Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Mercedes-Benz B

Sorteer op:


Mercedes-Benz B 200 met een Knaus

De ervaring van Piet met een Mercedes-Benz B 200 (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2019 - 2023) en een Knaus Sudwind 460 EU van 1370 kg geplaatst op 11-09-2023:

Goedemiddag
Mijn ervaring is meer dan goed alle zwaardere spullen in de auto, caravan (knaus 460) is dan ongeveer-1550 kg je voelt de caravan bijna niet rij met het vracht verkeer mee ongeveer 85 km rijd de combinatie erg prettig.
Het verbruik is 1/op 9 met weinig wind(kracht 4/5 is heel mooi ,ik kan deze combinatie aanbevelen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 200 BlueEFF met een Hobby

De ervaring van Wim Vertelman met een Mercedes-Benz B 200 BlueEFF (156 pk/115, Kw bouwperiode: november 2011 - 2015) en een Hobby Excellent 460 LU van 1338 kg geplaatst op 08-12-2019:

De auto heb ik in 2012 nieuw gekocht en sinds begin 2018 in het bezit van de caravan. Het aankoppelen met achteruitrijcamera is een genot. Je merkt aan alles dat de motor geen enkele moeite heeft met deze combinatie. Bij 90 km/uur haal je 1 op 10.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 180 CDI BlueEFF aut. met een Constructam

De ervaring van Eddy Scheldeman met een Mercedes-Benz B 180 CDI BlueEFF aut. (109 pk/80, Kw bouwperiode: november 2011 - 2015) en een Constructam Coral 1 van 850 kg geplaatst op 09-03-2017:

Wij rijden zonder extra spiegels doordat je door de caravan ook achterliggend verkeer kan zien en met de buitenspiegels van de wagen zien langs de caravan. Je merkt niet dat de caravan er achter hangt bij "normale" snelheid van 90km/uur. Bij het inhalen van vrachtwagens (110km/uur) doet de combinatie ook geen poging om te gaan slingeren ondanks het ontbreken van een slingerkoppeling.
Het verbruik, met beladen caravan, is het slechts 7 tot 7,5 liter/100km Constructam Coral1 uit 1969 is de perfecte caravan, niet te groot en niet te zwaar ....

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 170 aut. met een Carado

De ervaring van Bart met een Mercedes-Benz B 170 aut. (116 pk/85, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een Carado C 167 L van 1073 kg geplaatst op 24-09-2016:

Vanaf 2008 rijden wij een Mercedes B klasse automaat , met nu 2016 een Carado 167 l max 1200 kg. Afgelopen week 10 dagen naar de Elzas geweest. Automaat soms in de sportstand. 1200 km gereden met een verbruik van tussen de 10 en 12 liter per 100 km. Toerental tussen de 2000 en 3000 toeren. Snelheid tussen de 80 en 110 km bij vrachtwagens inhalen. De combinatie rijdt zeer ontspannen en bevalt ons uitstekend. Ver boven verwachting en zeer tevreden over zowel de auto als de caravan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 200 BlueEFF aut. met een TEC

De ervaring van K.Leeflang met een Mercedes-Benz B 200 BlueEFF aut. (156 pk/115, Kw bouwperiode: november 2011 - 2015) en een TEC Travel King 420 DB van 1170 kg geplaatst op 24-10-2015:

Mercedes 200B automaat, van juli 2012, 1600cc motor.
Caravan Tec 420DB, max. as belasting 1400kg, op kenteken is 1350kg aangegeven.
Deze auto kan met de gekoppelde caravan deze goed de baas, passeren is een fluitje van een cent.
Gemiddelde rijsnelheid houd ik in Nederland op ongeveer 90 in Duitsland rond de 95-100km.
Verbruik bij 90km is 8 liter op 100 en bij 95-100 10 -11 liter, hierbij is tegenwind mede van invloed.
Deze combinatie laat zich ontspanen rijden, de automaat doet zijn werk probleemloos.
Een achteropkomende reisbus voel je komen, maar deze combinatie heeft daar verder geen nadelige gevolgen van zoals de neiging te gaan slingeren.
Een opmerking welke mij verraste, d.m.v de cruisecontrole ingesteld snelheid, blijkt bij het dalen door de computer correct te wordt aangehouden.
Maar dit gaat in combinatie van het remmen op de motor de remmen van de auto en indien de oplooprem door te grote vertraging ingedrukt wordt gaat ook de remmen van de caravan mee remmen.
Is men zich hiervan bewust, dan kan tijdens het dalen de caravan gebruiken als een remparaschute,
Uiteraard binnen een aanvaardbare snelheid.
De spiegels welke ik gebruik zijn van het merk ”Repulus met bol glas”, nadeel dat ze verkleinen maar zichtveld is groter en je gebruikt ze om te kunnen zien wat er achterop komt.
De bevestiging is goed, de rubber manchet beschermd het huis v/d zijspiegel, v/d auto, goed tegen beschadigen mits men met het huis voor bevestiging reinigt.
Tijdens de vakantie verwijder ik alleen de spiegel met stang, laat de bevestiging op de zijspiegels v/d auto zitten.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 200 met een Chateau

De ervaring van Bert met een Mercedes-Benz B 200 (136 pk/100, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een Chateau Calista 450 Charm van 1485 kg geplaatst op 07-08-2015:

Zeven jaar goede ervaring met Mercedes B200 / chateau charm 1500 kg regelmatig door de Franse Alpen gereden no probleme 110 km goed haalbaar in 5 de versnelling. Verbruik met caravan nooit meer dan 1:8 na inruil caravan Door Eriba Exciting 465 is het een stuk slechter gesteld met de combinatie. Hier licht een 1600 kg as onder mar weegt niet zwaarder dan 1500 kg. Nu veel last van minder stroomlein over ligge teruggekomen uit België 1:6 in de Vierde versnelling. Geen goede combinatie dus, nu op zoek naar een wel geschikte auto, wie helpt mij zoeken?

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 180 CDI BlueEFF aut. met een Hobby

De ervaring van Ben met een Mercedes-Benz B 180 CDI BlueEFF aut. (109 pk/80, Kw bouwperiode: november 2011 - 2015) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1200 kg geplaatst op 17-04-2015:

Ik ben erg tevreden van mijn B klasse 180 CDI met gerobotiseerde bak als caravantrekker. Zowel op autostrade als binnenwegen en bergwegen in Frankrijk rijdt hij perfect in combinatie met onze Hobby 440SF van 2002. De winterhoff koppeling verhindert zijwaarts slingeren maar ook het erg storende duiken van de caravan. Ik probeer op de autostrade niet sneller dan 95 km per uur aan te houden, dat heeft grote invloed op het verbruik. gemiddeld net iets onder de 10 liter/100km, rij je harder dan moet je zeker 1 liter meer rekenen.
Met de caravan aangekoppeld zet ik de automaat wel in de S stand, dan neemt die beter op en verlopen de accelleraties vlotter. In de E stand voelt de auto wat sloom aan en reageert die vaak te laat op het gaspedaal. De automaat schakelt dan ook te laat terug.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFF aut. met een Sprite

De ervaring van Smit met een Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFF aut. (136 pk/100, Kw bouwperiode: november 2011 - 2015) en een Sprite Cruzer 492 SR van 1500 kg geplaatst op 08-02-2015:

Deze auto heeft er geen moeite mee om met 1500 kg door de bergen te rijden zelfs de hoogste versnelling wordt gebruikt door de automatische transmissie.Onze mening is ook een prima trekkerstent voor de caravan

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 180 CDI aut. met een Hobby

De ervaring van P. Toepoel met een Mercedes-Benz B 180 CDI aut. (109 pk/80, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een Hobby De Luxe 455 UF van 1350 kg geplaatst op 20-09-2014:

Met Hobby 440 SF, beladen 1300kg, jaren gereden met B180 CDI met CVT. Totaal geen problemen. Perfecte combinatie, kan met al het verkeer mee komen, rijdt ca. 90 a 95 km p/u. Brandstof niet onder 1:10.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 180 BlueEFF aut. met een Carado

