Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Home Informatie Tests Reviews Advies Vragen Menu

Gebruikerservaringen
Chevrolet Trailblazer

Sorteer op:

Chevrolet TrailBlazer - 4.2 V6 24v aut. met een LMC

De ervaring van Alex Zwijnenburg met een Chevrolet TrailBlazer - 4.2 V6 24v aut. (201 Kw/273 pk bouwperiode: augustus 2001 - januari 2006) en een LMC Munsterland 560 ROL van 1529 kg geplaatst op 12-09-2017. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 64%

Het model caravan wat wij achter de auto hebben, was niet te selecteren. Maar het gaat om een lmc Münsterland 560 mdk 1600 kg beladen, 2,48 breed van 2003. De Chevrolet loopt overigens op lpg.
Het rijdt geweldig, je voelt de caravan er niet echt achter hangen. De auto is ook breed genoeg voor de toch wel behoorlijk brede caravan. Je kunt bijna zonder caravan spiegels. (Met is wel fijner). Lpg is langs de tolweg goed verkrijgbaar, nog nooit op benzine hoeven te rijden. Genoeg vermogen om te klimmen en in te halen. Nadelen vind ik, het maximale koppel in vrij hoog toerental, dit resulteert in hoog oplopen van het toerental bij klimmen en inhalen. Ook de 4 traps automaat, had beter 5 of 6 traps kunnen zijn, en het verbruik ligt best hoog. 1 op 4 gemiddeld bij 110 km/u. Gelukkig loopt hij op lpg. Maar dat neem ik allemaal voor lief, want het rijdt heerlijk ontspannen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Chevrolet TrailBlazer - 4.2 V6 24v aut. met een Dethleffs

De ervaring van P.W. Engels met een Chevrolet TrailBlazer - 4.2 V6 24v aut. (201 Kw/273 pk bouwperiode: augustus 2001 - januari 2006) en een Dethleffs Beduin 595 S van 1700 kg geplaatst op 19-09-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 70%

Jongstleden zomer (2008) hebben wij een trektocht gemaakt door het oostelijk deel van Frankrijk met een Chevrolet Trailblazer 4.2 6-lijn (bj 2003) i.c.m. Dethleffs 590S (bj 2004). Qua vermogen rijdt de combinatie geweldig: op de juiste manier geladen (85 kg op de kogel) 125 km/u op de tolwegen, in bergachtig gebied omhoog met steady gas en omlaag vastgezet in z'n 2 of 3 afhankelijk van het dalingspercentage. M.n. de 2e versnelling is heel betrouwbaar omdat hij de combinatie bij dalen consequent op 50 km/u houdt hetgeen weinig bijremmen betekent. Benzineverbruik: tolweg 1:7; RN 1:5. Totaal gemiddelde over 4000 km: 1:5,5

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Chevrolet Trailblazer.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Er zijn geen Engelse reviews voor dit model

Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Vul je kenteken in en check wat je mag en kan trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Slingeren

Waarom gaat een caravan slingeren? Een uitgebreid artikel over alle aspecten die van invloed zijn over het slingeren van de combinatie.

Persoonlijk advies

Van elke combinatie is een uniek 18 pagina's tellend trekadvies op te vragen met een exacte analyse van een auto en caravan. Bovendien geven we je daarbij persoonlijk advies met antwoorden op al je vragen.

Snelheden in Europa

Hoe hard mag je met de caravan in Europa rijden? En hoe zit het met de andere wettelijke bepalingen?


 

Veel gelezen

Rijbewijs B of BE
Maximaal trekgewicht
Caravanbanden en bandenspanning
Slingeren
Fietsen mee

 

 

© 2004-2018 Caravantrekker