Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Citroen C3

Sorteer op:


Citroen C3 1.6 HDi met een Adria

De ervaring van Tillemans met een Citroen C3 1.6 HDi (90 pk/66, Kw bouwperiode: januari 2010 - maart 2013) en een Adria Altea 361 LT van 1000 kg geplaatst op 03-08-2017:

Dit voorjaar een trip van 6000 km gemaakt door Portugal en Spanje. De trekkracht van deze citroen is uitstekend voor deze caravan die beladen 1000 kg. weegt.Tussen Parijs en Bordeaux gaat gemakkelijk in de hoogste versnelling. Ook het gebruik van 9 liter per 100 km verraste mij. De belading luistert zeer nauwkeurig en de disseldruk moet minimaal 60kg zijn. Hoger is nog beter. Anders is bij hogere snelheid de neiging om te gaan slingeren aanwezig. Doordat de caravan een kopkeuken heeft zit veel gewicht achter. Als je dan geen fietsen op de de dissel meeneemt is het nog een heel gedoe om aan 65 kg kogeldruk te komen.De auto heb ik achter voorzien van vering die zich aanpassen aan de belasting.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 1.2 PureTech met een T@B

De ervaring van jan de wit met een Citroen C3 1.2 PureTech (82 pk/60, Kw bouwperiode: maart 2013 - 2016) en een T@B 320 RS van 750 kg geplaatst op 02-02-2017:

Vandaag een nieuwe T@B 320 (2017) Metropolis opgehaald. Achter de (ook nieuwe) C3 1.2 gehangen en van Leeuwarden naar Vries gereden. Wat een teleurstelling. De C3 die 1100 kg mag trekken deed in zijn 4 niet meer dan 90 km/u. De 5 ging al helemaal niet. Het benzine verbruik 1 op 8 of erger volgens de display. Het is een zuinig solo wagentje (1 op 18) maar naar deze ervaring blijkt het absoluut geen caravan trekker. Ik heb nu dus een probleem, had uiteraard tevoren naar ervaringen moeten kijken. Jan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 Picasso 1.6 Vti aut. met een Trigano

De ervaring van nick willemsen met een Citroen C3 Picasso 1.6 Vti aut. (120 pk/88, Kw bouwperiode: oktober 2011 - 2018) en een Trigano Silver 380 DD van 1080 kg geplaatst op 14-11-2015:

heb goede ervaringen met het trekken van een trigano caravan. De stabiliteit is goed acceleratie is goed ,brandstof verbruik is 1 op 10 bij een snelheid van 90/95 km/uur en ligt stabiel op de weg

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 1.6 HDi met een Kip

De ervaring van Remco Kluck met een Citroen C3 1.6 HDi (90 pk/66, Kw bouwperiode: januari 2010 - maart 2013) en een Kip Vision 41 T Special van 1130 kg geplaatst op 26-09-2015:

Dit jaar naar Zuid Frankrijk gereden met onze Kip 42 TTZ bouwjaar 1988 met een leeggewicht van 850 kg ( = incl reservewiel, gasfles,toiletvloeistof, bestek, pannen,2x fiestendrager,dekbedden,elektriciteitssnoer) en totaal beladen tot ongeveer 1.100 kg..
De maximale kogeldruk van 46 kg uiteraard niet aangehouden maar ik kwam uit op ongeveer 57 kg. Hierdoor reed de combinatie n.m.m. zeer stabiel en ook zakte de auto van achter niet door terwijl ik in de kofferbak een camping koelkastje en een bijzettent had liggen en wij met 2 volwassenen , 1 tiener en een hond op weg waren.
Het is mij bijzonder meegevallen hoe zo'n kleine auto zo gemakkelijk rijdt zowel op vlakke wegen als in de bergen. Een keer vol gas gereden met een snelheid van 115 km maar normaal gesproken reed ik tussen de 95 en 100. Het verbruik kwam uit op slechts 1 liter op 12/13 km !!!
De caravan was niet uitgerust met een stabilisator maar ik heb de caravan wel zodanig ingepakt dat ik een zeer verantwoorde belading had.
Deze caravan is door mij getrokken door een Citroen Xsara Picasso 1.8, C5 2.0 liter, Xantia 1.8 16V en een Xantia Activa V6 3.0 Liter en met uitzondering van laatstgenoemde is de C3 voor mij de beste trekauto.
Met een vr gr Remco Kluck

