met een Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2002 - 2007) en een Swift Challenger 490 van 1540 kg geplaatst op 18-03-2012:

Ik rij al meer dan 6 jaar met een Toyota Corolla HB - 1,6 VVT-i als trekauto. We hebben hiermee een Sprite super 390 gereden met een max gewicht van 1060 kg, Hiermee zijn we naar Zuid Franrijk region Maritime geweest. Geen problemen gehad, op de terugweg een gedeelte van de route Napolion gereden. Auto caravan combi geen probleem. Afgelopen jaar zijn we met een Swift Toscane met een max gewicht van 1200 kg naar Oostenrijk Karintië geweest. Ook met deze caravan geen noemenswaardige problemen ondervonden. Ik heb wel de kogeldruk van 50 kg verhoogd nar +- 65 kg. Hiermee vond ik de caravan stabieler achter de auto liggen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D [5-seats] met een Chateau

De ervaring van Joost Mooij met een Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D [5-seats] (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2004 - 2005) en een Chateau Caratt 480 KMU van 1225 kg geplaatst op 01-11-2011:

Ik heb een zevenzits Verso welke om een onbegrijpelijke reden 200 kg minder mag trekken dan de vijfzitter. De Toyota importeur kon mij geen bevredigend antwoord geven.
Deze zomer met de combinatie naar Italië geweest en de auto deed het goed. De diesel heeft onderin lekker veel koppel en de combinatie is door het wagengewicht prima stabiel. Stationair wegrijden vanaf een helling is lastig, beter is het wat meer toeren te maken zodat de turbo er wat sneller inkomt. Dit voorkomt onnodige slijtage.
Ik heb wel een probleem met de max. 1100 kg, de Chateau weegt 975 leeg en heb dus niet veel marge. Aan de andere kant, de auto kan er prima mee uit de voeten en een lichte overschijding zal geen groot probleem geven.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i met een TEC

De ervaring van Bert met een Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: 2004 - 2006) en een TEC Travel King 460 TDF van 1300 kg geplaatst op 30-10-2011:

Sinds dit jaar rij ik met de combinatie van een Verso en een TEC Travelking 460. Deze combinatie bevalt uitstekend. Ik merk geen enkel probleem met wegrijden op hellingen, passeren van vrachtwagens etc. Wel let ik op een juiste belading en onnodig gewicht in de caravan zoals volle watertanken en teveel etenswaren etc. (alles is te koop). In Duitsland werd ik geconfronteerd met behoorlijke hellingen, dit gaf geen enkel probleem. De bereking zal w.s wel juist zijn maar in de praktijk valt het ontzetten mee.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i met een HomeCar

De ervaring van R.Kok met een Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2002 - 2007) en een HomeCar Racer 44 (2.3) van 1250 kg geplaatst op 01-08-2011:

Ik rij met een Corolla Wagon van 2008 en die staat er niet bij. Ik ben net naar Italie Toscane geweest via de brennerpas en eigenlijk had ik alleen een beetje last aan het begin van de pas, maar op de terugweg weinig tot geen last gehad met de berg op en berg af ging ook perfect.
In Duitsland gemiddelde gereden van 95 km/h en dat is de perfecte kruissnelheid. Als je langzamer rijd heb je meer last van de spoorvorming en de vrachtwagens die jou voorbij willen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i met een Dethleffs

De ervaring van O.Mulder met een Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2002 - 2007) en een Dethleffs Camper 460 DB van 1292 kg geplaatst op 31-07-2011:

Corolla HB 5-deurs 1.6VVT-i met Dethleffs New Line 460DB. Bij juiste kogeldruk ligt de caravan perfect achter de auto. Wij zijn met de combinatie naar Italie geweest, geen enkel probleem. Alleen aan het uitvallen van de airco bij de hittegolf in Italie merk je dat de auto hard moet werken. Veel schakelen. Geheel tegen de verwachting in had de combinatie in Duitsland (Saarburg) veel problemen. Met name achteruit gaat de koppeling zeer snel stinken. Op weg naar de camping door het navigatiesysteem over been helling van 16% gestuurd. Dit was erg angstig, mede door het slechte weer en het natte wegdek. We hebben het net gehaald. Eigenlijk zou ieder navigatiesysteem een caravanmodus moeten hebben. Het verbruik van de combinatie is erg hoog gem. 1:7. Hierdoor gaan we niet verder dan 750km van huis. Als volgende auto staat een Auris 2.0 Diesel op denominatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla 1.6 Xli met een Kip

De ervaring van de clercq met een Toyota Corolla 1.6 Xli (105 pk/77, Kw bouwperiode: 1987 - 1992) en een Kip Kompakt 300 van 540 kg geplaatst op 12-05-2011:

prima op vlakke weg.
bij strakke wind op kop,en in combinatie met hellingen moeilijk!