De ervaring van Jan met een Mercedes-Benz B 180 BlueEFF aut. (122 pk/90, Kw bouwperiode: november 2011 - 2015) en een Carado C 167 L van 1090 kg geplaatst op 21-07-2014:

Ondanks zijn beperkte vermogen van 90 KW heeft de auto geen enkele moeite met de Carado C 167 L. Dankzij de 7 versnellingen is er bij iedere snelheid een optimale overbrengingsverhouding beschikbaar. De automaat schakelt snel en bijna onmerkbaar. Wegrijden en versnellen gaan zeer vlot. Het inhalen van vrachtwagens gaat prima, mede dankzij de soepele kick-down, en ook berghellingen zijn geen enkel probleem. Bij filerijden op een berghelling, schakelt de automaat soms nerveus heen-en-weer tussen twee versnellingen. Overgang op handmatig schakelen met de flippers brengt dan rust. De caravan ligt zeer stabiel achter de auto en is nauwelijks merkbaar ook bij hoge snelheden en het inhalen van vrachtauto’s. Hiervoor hebben we 10 jaar tot volle tevredenheid in een Citroen C5 2.0 met hydropneumatische vering gereden met een Hobby 420 (max. gewicht 1050 kg) erachter. De B 180 rijdt echter nog comfortabeler. Hij deint minder na en de stoelen zitten beter.
Met de caravan erachter en bij een rustige rijstijl (circa 90 km/u en niet te vaak vrachtauto’s inhalen)is het verbruik ruim onder de 11 lt/100km. Met stevig doorrijden en wat tegenwind zit je echter zo op 12,5 liter of zelfs meer. We hebben nu 3 vakanties ervaring met deze combinatie. Tijdens de eerste naar Zuid-Frankrijk verbruikte de auto, op stukken met de caravan aan de haak, 12,5 lt/100km. De volgende twee vakanties waren we minder gehaast. Naar Noord-Italië en Bretagne was het gebruik in beide gevallen 11,5 lt/100km. Deze waarden zijn berekend aan de hand van kilometerstanden en hoeveelheden getankte brandstof. De boordcomputer berekent het verbruik consequent 5-6% lager. Deze verbruikswaarden vallen me wat tegen. Dat heeft vermoedelijk alles te maken met de Carado. Er valt heel veel goeds over deze caravan te zeggen, maar niet dat deze een goede stroomlijn heeft.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFF met een Kip

De ervaring van Eric met een Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFF (136 pk/100, Kw bouwperiode: november 2011 - 2015) en een Kip Sky-Line 44 TDB Travel van 1210 kg geplaatst op 11-03-2014:

in de zomer van 2013 heb ik 3 weken voor de zomervakantie de nieuwe B 200cdi nieuw in ontvangst genomen. van de dealer mocht ik er direkt de caravan achter hangen, enig inrijden was niet nodig... voor de zekerheid eerst een klein weekend met caravan KIP Shuttle 44 TK even uitgeprobeerd. met nog geen 1000 km op de teller 2 weken later naar zuid Frankrijk met 2 volwassenen en 3 kinderen. deze route heb ik vaker gereden, alleen de auto was nu nieuw. en wat een fijne combinatie! juist voor de caravan heb ik de 200 cdi genomen, de 180cdi mag de caravan niet trekken. met m'n rijbewijs B op zak is dit ook goed te doen. met het grootste gemak trok de auto alles naar het zuiden, ook in de 6e versnelling op cruise control tegen de 100km/h zeer rustgevend. af en toe even terug naar zn 5 om weer vaart te maken was wel nodig. het bekende stukje belgie en luxumburg tegen de heuvels op ging ook prima. zeer opvallend bleef de rust in de auto, geen hoge toeren nodig, zeer stabiel en veilig gevoel. waar zonder caravan 1;18 mogelijk is deed ik met de caravan gemm 1;11, dit vind ik heel netjes. Uiteraard een check op oliepeil gedaan na aankomst, geen verschil, ook na tergkomst in NL geen olieverlies te zien.dealer had helemaal gelijk, je hebt er geen omkijken naar ! oh ja, pas in depraktijk kwam ik erachter dat de auto een automatische hill-hold functie heeft, als je dit niet kent is het even raar dat je denkt dat er geen beweging in te krijgen is bij wegrijden op een hellinkje...toch gewoon even doorgaan met gasgeven en auto rijdt weg. wel makkelijk bij stoplichten en files in de heuvels. ik ben zeer tevreden, ik verheug mij al op de komende vakantie!