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 1.6 HDi met een Dethleffs

De ervaring van W.J. van Boven met een Citroen C3 1.6 HDi (112 pk/82, Kw bouwperiode: januari 2010 - 2016) en een Dethleffs Lifestyle 450 van 1200 kg geplaatst op 25-01-2015:

Ik rij met deze combinatie in het voorjaar naar de camping met een lege caravan en de noodzakelijke spullen, op de achterbank van de auto, die ik dan nodig heb en in het najaar weer terug naar huis/stalling. Wettelijk voldoe ik aan de voorwaarden maar ik vind dat de auto te weinig massa heeft voor de caravan en rij dus altijd via binnenwegen daar naar toe. De C3 heeft voldoende trekkracht om de caravan voor te bewegen en om vlot met het overige verkeer mee te komen

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 1.6 VTi met een Kip

De ervaring van Engel Zonneveld met een Citroen C3 1.6 VTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: januari 2010 - 2016) en een Kip Kompakt KK 37 van 860 kg geplaatst op 10-08-2014:

Ik ben met de combi Citroén C3 1.6 VTI kip Kompact
naar Santiago de Compastelo gereden
half Autoroute half binnendoor veel achter vrachtwagens gereden zeer pretige rit met een gem gebruik 1 op 14
gemiddeld 3000 toeren.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 1.6 HDi [99g] met een Caravelair

De ervaring van johan met een Citroen C3 1.6 HDi [99g] (92 pk/68, Kw bouwperiode: januari 2010 - maart 2013) en een Caravelair Antares Luxe 390 van 990 kg geplaatst op 14-09-2013:

Nou na eerst wat in ned gekampeerd te hebben en ervaring opgedaan zijn we 3 weken naar frankrijk geweest met onze C 3 1.6 ehdi en caravelair van 950 kg . We hebben 2500 km gereden waarvan 2200 km met de caravan bij 90 km p.u. in zijn 4 en tussen de 95 en 100 in zijn 5 , het is ons erg meegevallen deze combi de C3 is beresterk en had genoeg over we hebben meestal zo rond de 95 p.u. gereden en was erg stabiel het verbruik was 1 op 12 .
als je alles goed voor elkaar hebt wat betreft belading en kogeldruk is het heel goed te doen en rijd het gewoon heerlijk ,we willen wel extra hulpveren laten monter achter dit omdat we dan iets meer in de kofferbak kunnen doen nu lag er veel op de achterbank en als hij wat minder inveert rijd het misschien nog beter .
voor ons voldoet deze combi prima en zeker voor 3 a 4 weken buitenland de rest verblijven we in nederland dus geen probleem we zijn erg tevreden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 1.4 eHDi aut. met een Caravelair

De ervaring van Mario hendriks met een Citroen C3 1.4 eHDi aut. (68 pk/50, Kw bouwperiode: juni 2013 - 2016) en een Caravelair Antares Luxe 340 van 850 kg geplaatst op 29-08-2013:

Was anders dan was berekend,mede kwam dat denk ik, door dat ik mijn caravan niet kon kiezen, dus heb ik i.p.v 550kg leeggewicht 600kg moeten kiezen.
Mijn reis ging van maassluis naar aubenas frankrijk (1046 km) ik had er eerst geen vertrouwen in met een 1,4 diesel 68 pk met vrouw 2 kinderen vol beladen naar frankrijk. Maar het liep op rolletjes. Ik had de cruise control op 90km ingesteld en daar bleef die perfect op hangen in nederland, in belgië, luxenmurg en frankrijk ging het iets minder, daar ging het met C.C ingesteld op 90km langzaam naar de 75km op de hele reis is het daar tussen gebleven..heb op rechte stukken soms 105 gereden, ook dat was een makkie, dankzij de optie trailer ass. Bleef de caravan netjes achter de auto, het verbruik was 1/13:5 ook dankzij het standaard aanwezig Downhill stop had ik ook geen problemen met optrekken vanuit stilstand. Op de terugreis heb ik iets meer gespeeld met de EGS Versnelling, heb alle 4 de opties gebruikt, maar de C.C. Had me voorkeur, en kwam er achter dat met C.C op 105 ingesteld hij niet onder de 90 uitkomt al met al. Hulde aan me Citroen C3 full option