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D [5-seats] met een HomeCar

De ervaring van Marc Kemps met een Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D [5-seats] (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2005 - 2006) en een HomeCar Racer 40 ATF Trophy van 1145 kg geplaatst op 19-11-2010:

De beste trekauto die ik ooit had. Deed dit jaar een rondrit rond Corsica (700 Km) met een home car 400 ATF en gaf gen kik.Normaal gemiddeld verbruik: 5,8 liter/100 Km. Met caravan 9,5 liter/100 Km.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D D-CAT [5-seats] met een Kip

De ervaring van h.schietecat met een Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D D-CAT [5-seats] (177 pk/130, Kw bouwperiode: 2005 - 2006) en een Kip Sky-Line 44 TDB Aircool van 1280 kg geplaatst op 24-09-2010:

wij zijn al drie jaar naar zuid europa gereden met onze auto en caravan. geen enkel probleem op alle gebieden. pracht combinatie. verbruik ongeveer 10, 5 liter op 100 km. 95 km/uur is een goede kruissnelheid.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 2.0 D4-D met een Beyerland

De ervaring van Frank Unck met een Toyota Corolla Hb 2.0 D4-D (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2002 - 2003) en een Beyerland Sprinter 390 FB Sport van 1130 kg geplaatst op 16-05-2010:

Naar mijn idee een bijzonder probleemloze combinatie. Auto is voorzien van een TTE performance kit (103kW/295Nm), afneembare Brink/Thule trekhaak en ALKO AKS1300 stabilisator. Richting zuid Frankrijk op de 'Peage' kruissnelheid 110-120 km/h. Bij deze snelheid draait de diesel 2500 tpm en pakt dan zeer goed op bij hellingen en inhaalmanoevres in de 5e versnelling. Wanneer het toerental lager komt te liggen dan 2000 tpm (dit is het geval bij ca. 80 km/u) doet de turbo weinig meer en wordt het tijd voor de 4e versnelling. Geen grote hellingpercentages hoeven te rijden (max. 8%) maar naar mijn gevoel nog meer dan voldoende reserve hiervoor. Maximale kogeldruk aangehouden volgens Thule: 55kg. Gemiddeld verbruik 1:11, met lege auto zonder caravan is 1:17 gebruikelijk.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D [5-seats] met een Dethleffs

De ervaring van F.Planjer met een Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D [5-seats] (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2005 - 2006) en een Dethleffs New Line 420 van 1090 kg geplaatst op 08-03-2010:

prima combi
op de ritten naar zuid franrijk, kruissnelheid 90 km ( echte km via gps ) een verbruik van 1:13 veelal in de 6de versnelling

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i met een Hobby

De ervaring van J. Derksen met een Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2002 - 2007) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1249 kg geplaatst op 03-08-2009:

Heb een corolla Wagon (staat vreemd genoeg niet in de lijst) van 2004 en een Hobby met een maximum gewicht van 1350 kilo. Je merkt wel dat de caravan eigenlijk iets te zwaar is voor de auto maar de auto trekt hem overal naar toe. Wel veel schakelen in de bergen maar niets dan lof. Overigens naar Italie geweest.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D D-CAT [5-seats] met een Chateau

De ervaring van Meyer met een Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D D-CAT [5-seats] (177 pk/130, Kw bouwperiode: 2005 - 2006) en een Chateau Calista 450 Chalet van 1260 kg geplaatst op 25-07-2009:

Prima trekauto, lust wel een slokje maar dat doet hij ook zonder caravan. Rijdt feiloos door de bergen met voldoende power over, verder ook op de vlakke weg een uitermate stabiele combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 2.0 D4-D met een Beyerland

De ervaring van Albert Bijma met een Toyota Corolla Hb 2.0 D4-D (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Beyerland Sprinter 390 DV Sport van 1065 kg geplaatst op 08-05-2009:

Ervaren als een zeer goede combinatie. Meer dan voldoende trekkracht onderin en ook ruim voldoende om met voldoende vermogen in te kunnen halen op bijvoorbeeld de tolwegen. Auto voelt vertrouwd en zeker aan. Ik heb een Beyerland 390 DV, dus op zich geen grote en zware caravan, maar dit doet aan mijn goede ervaringen niets af. Je merkt aan alles dat je meer dan genoeg over hebt en dat de auto/motor niet noemenswaardig hard moet werken om de combinatie aan het "rollen" te houden. Voor iedereen dus aan te bevelen. Gemiddeld verbruik vorig jaar in Frankrijk(bergen, maar ook tolwegen) zo'n 1:10/11.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 2.0 D4-D met een Hobby

De ervaring van E.vdr Vlies met een Toyota Corolla Hb 2.0 D4-D (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2002 - 2003) en een Hobby De Luxe Easy 460 UFe van 1250 kg geplaatst op 22-02-2009:

Mijn ervaringen met de combinatie Corolla 2.0-D4d zijn goed. Ik heb met de combinatie vele ritten Duitsland Oostenrijk en Italië gereden. Ik heb altijd het gevoel gehad niet onder te doen voor de rest en vaak de 100 km/uur overschreden in Duitsland. Door het aanvragen van een tempo 100 sticker bij TUV-Noord is dit is dit ook geen probleem. Slingeren komt zelden voor, je moet wel voldoende kogeldruk houden, +/- 55.KG. Het trekken van hellingen zoals Simplonpass (I), Fernpass (A) en het treintje naar Malnitz (A) geven meer problemen door de smalle wegen dan door de hellinggraad. Gem. verbruik 1 op 11.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i met een Knaus

De ervaring van G. Broeder met een Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2002 - 2007) en een Knaus Sport 420 LD van 1200 kg geplaatst op 18-12-2008:

corolla 2003 3 deurs 16 vvt-i met een knaus 420ld(is eigenlijk 4.45m) 2007 gaat eigenlijk heel goed geen nare ervaringen lekker koppel niet te veel toeren gaat eigenlijk al 2 jaar perfect. Ik heb meer last van de wind schuin op de kop als de bergen, om er de snelheid(95) in te houden en gebruik de 5 maar weinig, te weinig gevoel.
Overal al geweest spanje Ripol/ Frankrijk en italie rapallo en nergens vermogen te kort gekomen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla 1.3 met een Adria

De ervaring van Sander met een Toyota Corolla 1.3 (88 pk/65, Kw bouwperiode: 1992 - 1995) en een Adria Action 341 PH XL van 1000 kg geplaatst op 13-08-2008:

Mijn hele auto is in de soep gelopen, toen we de belgische ardennen bezocht hebben. Mijn koppeling is eruit gebrand en mijn pakkingen heb ik kunnen vervangen. Nooit zo'n sobere vakantie gehad als afgelopen jaar. Het ergste was, volgens deze internetberekeningen was het geen probleem. Fijne vakantie met de Toyota

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i met een Knaus

De ervaring van Bernard van Gils met een Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: 2004 - 2006) en een Knaus Sudwind 450 FU van 1300 kg geplaatst op 20-07-2008:

Hoewel het gewicht wel eens naar de 1350kg gaat of soms zelfs 1400 kg (electronische gewogen) geen problemen. De kogeldruk is bij deze combinatie beter aan de iets lagere kant te houden. Ik belaad de caravan zodanig dat de kogeldruk rond de 45 - 50 kg zit. Mijn kruissnelheid is ongeveer 90 - 95 echte km per uur. (100 op de teller). De alpen en ander bergachtige omgevingen zijn onze favoriete vakantie bestemmingen. Nooit zijn we in de problemen gekomen. Ik rijd altijd in een lage versnelling, zodat de motor veel toeren maakt. In de eerste of tweede versnelling 5000 toeren per minuut zijn geen uitzonderingen. Zodra de toeren beneden de 3000 komt, dan heeft de auto niet voldoende trekkracht om tegen een steile helling omhoog te komen. De verso bevat een bijzonder prettige 1e versnelling. Het in beweging brengen vanuit stilstand kan de Verso erg goed aan. Beter dan mijn laguna 1.9 DCI met een koppel van 300NM. Wat mij opviel was het feit dat de Verso geen krimp geeft wanneer een flink gewicht op de trekhaak komt. De laguna zakte verschrikkelijk door met 65KG op de haak. De Verso geeft echter geen krimp. Toch is 55kg maximaal toegestaan. Zoals eerder geschreven vind ik deze combinatie met 45-50 KG beter rijden.

Het verbruik varieerd sterk. Afhankelijk van de wind en de beklimmingen. Soms haal ik een gemiddelde van 1:9 en een andere keer 1:6.5. Door de bank genomen 1:7,5-8.

De combinatie is erg stabiel te noemen. Er zitten bij mij geen fietsen achterop of wat dan ook. Het meeste gewicht zit in het service luik en in de koelkast.

Tegenwoordig kijk ik meer naar het gewicht van de caravan. Ik probeer toch onder aan het gewicht van 1350kg (50 kg zit op de trekhaak) te blijven.