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 170 aut. met een Kip

De ervaring van Cees met een Mercedes-Benz B 170 aut. (116 pk/85, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een Kip Star Line 41 van 1210 kg geplaatst op 30-10-2013:

Wij rijden al vanaf 2007 met een B klasse mercedes 170 en hebben nooit problemen met de combinatie gehad zowel in de bergen Alpen en normale wegen is het een uitstekende combinatie

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 200 BlueEFF aut. met een Hobby

De ervaring van André Dekker met een Mercedes-Benz B 200 BlueEFF aut. (156 pk/115, Kw bouwperiode: november 2011 - 2015) en een Hobby De Luxe 420 KB van 1300 kg geplaatst op 16-09-2013:

Gebruikservaring Mercedes B 200 2012 met Hobby 410 S fe 2010

Ik rijd nu 15 maanden in een Mercedes B 200 Sports Tourer handgeschakeld, en ben 2 x met de caravan weggeweest. De caravan is een Hobby 410 S fe 2010. De combinatie bevalt uitstekend, de caravan ligt er goed achter, waar ik achterop ook 2 fietsen heb staan. De stabiliteit is zover ik heb meegemaakt oké, je merkt niet dat ze achterop staan. Het brandstofverbruik zonder caravan is 1 op 14 en met caravan 1 op 9, dit heb ik gereden 2 x heen en weer naar Zuid Frankrijk.
Ik heb normaal gereden, zo'n 95/105 km per uur. Auto en caravan rijden heel soepel berg-op, en af, ook bij het inhalen is hij snel en ook gemakkelijk en comfortabel te bedienen. De combinatie bevalt mij zo goed, dat ik niet meer anders zou willen.

Groet,
André Dekker

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 180 CDI aut. met een Constructam

De ervaring van Eddy&Ingrid met een Mercedes-Benz B 180 CDI aut. (109 pk/80, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een Constructam Coral 1 van 800 kg geplaatst op 15-08-2013:

Zeer goede combinatie : auto met Constructam Coral1 uit 1976. je merkt amper dat er een caravan achterhangt, en dus moet je je snelheid wel in de gaten houden ! Bochten en hellingen zijn zeker geen enkel probleem.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 170 met een Kip

De ervaring van Cees met een Mercedes-Benz B 170 (116 pk/85, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een Kip Star Line 41 van 1210 kg geplaatst op 19-11-2012:

Ik rij alle vanaf 2007 met deze combinatie en hij voldoet prima de b klasse is een automaatwe rijden ermee in heel Europa ook bergen en is probleemloos nadeel is et sportonderstel dat is vrij stug brandstof verbruik met de caravan is per kilometer ongeveer 1 op 6

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 180 CDI aut. met een Knaus

De ervaring van J.G.A.M. de Haas met een Mercedes-Benz B 180 CDI aut. (109 pk/80, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een Knaus Sudwind 450 EL van 1250 kg geplaatst op 29-01-2011:

met mijn B180 CDI met CVT,heb ik met de caravan erachter alleen maar lof.Eerst had ik een KIP greyline 44 EK,en nu een Knaus Sudwind 450 EL.een perfekte combinatie.De caravan ligt uitstekend achter de MercedesB180.Genoeg trekkracht,en bij afdalingen zoals bij Luik,schakel ik handmatig,indien nodig.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 180 CDI aut. met een Constructam

De ervaring van EddyS met een Mercedes-Benz B 180 CDI aut. (109 pk/80, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een Constructam Condor 4 van 750 kg geplaatst op 01-08-2010:

Onze MercedesB180CDI autotronic met achteraan de Constructam heeft een verbruik van minder dan 7l/100km bij 90km/uur(vlak terrein). Hellingen zijn helemaal geen probleem, Het optrekken en inhalen (120km/u) gaat zeer vlotjes.Je voelt amper dat de Constructam erachter hangt! ons maximum verbruik met caravan ligt rond 9 liter (in de bergen)

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 200 Turbo aut. met een Kip

De ervaring van F.A. van den Dool met een Mercedes-Benz B 200 Turbo aut. (193 pk/142, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een Kip Star Line 47 van 1370 kg geplaatst op 20-07-2010:

Uitstekende resultaten! Probleemloos bij hellingen in Normandië, Bretagne en Midden-Frankrijk. Accelereert soepel. Had hiervoor Mercedes E270 CDI met zelfde caravan, maar verschil nauwelijks te merken!

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 180 CDI met een Avento

De ervaring van Jan Borst met een Mercedes-Benz B 180 CDI (109 pk/80, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een Avento Avance Esclusivo 420 van 1275 kg geplaatst op 26-05-2010:

Dit jaar een nieuwe mercedes benz. B klasse ,180 CDI met avento gereden. De auto zorgvuldig ingereden en bij circa 3500 km ging de avento, type 465 exclusievo, maximum massa, 1300 kg, bj 2000 . aan de haak. De handgeschakelde 6 bak speelde ermee. Meestal in de 6e versnelling, rond de 2000 toeren kunnen rijden, hetgeen neerkomt op circa 100 km/uur. Hellingpercentage, bij meer dan 4 % uiteraard tijdig terugschakelen, maar dat was geen bezwaar. Een zeer comfortabele trekauto, met een door de grote wielbasis, uitermate rustig weggedrag. Het verbruik rond de 95 km was voor de combinatie bij windstil weer 1 : 11 bij een trip van 800 km. Dezelfde afstand met windkracht 5 op de kop leverde een verbruik op van 1 : 9,8 km. Al met al meer dan tevreden over deze trekauto.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 200 CDI aut. met een Kip

De ervaring van evert met een Mercedes-Benz B 200 CDI aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een Kip Celebration 47 van 1400 kg geplaatst op 23-11-2009:

Aanvulling op de ervaring van Frans met een Celebration achter de 200 CDI. Ik zelf heb een Kip Grand Traveller 47 TDB achter deze auto. Vind het ook niet zo'n fijne combinatie. Net of de terkauto er geen zin in heeft. Hiervoor had ik een VW-Touran 2.0 TDI met DSG-bak. Dat was echt heel wat anders. De Touran pakt het veel beter op. Trekt moeiteloos. Ben ermee door de Apenijnen geweest. Toch gemene steile klimmetjes. De Touran deed het zonder protest. Volgens mij hoef ik dat nu niet te doen met MB 200 CDI. Misschien hierna weer een Touran.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 200 CDI aut. met een Kip

De ervaring van frans met een Mercedes-Benz B 200 CDI aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een Kip Celebration 47 van 1500 kg geplaatst op 21-11-2009:

De combinatie valt een beetje tegen. Vooal als het wat heuvelachtig wordt. De bak gaat dan voortdurend schakelen. Onrustig. Verbruik 1 op 8.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 180 CDI aut. met een Chateau

De ervaring van h.v.d.brand met een Mercedes-Benz B 180 CDI aut. (109 pk/80, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een Chateau Calista 450 UF van 1200 kg geplaatst op 22-10-2009:

Heb vele jaren gereden met passat TDI als caravantrekker en was daar tevreden over.
echter deze mercedes b overtreft mijn verwachtingen in alle opzichten. Het verbruik bij een kruissnelheid van negentig km h (over een afstand van tweeduizend km) is een op tien. De combinatie ligt zeer stabiel,vooral met crusecontrol is het ontspannen rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 180 CDI met een Caravan

De ervaring van Ronald Lucassen met een Mercedes-Benz B 180 CDI (109 pk/80, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een Caravan van 1350 kg geplaatst op 06-10-2008:

Ik ben in 2008 voor het eerst met mijn mercedes benz B 180cdi in combinatie met Hobby 460ufe op vakantie geweest. Ik heb al vele verschillende combinatie gereden. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo comfortable heb gereden. De caravan maar vooral de auto lag als een blok op de weg. Totaal geen last van wind gevoeligheid van en bij het passeren van vrachtwagens. De Mercedes Benz B is een echte aanrader. Groet Ronald

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 200 Turbo aut. met een HomeCar

De ervaring van J.F.Swagerman met een Mercedes-Benz B 200 Turbo aut. (193 pk/142, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een HomeCar Racer 45 Spirit van 1230 kg geplaatst op 29-06-2008:

Na drie weken trekken met deze combinatie alleen maar lof.
Kan uitstekend meekomen met verkeer en op autobaanhellingen absoluut geen problemen. Perfecte trekauto!!!

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 200 met een TEC

De ervaring van Fred met een Mercedes-Benz B 200 (136 pk/100, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een TEC Tour 455 TDF van 1134 kg geplaatst op 17-05-2008:

Net terug van het Gardameer. Gereden met een Mercedes B-klasse 200 benzinemotor (bouwjaar 11-2007) met een TEC caravan Tour 455 TDF. Een zeer goede combinatie. Accelereert meer dan voldoende. Geen enkel probleem (zuiging en slingeren) bij het inhalen van vrachtwagens cq. worden ingehaald door vrachtwagens. Bergopwaarts, Brenner-pas, meer dan voldoende trekkracht. Het gemiddelde benzineverbruik is uitgekomen 1:10.
Mijn waardering voor het geheel komt hoger uit dan de resultaten van de caravantrekker.nl

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 200 met een TEC

De ervaring van Fred met een Mercedes-Benz B 200 (136 pk/100, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een TEC Tour 455 TDF van 1134 kg geplaatst op 17-05-2008:

Net terug van het Gardameer. Gereden met een Mercedes B-klasse 200 benzinemotor (bouwjaar 11-2007) met een TEC caravan Tour 455 TDF. Een zeer goede combinatie. Accelereert meer dan voldoende. Geen enkel probleem (zuiging en slingeren) bij het inhalen van vrachtwagens cq. worden ingehaald door vrachtwagens. Bergopwaarts, Brenner-pas, meer dan voldoende trekkracht. Het gemiddelde benzineverbruik is uitgekomen 1:10.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 180 CDI met een Hobby

De ervaring van h.kuik met een Mercedes-Benz B 180 CDI (109 pk/80, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een Hobby Excellent 450 UF van 1198 kg geplaatst op 01-07-2007:

In 2006 met deze combinatie naar Noorwegen geweest. Auto heeft zeer goed gepresteerd. Zowel op de lange weg als in de bergen is het superfijne trekker. Ik was alfa 159 (ooit caravantrekker vh jaar gewend)

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz B 200 CDI met een Kip

De ervaring van Heesen met een Mercedes-Benz B 200 CDI (140 pk/103, Kw bouwperiode: juni 2005 - november 2011) en een Kip Grey Line 50 van 1500 kg geplaatst op 14-12-2006:

Ja geweldige trekauto. Kruissnelheid in Frankrijk met gemak 120 km p uur. Bij toch stevig rijden een verbruik met caravan van ca 1:10 wat toch wel zuing is

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Mercedes-Benz B.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Mercedes-Benz B 200 CDI aut. met een Avondale

De ervaring van Martin Duckworth met een Mercedes-Benz B 200 CDI aut. (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Avondale Argente 480-2 van 1260 kg geplaatst op 14-12-2006:

This outfit performs extremely well on all roads. Power is ample giving good acceleration, whilst the auto gearbox in manual mode provides excellent engine braking. The short rear overhang gives a very stable tow, with side winds having little effect.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Caravan (te?) zwaar

Hoe meer PK's, hoe beter?

Genuanceerd advies

Gastenboek

Voorbeeld Trekrapport

 

©2024 Caravantrekker