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 1.6 HDi [99g] met een Caravelair

De ervaring van johan met een Citroen C3 1.6 HDi [99g] (92 pk/68, Kw bouwperiode: januari 2010 - maart 2013) en een Caravelair Antares Luxe 340 van 890 kg geplaatst op 07-05-2013:

nou we hebben een ehdi van 2012 en afgelopen zaterdag onze caravelair 390 opgehaald was bijna leeg er lag alleen de voortent compleet in en wat spullen totaal denk ik 70 kg de rit van heerhugowaard naar huis 125 km was lekker relaxd viel 100% mee en trekkracht genoeg en stabiel wel stabilisator en schokbrekers je merkt amper dat er een caravan achter hangt en het waaide nog behoorlijk , maar samen gevat viel het ons enorm mee we gaan eerst in nederland (brabant) en later naar frankrijk hebben er alle vertrouwen in
ps
de stabilisator zat er op en de schokbrekers extra laten monteren niet om harder te kunnen rijden maar puur comfort en beetje veiligheid.
groetje,s

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 1.6 HDi [99g] met een Burstner

De ervaring van Sjoerd Bakker met een Citroen C3 1.6 HDi [99g] (92 pk/68, Kw bouwperiode: januari 2010 - maart 2013) en een Burstner Premio 400 TS van 1000 kg geplaatst op 26-08-2012:

We hebben deze zomervakantie 4 weken door Frankrijk getoerd (4200 km gereden) en de auto heeft het prima gedaan. Verbruik met caravan erachter was 1:13,5. Stabiel in de 4e versnelling, maar duidelijk minder in de 5e versnelling. Daarom 5e versnelling nauwelijks gebruikt. Schokbrekers auto konden de caravan prima aan. Zeer tevreden over auto-caravan combinatie. Ik reed doorgaans 80 km/uur (2000 toeren/minuut) en met inhalen 90 km/uur. Geen klachten over stabiliteit als een vrachtwagen ons inhaalde.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 Picasso 1.6 e-HDi aut. met een Chateau

De ervaring van E. Mols met een Citroen C3 Picasso 1.6 e-HDi aut. (92 pk/68, Kw bouwperiode: oktober 2011 - 2018) en een Chateau Calista 390 HU van 965 kg geplaatst op 05-08-2012:

Mijn ervaringen met de Citroen C3 Picasso 1.6 eHDI als caravantrekker.

In juli 2012 ben ik met mijn vrouw naar Bretagne geweest met mijn nieuwe C3 Picasso 1.6 eHDI in combinatie met een Chateau 390 HU.

De auto heeft een koppel van 230Nm en mag 1200 kg trekken.
Hij blijkt een goede caravantrekker. Onze caravan weegt beladen niet meer dan 950 kg. De caravan is beladen met een fiets voor en een fiets achterop. De stabiliteit is goed. De semiautomatische versnellingbak met 6 versnellingen functioneert prima. De EGS-bak kiest zelf de optimale versnelling en kiest bij constante snelheid een laag toerental. De auto kan ook goed in de zesde versnelling rijden met caravan. Wij reden de Pont de Normandie (hellingpercentage 6%) in de vierde versnelling. De cruisecontrole rijdt ook prettig en gemakkelijk. Het verbruik zonder caravan is 1 op 19 en met caravan 1 op 12. Bij sterke tegenwind merk je dat de auto lager en smaller is dan de caravan. De auto heeft voor de vakantie een praktische bagageruimte dank zij de neergeklapte achterbank. De zijspiegels zijn lekker groot en klappen naar binnen bij het afsluiten van de auto. De auto maakt voor een diesel weinig lawaai.
Onze ervaringen zijn zonder meer positief te noemen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 1.6 HDi [99g] met een Chateau