Ik hoop dat Toyota Verso opvolger meer mag trekken (liefst 1500kg) en dat ze de draaicirkel flink verkleinen. De grote draaicirkel en het laag trekgewicht vind ik de enige bezwaren van de Verso. De Verso heeft mij nooit in de steek gelaten. Er is nog geen lampje kapot gegaan. Dat kon ik van de Renault Laguna niet zeggen. Daar durfde ik na 4 jaar niet eens boodschappen mee te doen (4 jaar oud en 70.000 km op de teller.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 2.0 D4-D met een Beyerland

De ervaring van Dick Verstoep met een Toyota Corolla Verso 2.0 D4-D (90 pk/66, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Beyerland Sprinter 420 LB Sport van 1160 kg geplaatst op 20-07-2008:

Rij inmiddels 4 jaar met de Corolla Verso d4d 2.0 diesel. Vorig jaar via Oostenrijk naar Kroatië (dalmatische kust) gereden. Ging uitstekend ook in de bergen , goed vast achter de auto (fietsen achterop de caravan). Dit jaar via Zuid-West Frankrijk naar Noord Spanje en daarna Portugal. Geen enkel probleem, rijdt vele auto's voorbij op de hellingen van de Pyreneën. Zelfde ervaring drie jaar geleden op de Brenner pas, richting Italië. Op de snelweg goed in de vijfde versnelling te rijden. Nog nooit zo'n soepele, rustig rijdende en sterke carvantrekker gehad. (hiervoor Volvo V 40).

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i met een Chateau

De ervaring van H. de Kleine met een Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i (135 pk/99, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Chateau Calista 450 Chalet van 1260 kg geplaatst op 15-07-2008:

Chateau Calista 450 van max. 1300 kg.
Inmiddels vier lange reizen met deze combinatie:Polen/Slowakije, Italie, Griekenland en Noorwegen/Zweden. Op vlakke weg ca. 95 km/h in de vijfde versnelling. Op hellingen moet vrij snel teruggeschakeld worden naar drie. Over koppeling minder tevreden, moet zorgvuldig gedoseerd worden. Motor slaat vrij snel af bij het optrekken. De koppeling ruik je snel bij slippende koppeling. In Noorwegen lange steile ( 10 - 12%) bergweg gereden afwisselend in tweede en eerste versnelling.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i G6 met een Kip

De ervaring van Roel Buitenhuis met een Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i G6 (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2000 - 2002) en een Kip Vision 41 ETD Special van 1100 kg geplaatst op 08-07-2008:

Twee maal 3000 km met combinatie gereden, hellingen tot 10 %.Totaal gemiddeld verbruik 1 op 10.3. De belading is belangrijk, zeker als je een fietsendrager met fietsen achterop hebt, voorop was geen optie (werd te zwaar). Ik heb moeite voldoende kogeldruk te krijgen. De ervaring is desondanks positief. Mijn advies is: blijf beneden de 100 km/u. De 5e versnelling zo min mogelijk gebruiken.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i met een Beyerland

De ervaring van H.Niemeijer met een Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2000 - 2002) en een Beyerland Sprinter 350 van 950 kg geplaatst op 06-07-2008:

Op vlakke wegen is in 5e versnelling goed te rijden. Ca. 90 km. p.u. Soms ook terug naar 4e versn.bij tegenwind., In bergen stuk minder trekkracht. Verbruik benzine loopt gemiddeld op naar ca. 1 op 7/8.Normaal ca. 1op 13-14 Soms bij optrekken op vochtige wegen slippende voorwielen. Auto heeft nu na vernieuwing(coulance)motor bijna 130.000km gelopen. Geen enkel probleem gehad behalve olieverbruik, maar dat is dus verholpen zonder kosten via dealer/importeur. Ging eind zomer naar Zweden. Uitstekend gegaan. Op autobaan Dtslnd zou de combinatie iets sterker-sneller mogen zijn t.o.v. vrachtverkeer.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i aut. met een Chateau

De ervaring van j. van dijk met een Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i aut. (135 pk/99, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Chateau Calista CT 450 FHU van 1230 kg geplaatst op 18-06-2008:

Mijn ervaring met deze Toyota is goed. Wat mij in het bijzonder opviel was dat je het bijna niet merkte wanneer er een vrachtwagen langs kwam. Dat was bij mijn vorige auto wel anders. Ook het bezine verbruik was redelijk te noemen. Gemiddeld 9liter op 100 km
Wanneer het wat steil werd dan even de esp knop indrukken en je merkte direct dat het verschil maakte.
Conclusie: prima trekker

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Sedan 1.6 VVT-i met een Eriba

De ervaring van W.J. van der Kamp met een Toyota Corolla Sedan 1.6 VVT-i (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2002 - 2007) en een Eriba Nova GL 390 van 1200 kg geplaatst op 15-05-2008:

De corolla is een type wagon. De Eriba was beladen tot 1185 kg inclusief een kogedruk van 54 kg. Tot 1300 kg mag. Corolla met 2 personen en bagage. Via de Ardennen naar Frankrijk (1900 km). De zuinige lage toeren rijstijl zonder caravan moet je vergeten: schakelen dus. Vlakke weg in 5 maar meestal in 4 en bij 80 kmh rijdt mooi rusitg. Bij tegenwind en stijging tot 5% loopt de snelheid in 4 terug, in 3 houdt je het op tegen de 80. Helling 14% in 2 goed te doen; afdalen wel bijremmen motor draait > 4000 rpm in 2. Alles bij elkaar goed mee te rijden als combinatie. In 3 wat meer geluid maar niet vervelend. Eriba ligt als een huis achter de auto. Kogeldruk < 55 aanhouden.
In NL vlakke weg en rustig weer gaat het boven de 95 kmh uit (GPS snelheid). Het verbruik: 8,2 km uit een liter mét tegen 13,1 zonder caravan. Dat is letterlijk even slikken.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 1.4 D-4D met een Kip

De ervaring van Wim Adriaansen met een Toyota Corolla Hb 1.4 D-4D (90 pk/66, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Kip Kompakt 37 EK Special van 850 kg geplaatst op 06-05-2008:

Prima ervaring opgedaan in 3 jaren tijdens 6 vakantiereizen naar zuid en midden Frankrijk. De MMT schakelt nagenoeg op hetzelfde moment als dat ik zelf zou doen. Bij een twijfelgeval neem ik het zelf over, maar dit komt nauwelijks voor.
In combinatie met erg warm weer, gebruik van airco én flink wat bergen in de rit (als er dus veel van de auto gevraagd word), gaat de airco tijdelijk uit. Niet spannend, maar als je dat voor de eerste keer mee maakt, dan is het schrikken als er rook uit het dashboard komt (bleek condensatiestoom te zijn). De enige negatieve ervaring en kwam maar één keer voor.
Combinatie aanbevolen (zuinige auto, smalle caravan).

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 1.4 VVT-i met een Beyerland

De ervaring van Coert met een Toyota Corolla Hb 1.4 VVT-i (97 pk/71, Kw bouwperiode: 2000 - 2007) en een Beyerland Sprinter 350 van 900 kg geplaatst op 31-03-2008:

Auto betreft een Toyota Corolla Liftback ipv Hb en caravan was niet beladen tot 900 kg.

Naar Belgie geweest. In NL geen enkel probleem om goed met het verkeer mee te komen. Soms terugschakelen naar 4 als er wat vaart geminderd werd, zodat er trekkracht overbleef.
Na maastricht heeft de auto er een aantal keren echt aan moeten trekken om boven te komen in z'n 3e versnelling. niet echt zuinig gereden. normaal zo'n 1 op 13,5 in de heuvels van belgie 1 op 5.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i met een HomeCar

De ervaring van G.rieff met een Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2002 - 2007) en een HomeCar Racer 40 TZD Trophy van 1145 kg geplaatst op 31-12-2007:

Heb zeer goede ervaring met alle drie toyota carolla's die ik heb gehad.Elk jaar naar frankrijk geweest met de homecar 40 TZD rally.Nooit geen tramelant afgezien van een lekke band.afgezien van normaal onderhoud geen kosten.Jammer van de kogeldruk van maar 50kg.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i [7-seats] met een Kip

De ervaring van Wim met een Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i [7-seats] (129 pk/95, Kw bouwperiode: 2004 - 2006) en een Kip Kompakt 37 EK van 950 kg geplaatst op 12-10-2007:

De prestaties van de1.8 motor zijn indrukwekkend.
De MMT versnelling beviel veel minder.
Met losse auto een prima systeen, maar in combinatie met de caravan liep ik tegen nogal wat prolemen op.
1. Wilde soms niet doorschakelen naar hogere versnelling waardoor hoge toerentallen ontstaan (op te lossen door even handmatig te schakelen, maar heb je eigenlijk geen automatische bak voor gekocht)
2. Bij steile hellingen bij lage snelheid schakelde bak soms ongewild terug naar 1, door de steile helling en de schakelpauze komt de auto soms zelfs tot stilstand, wat erg vervelend is op een moment dat je juist wil versnellen. Eigenlijk gevaarlijk !!
Nooit technische problemen gehad.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D [5-seats] met een Fendt

De ervaring van H.Adriaanse met een Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D [5-seats] (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2005 - 2006) en een Fendt Bianco 450 QB van 1300 kg geplaatst op 01-10-2007:

Geweldig wat een kracht en dat met een Fendt van 1300kg,wel in zijn 5 gereden naar Rome totaal geen probleem kogeldruk op 70kg en gaan geen Berg te hoog voor hem.Hij heeft 4000km aan de haak gehangen en het is Top en Sabiel met een snelheid van 110.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 2.0 D4-D met een Sprite

