Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Koopgids Reviews Tests Vragen

Gebruikerservaringen
Chevrolet Trailblazer

Sorteer gebruikservaringen op:

Chevrolet TrailBlazer - 4.2 V6 24v aut. met een LMC

De ervaring van Alex Zwijnenburg met een Chevrolet TrailBlazer - 4.2 V6 24v aut. (201 Kw/273 pk bouwperiode: augustus 2001 - januari 2006) en een LMC Munsterland 560 ROL van 1529 kg geplaatst op 12-09-2017. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 64%

Het model caravan wat wij achter de auto hebben, was niet te selecteren. Maar het gaat om een lmc Münsterland 560 mdk 1600 kg beladen, 2,48 breed van 2003. De Chevrolet loopt overigens op lpg.
Het rijdt geweldig, je voelt de caravan er niet echt achter hangen. De auto is ook breed genoeg voor de toch wel behoorlijk brede caravan. Je kunt bijna zonder caravan spiegels. (Met is wel fijner). Lpg is langs de tolweg goed verkrijgbaar, nog nooit op benzine hoeven te rijden. Genoeg vermogen om te klimmen en in te halen. Nadelen vind ik, het maximale koppel in vrij hoog toerental, dit resulteert in hoog oplopen van het toerental bij klimmen en inhalen. Ook de 4 traps automaat, had beter 5 of 6 traps kunnen zijn, en het verbruik ligt best hoog. 1 op 4 gemiddeld bij 110 km/u. Gelukkig loopt hij op lpg. Maar dat neem ik allemaal voor lief, want het rijdt heerlijk ontspannen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Chevrolet TrailBlazer - 4.2 V6 24v aut. met een Dethleffs

De ervaring van P.W. Engels met een Chevrolet TrailBlazer - 4.2 V6 24v aut. (201 Kw/273 pk bouwperiode: augustus 2001 - januari 2006) en een Dethleffs Beduin 595 S van 1700 kg geplaatst op 19-09-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 70%

Jongstleden zomer (2008) hebben wij een trektocht gemaakt door het oostelijk deel van Frankrijk met een Chevrolet Trailblazer 4.2 6-lijn (bj 2003) i.c.m. Dethleffs 590S (bj 2004). Qua vermogen rijdt de combinatie geweldig: op de juiste manier geladen (85 kg op de kogel) 125 km/u op de tolwegen, in bergachtig gebied omhoog met steady gas en omlaag vastgezet in z'n 2 of 3 afhankelijk van het dalingspercentage. M.n. de 2e versnelling is heel betrouwbaar omdat hij de combinatie bij dalen consequent op 50 km/u houdt hetgeen weinig bijremmen betekent. Benzineverbruik: tolweg 1:7; RN 1:5. Totaal gemiddelde over 4000 km: 1:5,5

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Chevrolet Trailblazer.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Er zijn geen Engelse reviews voor dit model

Trekkracht berekening

De originele Caravantrekker trekkrachtberekeningen geven exact aan wat je auto goed en veilig kan trekken.

Selecteer eerst je auto. Daarna kan je een caravan selecteren en krijg je gratis advies over je combinatie en een overzicht van de prestaties op de vlakke weg en in de bergen.

 

Missende auto?
Staat je auto of caravan niet in de lijst? Klik en stuur een email en we zullen (proberen) hem toe te voegen.

Check je combinatie
Mag ik met mijn caravan rijden en mag mijn auto hem wettelijk trekken? Het antwoord krijg je aan de hand van het invoeren van je kenteken(s).


 

Veel gelezen:
Rijbewijs B of BE
Maximaal trekgewicht
Caravanbanden en bandenspanning
Slingeren
Fietsen mee

 

 

 

© 2004-2017 Over Caravantrekker Sitemap Advies Trainingen & cursussen