De ervaring van L.A. Horst met een Citroen C3 1.6 HDi [99g] (92 pk/68, Kw bouwperiode: januari 2010 - maart 2013) en een Chateau Caratt 350 ATF van 900 kg geplaatst op 01-07-2012:

We zijn met deze combi 4 weken naar frankrijk geweest en zijn prima tevreden over de Citroen. In total 3480 km gereden w.v. 2500 met caravan. Verbruik 6.5 ltr op 100 km. snelheid meestal rond de 95 km per uur. Altijd in zijn 5. Op een aantal heuvels (Luik) terug naar de 4 maar dan trekt hij zeer makkelijk omhoog. Onze vorige auto was een peugeot 207 1.6 vti van 120 pk, en dat ging ook goed maar met deze citroen met deze motor was het een heerlijk ontspannen reis

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 1.6 HDi [99g] met een Kip

De ervaring van hugo buist met een Citroen C3 1.6 HDi [99g] (92 pk/68, Kw bouwperiode: januari 2010 - maart 2013) en een Kip Kompakt Variotop 37 EKV van 900 kg geplaatst op 03-10-2011:

Met nog geen 500 km op de teller zijn wij met Kip kompakt (met hefdak) met een totaal gewicht van ca 900 kg naar Frankrijk geweest. Totaal in vakantie ca 3000 km gereden waarvan ca 2500 met caravan.
Verrassend is het lezen van het testrapport. Dit sluit naadloos aan met eigen bevindingen. De trekkracht bij lage toeren bijzonder en heeft veel voordeel tijdens rijden en wegrijden. 80 km rijden in de 5e versnelling lukt wel (toerental 1500) naar je moet wel allert blijven bij snelheidwisselen. Een voordeel in Frankrijk is dat je 90 km mag rijden. Dus dit is bijna altijd in de 5e versnelling.
Terugschakelen naar de 3e is een zeldzaamheid.
In de praktijk rij ik iets langzamer dan met de oude auto een Peugeot 307 break hdi 90 pk. Je merkt dan het verschil in stabiliteit bij inhalen door bestelbussen.
Een prima combinatie C 3 eHdi en Kip Kompakt met hefdak. Als laatste kan ik melden dat het verbruik in de vakantie (dus 2500 km met en ca 500 zonder caravan) 1 op 15 is (vergelijk oude auto 1 op 12).

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 1.6 16v met een Adria

De ervaring van c.vlielander met een Citroen C3 1.6 16v (109 pk/80, Kw bouwperiode: 2002 - 2010) en een Adria Action 361 PT van 1000 kg geplaatst op 07-08-2011:

de uitslag van u test is juist.
het brandstof gebruik is1 op 8 tot 1 op10,
bij een snelheid van 90 tot 100 km

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 1.6 VTi met een Caravelair

De ervaring van G.v.d.Haar met een Citroen C3 1.6 VTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: januari 2010 - 2016) en een Caravelair Ambiance style 400 van 1090 kg geplaatst op 29-06-2011:

De typegoedkeuring van de kogeldruk is in werkelijkheid
54 kg.(plaatje onder de bumper) ik probeer de belading
van de caravan op 1050 kg te houden kogeldruk is rond de 57 kilo brandstof verbruik vlakke weg 1-15 met carravan 1-10, rijd minimaal 3200 toeren meestal rond 3500 toeren in 4e versnelling 90 k.m. per uur vlakke weg helling 5% 6% 3e versnelling is zo,n 4400 toeren, 3% met voldoende toeren in 4e versnelling wel zwaardere veren laten plaatsen onder citroen om eventueel na deinen tegen te gaan, soms 2 fietsen achter op wel kogeldruk op 57 kilo snelheid zo,n 85 k.m.proberen zo veel mogelijk bagage in auto zijn met 2 personen! het rijden gaat PRIMA carravan slingert niet!! bij sterke zijwind wordt wel zachter gereden, gereden naar Frankrijk ,Rome Oostenrijk Duitsland en binnenland is nog steeds prima gegaan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 1.4i met een Knaus

De ervaring van D.G.W. de Jong met een Citroen C3 1.4i (73 pk/54, Kw bouwperiode: 2002 - 2010) en een Knaus Deseo Box van 850 kg geplaatst op 05-04-2011:

Na een aantal jaren met een Peugeot Partner, 1,9 HDI - 90 pk, bestel uitvoering, gereden te hebben is het wel even wennen. Voorheen mocht ik 1100 kg trekken nu 1160. Maar dat zegt niets is gebleken. Een benzine motor trekt heel anders dan een diesel en zeker deze 1.4i. Op de vlakke weg, hebben nog niets anders gedaan, is het rijden in de 5 bijna onmogelijk. In de 4, met zo'n 3000 toeren ruim 90 km/uur waar 100 of 110 ook wel mogelijk is Met tegen wind is 100 wel de max. maar goed 90 is toegestaan en 80 waren wij jaren lang gewend. Het verbruik valt ook wat tegen, normaliter op 80 km wegen 1 : 18 tot 20. Met de caravan (Viamara 220 breed, 3.70 lang 2 fietsen achterop en max. beladen 850kg) 1 : 10. Ben er nog niet mee naar het buitenland geweest. Als je niet te groot en zuinig wilt auto rijden dan is een 1.6 / 16 klepper misschien wel een betere oplossing. Met de Peugeot had je altijd een goed gevoel omdat je ruim over had, met deze auto heb je dat niet. Maar goed alles moet wennen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 Picasso 1.6 Vti met een Caravelair

De ervaring van GK met een Citroen C3 Picasso 1.6 Vti (120 pk/88, Kw bouwperiode: april 2009 - 2018) en een Caravelair Ambiance style 420 van 1125 kg geplaatst op 01-08-2010:

de omschrijving klopt, alleen het brandstof verbruik 1:9 vind ik iets aan de hoge kant.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 Picasso 1.6 Hdi FAP met een Hobby

De ervaring van J.J.Beune met een Citroen C3 Picasso 1.6 Hdi FAP (109 pk/80, Kw bouwperiode: april 2009 - november 2018) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1260 kg geplaatst op 28-03-2010:

Wij zijn met deze combinatie afgelopen winter er mee naar Spanje geweest .Ook in de bergen gereden bij steile stukken was het soms terug naar 4 of 3 maar dat kwam weinig voor , wel hadden we de zware stukken in de auto liggen. zodat de verhouding goed was en de caravan niet te zwaar beladen , we zijn er erg over tevreden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 1.4i 16v [s.a] met een Adria

De ervaring van Peter Holtzapfel met een Citroen C3 1.4i 16v [s.a] (88 pk/65, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Adria Action 341 PH XL van 1000 kg geplaatst op 06-07-2008:

Reis naar Denemarken zit er weer op. Onze combinatie heeft het weer uitstekend gedaan. De afgelegde route was zonder noemenswaardige steigingen. Wel vaak harde zij/tegenwind. Geprobeerd ivm hoge brandstofprijzen in 5e versnelling te rijden, het lukt maar is niet ideaal. Dus maar weer in 4 de gaan rijden. Het verbruik varieerd van 1:10 - 1:11. We rijden niet sneller dan 92 km/h. Het verbaasd mij nog steeds dat we prima wegkomen met de Citroen C3. Deze reis hebben wij met de caravan achter de auto 2000 km afgelegd.
Dit jaar nog een trip naar Oostenrijk en dan is het kampeerplezier weer voorbij. De km. stand van onze Citroen C3 is nu 98.000 km.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 1.4i 16v [s.a] met een Adria

De ervaring van Peter Holtzapfel met een Citroen C3 1.4i 16v [s.a] (88 pk/65, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Adria Action 341 PH XL van 1000 kg geplaatst op 06-07-2008:

Reis naar Denemarken zit er weer op. Onze combinatie heeft het weer uitstekend gedaan. De afgelegde route was zonder noemenswaardige steigingen. Wel vaak harde zij/tegenwind. Geprobeerd ivm hoge brandstofprijzen in 5e versnelling te rijden, het lukt maar is niet ideaal. Dus maar weer in 4 de gaan rijden. Het verbruik varieerd van 1:10 - 1:11. We rijden niet sneller dan 90 km/h. Het verbaasd mij nog steeds dat we prima wegkomen met de Citroen C3. Deze reis hebben wij met de caravan achter de auto 2000 km afgelegd.
Dit jaar nog een reis naar Oostenrijk en dan is het campeerplezier weer voorbij. De km. stand van onze Citroen C3 is nu 98.000 km.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 1.4i 16v [s.a] met een Adria