De ervaring van f plas met een Toyota Corolla Hb 2.0 D4-D (90 pk/66, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Sprite Europa 390 van 1240 kg geplaatst op 23-09-2007:

wij hebben een corolla staion 2.0 d4d die volgens kenteken 1300kg mag trekken, er hangt een sprite super 490 achter die max tot 1200 kg mag worden afgeladen is een prima combinatie en is zeer stabiel een verbruik op de tolweg gem 1:12 .
de auto komt uit 2003 met een dieselmotor van 66kw en 90 pk ik heb er geen problemen mee gehad als je normaal rijd, zoals het hoort, en met inhalen heb je nog over.
dus wat ze soms schrijven hier snap ik niet hellemaal maar je rijd met een caravan toch geen 120km maar gewoon 80 tot max 100 km is ook beter voor je beurs.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D [5-seats] met een Burstner

De ervaring van W.Janssen met een Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D [5-seats] (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2004 - 2005) en een Burstner Averso 420 TS van 1130 kg geplaatst op 14-09-2007:

Met deze toyota nergens problemen gehad met trekken,In Luik in de 4e versnelling omhoog, Met passeren van vrachtauto's weinig last van de zuigkracht.Naar spanje rond de 95 Km per uur 1 op 10.
Veel rijplezier met deze combinatie. Gaat allemaal een stuk makkelijker als mijn vorige avensis leanburn 18

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla 1.3 met een Chateau

De ervaring van sm savenije met een Toyota Corolla 1.3 (88 pk/65, Kw bouwperiode: 1992 - 1995) en een Chateau Caratt 430 TMF van 1100 kg geplaatst op 19-08-2007:

mijn ervaring met de chateau van 1100 kilo is dat hij op de vlakke weg best mee kan met het overige verkeer
normaal rij ik tussen de 90 en 95 km per uur
inderdaard bij viaducten loopt de km teller 5 a 10 km terug zonder gas bijgeven, maar ik hoef narmaal nooit terug te schakelen naar drie.en de vijfde versnelling die gebruik ik niet wordt ook niet aan geraden volgens het instructieboekje

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D met een TEC

De ervaring van Theo von den Benken met een Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2006 - 2006) en een TEC Travel King 510 TKM van 1300 kg geplaatst op 23-07-2007:

De combinatie voldoet prima. In de vakantie rondrit door Italie gemaakt en veel echte bergen gehad. Stabiel en voldoende trekkracht. Op het vlakke vergeet je haast dat er wat achter zit.
Verbruik over de gehele periode, gerekend wanneer de caravan was aangekoppeld, was beter dan 1 op 11.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i met een Adria

De ervaring van hans buitenhek met een Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2002 - 2007) en een Adria Action 341 PH van 960 kg geplaatst op 02-06-2007:

mijn eerste ervaring met de toyota carolla 16vvti en de adra zijn zeer positief , wel even aanpassen ivm de lage kogeldruk (55kg) maar rijdt goed nu alleen nog maar ritjes in nederland gemaakt.ik ga deze zomer naar Kroatie en zullen dan wel zien .
eerste verbruik cijfers zijn 1 op 10.5
update:
net terug uit kroatie geen enkel probleem gehad,op de lange heuvels in duitsland en oostenrijk soms moeten terug schakelen naar de derde versnelling maar kon gewoon met 90 km blijven rijden goed beladen is dit een zeer stabiele combinatie

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i met een Eifelland

De ervaring van Smolders met een Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2002 - 2007) en een Eifelland Holiday 350 van 850 kg geplaatst op 02-04-2007:

goede ervaring met deze auto

het betreft een Corolla 1.6 VVT-I Linea Sol 5 deurs van voor de Facelift met een Eifelland 350 QK Holiday Special(leeg 680KG, max 900)

in Nederland gaat het echt geweldig, was tweede keer weg met caravan, ligt super stabiel ondanks weinig caravan ervaring ging het allemaal perfect, vermogen is mooi voldoende voor het gewicht(in de auto zaten 5 volwassenen), en de motor is ook erg soepel toerental komt alleen op de snelweg boven de 3000rotaties

In de half bergen(Vogezen/Jura), ging het ook goed.... was erg warm weer heen, airco aan en ondanks caravan, auto, 5 volwassen en belading ging het op helling ook allemaal goed. op de snelweg af en toe terug naar drie,

buiten de snelweg nog een col/pas met caravan gereden ging wat moeilijker doordat er iemand met een Focus met caravan reed die een stuk langzamer was zodat de snelheid er constant uitging

al met al een goede trekker, erg stabiel(tot de 120 slingerloos met stabilisator) en voldoende vermogen voor een caravanetje als de Eifelland

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 2.0 D4-D met een Kip

De ervaring van L.Planting met een Toyota Corolla Hb 2.0 D4-D (90 pk/66, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Kip Grey Line 44 EKL Travel van 1250 kg geplaatst op 16-02-2007:

Zeer goed, met Kip Greyline bj 2000 van maximaal 1250 Kg. Op autobahn makkelijk in 5 te houden tussen de 90 -100 km/uur. Zeer stabiele combinatie en verbruik blijft ongeveer 1:10 diesel.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i met een TEC