De ervaring van Peter Holtzapfel met een Citroen C3 1.4i 16v [s.a] (88 pk/65, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Adria Action 341 PH XL van 1000 kg geplaatst op 19-05-2008:

Onze eerste reis voor dit jaar zit er weer op. We zijn naar Zuid Frankrijk gereden. Heen via Luik, Luxemburg, Metz, Nancy naar Millau. Alles in Frankrijk via de RN. In 2 dagen gereden en het ging perfect. Van Millau zijn we na 2 weken naar Cordes sur Ciel gereden. En na een week verblijf aldaar via de Autoroute weer naar huis. Onze combinatie heeft het prima gedaan! Sommige hellingen van 10% zonder enig probleem genomen. Het brandstof verbruik is 1:10 een enkele maal 1:11. In de 5e versnelling is niet te rijden. Enige malen geprobeerd maar het rijdt niet ideaal. Onze snelheid is op de RN 75 tot 80 km/h. Op de autoroute 87 tot 90 km/h. In 4e en 3e versnelling genoeg power. Waarachtig op onze reis nog een Adria Action gezien op een parkeerplaats op de route van Millau naar Cordes sur Ciel. 21 juni gaan we voor 2 weken naar Denemarken er volgt dan weer een verslag. Afgelegde km. 3259.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 1.4i 16v [s.a] met een Adria

De ervaring van Peter Holtzapfel met een Citroen C3 1.4i 16v [s.a] (88 pk/65, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Adria Action 341 PH XL van 994 kg geplaatst op 12-09-2007:

Dit jaar al drie keer op reis geweest, van Luxemburg tot Toscane in Italie. Onze ervaring is niet slecht. Onze auto heeft geen moeite met het slepen van de Adria. We rijden op de snelweg tussen de 90 en 92 km/h. Lekker met het vrachtverkeer mee. De 5e versnelling is niet bruikbaar. Alles gaat dus in 4 en 3. We houden het toerental zo veel mogelijk op 3000. Naar Italie via de Brennerpas. Is perfect gegaan. Soms even een stukje in z'n 2 vanwege het langzaam rijdend vrachtverkeer en het daar geldende inhaalverbod. Verbruik 1:11.5 best goed. Bagage doen we zoveelmogelijk in de auto. Het valt ons echt mee. De adria Action ligt als een huis achter de auto. Bij inhaalmanouvres soms best even 100 km/h gereden. Gaat zonder enig probleem. Totaal met caravan nu zo ongeveer 7000 km. afgelegd. Nog een lang weekend naar Limburg, nu met gemonteerd fietsenrek op de dissel en fietsen mee natuurlijk en dan de winterstalling in tot volgend jaar. Dan weer een ervaring plaatsen. Groet, Peter.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C3 1.4 Hdi met een Avento

De ervaring van R. de Vries met een Citroen C3 1.4 Hdi (68 pk/50, Kw bouwperiode: 2002 - 2010) en een Avento Avance 395 TLH van 950 kg geplaatst op 06-08-2007:

Onze C3 1.4 HDI ( 2002) had weinig moeite met onze , ik geef toe, niet al te grote caravan van maximaal beladen 850 kg.
In Nederland en op de nog vlakke wegen in Frankrijk gewoon in z'n 5 en dan 90 per uur ( lekker met het vrachtverkeer meerijden dus) met 2000 toeren, prima! Als het heuvelig wordt blijf ik in z'n 4, nog steeds 90 per uur en de motor maak dan zo'n 2300 toeren en dat is nog heel weinig herrie hoor. Tja en als de echte bergen komen moet je weleens in z'n drie . Dat alles met een gebruik van 1 op 15..kom er maar om. Nee, we hadden vooraf waarschuwingen gehad en gefronste wenkbrauwen maar het ging uiteindelijk uistekend. Trouwens , voor de caravan trok ik al een trailer met paard en ook dat ging zonder moeite. Kortom, heel tevreden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Citroen C3.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Citroen C3 BlueHDi 100 met een Adria