De ervaring van J.C.de Leur met een Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2002 - 2007) en een TEC Travel King 420 DB van 1200 kg geplaatst op 01-02-2007:

Ik heb goede ervaring met de Toyota Corolla 1.6 (81kW), zowel op de vlakke weg als in de bergen. Aangekoppeld is een TEC Travel King 420DB met een max. toegestaan totaalgewicht van 1200 kg.
Ik heb echter veel ervaring in het rijden met een caravan.
Mijn laatste vakantie heb ik met de combinatie de Gotthardautoweg pas gereden en de Resiapas.
Ook ben ik met deze combinatie helemaal naar Analusie gereden voornamelijk via binnenwegen in Frankrijk, maar in Spanje via de hoofdwegen. Geen enkel probleem.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D met een Elddis

De ervaring van bruijns met een Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2006 - 2006) en een Elddis Avante 472 van 1300 kg geplaatst op 29-12-2006:

Het is een perfecte combinatie, ligt als een blok op de weg , veel vermogen over om intehalen, op de franse tolweg gemiddeld 120 km/ uur, in de bergen vermogen / koppel genoeg

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 2.0 D4-D met een Hobby

De ervaring van H.Jansen met een Toyota Corolla Hb 2.0 D4-D (90 pk/66, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Hobby Excellent Easy 400 SB van 825 kg geplaatst op 27-12-2006:

L.s.
Ik rijd van 2001 met Toyota Corolla 2.0D4-D ,diessel, Hatchback, 1165kg aankoop sept. 2001, dit i.c.m een Hobby 400 SB ,Excellent Erle Easy ,ledig 825 , aankoop juli 2000. Wij zijn hiermee probleemloos naar Italy Florence (over Brenner), Spanje Pyreneeen, Noorwegen Jutenhei-men, Zwitserland Brig,2005 Evolene 2006 en in 2007 naar Grindelwald gereden. wegligging,trekkracht en diesselverbruik (gemidd. 1:11)meer dan voldoende. Auto heeft momenteel 220.000 km gereden en recentelijk voorzien van een nieuwe distr.riem en gaat nog jaren mee. Overweeg toch nog steeds een Toyota Corolla,Auris 1.4 Diessel aan te schaffen maar ik mis gebruikerservaringen en een goedadvies?Misschien komt dat nog de komende tijd

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i met een Chateau

De ervaring van Hans Auwerda met een Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: 2004 - 2006) en een Chateau Calista 450 Mon Reve van 995 kg geplaatst op 23-12-2006:

Goede combinatie waarmee we naar zuid-Frankrijk voldoende de vaart er in konden houden. Ook bij het passeren van vrachtwagens stabiel! Bij vals plat terugschakelen van 5 naar 4 met een een snelheid van 60 a 70 km per uur maar op vlakke weg meer dan voldoende power. Lage kogeldruk (52 kg + 10%) lijkt geen probleem.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D [7-seats] met een Hobby

De ervaring van P. Jager met een Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D [7-seats] (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2005 - 2006) en een Hobby Excellent Easy 450 UB van 1245 kg geplaatst op 22-11-2006:

Volgens gepubliceerde gegevens mag de Toyota Corolla Verso II - 2.2D-4D 1300 kg trekken.


[Opm. webmaster. Ja, klopt. Vanaf mei 2006 is het toegestaan trekgewicht voor de 5- en 7-seats versies gelijk getrokken.]

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Hb 2.0 D4-D met een Hobby

De ervaring van vandenberghe daniel met een Toyota Corolla Hb 2.0 D4-D (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Hobby De Luxe Easy 400 SB van 1147 kg geplaatst op 19-11-2006:

goede combinatie, bij snelheden op autostrade tot 100km/h aangenaam en goedkoop rijden (2 pers,fietsen en resbenodigheden)8,5l/100km. enkel wanneer grotere voertuigen voorbijrijden krijgt men het gevoel dat de wagen misschien iets aan gewicht te kort komt. Naar vermogen toe is het een luxe om mee te rijden;

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i met een Caravelair

De ervaring van J.P. Luthjens met een Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i (135 pk/99, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Caravelair Antares Luxe 490 van 1170 kg geplaatst op 18-11-2006:

Geen Antares 490 maar 486 van 2006. Zeer goede ervaring opgedaan. Kan bevindingen met de 490 vergelijken en bevestigen. Ons zeer goed bevallen. Gedurende ca. 75% van onze reis naar westkust Frankrijk 100km boven bordaux in de 5e versnelling op cruisecontrol gereden met een gemiddelde snelheid van (100km/h) in Frankrijk. Hellingen met een snelheid van ca. 60 tot 90 km/h kunnen oprijden. Inderdaad meer moeite met weer op gang komen op een helling als de snelheid eruit is echter de wagen accellereerde toch ook in deze situatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D [5-seats] met een Sprite