De ervaring van Hans Erik S. met een Citroen C3 BlueHDi 100 (99 pk/73 Kw, bouwperiode: 2017-2023) en een Adria Action 361 LH van n.b. kg geplaatst op 06-08-2007:

Towing Adria Action with a Citroen C3 in this configuration is perfect.
But - in my papers from the factory is the towing limit 1150 kg. Not 600 kg. So everything in very well :-)


Citroen C3 Picasso 1.6 e-HDi aut. met een Abbey

De ervaring van Chris met een Citroen C3 Picasso 1.6 e-HDi aut. (92 pk/68 Kw, bouwperiode: 2011-2018) en een Abbey Vogue 460 van 1295 kg geplaatst op 06-08-2007:

I have no problem at all when towin the abbey vogue 460


Citroen C3 Picasso 1.6 e-HDi aut. met een Eriba

De ervaring van Laurence Cadd met een Citroen C3 Picasso 1.6 e-HDi aut. (92 pk/68 Kw, bouwperiode: 2011-2018) en een Eriba Touring Familia 310 GT van 850 kg geplaatst op 06-08-2007:

Purchased the Eriba Familia (2007) to match the Picasso C3. There is no need for towing mirrors and visibilty is excellent for all conditions. The unit is very stable up to 75mph with a Winterhoff hitch in use. Mpg falls from 60 to 48. Nose weight of 54kg is achievable. Power from the HDi is excellent with lots of torque when required.


Citroen C3 Picasso 1.6 Hdi met een Bailey

De ervaring van S.G met een Citroen C3 Picasso 1.6 Hdi (90 pk/66 Kw, bouwperiode: 2009-2018) en een Bailey Orion 400-2 van 1076 kg geplaatst op 06-08-2007:

This car manages to tow OK but struggles a bit up hills.Also when there is a wind it wobbles a bit so we keep speed to 55. Head wind causes it to struggle a bit but it does tow it. The tow ball weight is however low and we have struggled to get caravan nose weight down to 60. Be aware of this problem. The car is brilliant solo and possibly worth the slight weakness on towing. Check your data carefully.


Citroen C3 1.6 Hdi 16v met een Eriba

De ervaring van Rob Blackwell met een Citroen C3 1.6 Hdi 16v (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 2006-2010) en een Eriba Puck 230 van 790 kg geplaatst op 06-08-2007:

No problems at all ,tows really well .car & eriba look good as an outfit.


Citroen C3 Picasso 1.6 Hdi FAP met een Sprite

De ervaring van Peter Tremelling met een Citroen C3 Picasso 1.6 Hdi FAP (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 2009-2018) en een Sprite Super 390 van 1075 kg geplaatst op 06-08-2007:

We have the 110HP 1.6 diesel in 'desire' trim. It is a brilliant car under all conditions, and tows our Sprite 390 Super (1993) very well indeed. we have nothing but praise for the car.


Citroen C3 1.4 Hdi met een Elddis

De ervaring van dave bittner met een Citroen C3 1.4 Hdi (68 pk/50 Kw, bouwperiode: 2002-2010) en een Elddis Avante Club 362 van 979 kg geplaatst op 06-08-2007:

Car is c3 1.4hdi, caravan is Eldiss elusion 4 berth, Van weight is 879 mass running in order, 1150 kg, car towed better with stablizer, car comfortably coped with 55 to 60 mph on most roads, average inclines this went down to 45 to 50 mph, fully loaded.


Citroen C3 1.4 Hdi met een Eriba

De ervaring van Angel met een Citroen C3 1.4 Hdi (68 pk/50 Kw, bouwperiode: 2002-2010) en een Eriba Touring Puck 120 GT van 690 kg geplaatst op 06-08-2007:

The car is a Citroën C-3 Pluriel HDI 70 horse power, and the caravan is an Eriba Familia (1.973)


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Caravan (te?) zwaar

Gastenboek

Donatie

Genuanceerd advies

Hoe meer PK's, hoe beter?

 

©2024 Caravantrekker