De ervaring van jf van der laan met een Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D [5-seats] (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2005 - 2006) en een Sprite Super 410 van 1195 kg geplaatst op 11-11-2006:

In een woord een geweldige krachtpatser, geen enkel probleem ondervonden betreft trekkracht hellingen enz. een aan te bevelen trekauto voor dit caravangewicht.
kogeldruk op 60 kg gehouden i.p.v. 55 kg. Het totaal geeft een zeer stabiele en veilige combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D [5-seats] met een Eriba

De ervaring van ed muijs met een Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D [5-seats] (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2005 - 2006) en een Eriba Touring Troll 555 GT van 1185 kg geplaatst op 06-11-2006:

Fijne auto om gemakkelijk met deze caravan te rijden. Moest bij Luik wel terugschakelen naar zen'n 4 maar verder (richting z.Frankrijk) het meeste in de 6 de versnelling. Gemiddelde snelheid op de tolweg 108 km. Bij 130 km reed de combinatie gladjes over de weg. Dieselverbruik was bij deze snelheid 10.2 op 100. Je zou bijna vergeten dat er een caravan achter de auto zat.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla 2.0 D met een Eifelland

De ervaring van Rob van den Broeck met een Toyota Corolla 2.0 D (72 pk/53, Kw bouwperiode: 1992 - 1997) en een Eifelland Holiday 350 van 995 kg geplaatst op 02-11-2006:

Het wegrijden op steile hellingen vanuit stilstand is echt een groot probleem.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 2.0 D4-D met een Chateau

De ervaring van Arie de Rijk met een Toyota Corolla Verso 2.0 D4-D (90 pk/66, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Chateau Calista 450 UF van 1245 kg geplaatst op 01-11-2006:

Goede trekauto voor deze caravan.Heb met deze auto gereden naar Spanje en veel naar Frankrijk(Verdon enz),ook via de Napoleonsroute,wat geen enkel probleem oplevert,kan veel in de 5e versnelling rijden en het verbruik is gunstig te noemen.Bij een rustige rijstijl rond de 90 km in Nederland en in Frankrijk ca.100 km kom ik uit op 1 op 11,ook een beetje afhankelijk van de weeromstandigheden.Auto is vrij stabiel ook wat betreft evt.inhalende vrachtwagens.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i met een Kip

De ervaring van alex met een Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: 2004 - 2006) en een Kip Star Line 41 van 1250 kg geplaatst op 01-11-2006:

Hebben tot nu ongeveer 8000 km gereden met deze combinatie. In Nederland zitten er nog wel 2 fietsen achterop en drie op dak van de Verso. In het buitenland slechts 1 MTB achterop de caravan. De Verso (2005, 129pk/170Nm) is een zeer stabiele en stille wagen. Kogeldruk meestal rond de 55/60 kg. Kruissnelheid altijd 100 km per uur, kan dan nl.in de 5e rijden. Verbruik gemiddeld 1 op 9. De Kip 41TDB (2006)is net een strijkijzer zo stabiel, op 2 baanswegen met toegemoetkomede vrachtauto geeft combinatie bijna geen krimp. Maar ook bij inhalen even over de 110kmpu geen geslinger. Wel bij hellingen op tijd terugschakelen. Dit jaar in de Franse Alpen gereden met hellingen rond de 10%. Dat was wel even zijn best doen. Maar al met al heb ik veel vertrouwen in deze combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Toyota Corolla.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Toyota Corolla Hb 2.0 D4-D met een Caravan

De ervaring van Rob Sexton met een Toyota Corolla Hb 2.0 D4-D (90 pk/66 Kw, bouwperiode: 2001-2004) en een Caravan leeg: 1250 kg van 1075 kg geplaatst op 01-11-2006:

There are two types of Corolla diesel estate knocking about in 04, with different engines. I ended up with the lower powered one, at 89 BHP

My caravan is a 94 Craftsman Majestic which is difficult to collect data for online as the company has gone bust. I'm not entirely sure quite what it weighs.

I'm new to caravanning, and find pulling the beast harder than expected with my car. I get a lot of sway above 55mph. I don't pack the van, and made sure last time I travelled with very little water on board which made a huge difference. I would be reluctant to get an awing due to the extra weight.


Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i met een Caravan

De ervaring van paul met een Toyota Corolla Hb 1.6 VVT-i (110 pk/81 Kw, bouwperiode: 2002-2007) en een Caravan van 1000 kg geplaatst op 01-11-2006:

Outfit is very stable even without a stabiliser. Car could do with more power when moving off up steep hills. Economy not so good. Steady 55mph on flat = 25mpg.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Genuanceerd advies

Gastenboek

Hoe meer PK's, hoe beter?

Voorbeeld Trekrapport

Donatie

 

©2024 Caravantrekker