Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Mitsubishi Pajero

Sorteer op:


Mitsubishi Pajero Sport 3.0 V6 met een LMC

De ervaring van Jansen H met een Mitsubishi Pajero Sport 3.0 V6 (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2004 - 2008) en een LMC Munsterland Musica 560 R van 1518 kg geplaatst op 29-03-2012:

Reis gemaakt via Spanje en portugal.prima combinatie , sterk kan alles aan,benzine verbruik 18 ltr per 100 km soms iets meer.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D met een Knaus

De ervaring van J.L. Verver met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D (160 pk/118, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Knaus Sport 500 van 1500 kg geplaatst op 19-02-2011:

Met Knaus 500 FDK 2006 beladengewicht 1500 KG en een Pajero LB 3.2 Di-D GLS hand 5 versn. Naar Split op en neer zonder een centje pijn. Gem. kruis sneldheden autoweg 10okmp p/u geeft een fantastisch confort en een stabiele combinatie bij een verbruik van 1 op 8,5 tot 1 op 9 (terwijl het gewone verbruik zonder aanhanger of caravan gem rond de 1 op 10 is) Draaicirkel is voor een 4WD kort te noemen en de combinatie laat zich overal goed in manouvreren, hellingen zijn geen probleem en lage gering niet nodig geweest. Conmfortabele reisgenoot.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Pajero Sport 3.0 V6 aut. met een Eriba

De ervaring van jANSEN met een Mitsubishi Pajero Sport 3.0 V6 aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2004 - 2008) en een Eriba Nova GL 530 van 1500 kg geplaatst op 13-11-2009:

Uitstekende combinatie zijn dwars door de pyreneen gereden.Gebruik met caravan 1op6, solo 1op 7,5, Het rijden in de bergen maakt lawaai door de hoge toeren.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Boottrailer

De ervaring van R.Kok met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2007 - 2020) en een Boottrailer 3500 kg van 3300 kg geplaatst op 27-06-2009:

zeer goede ervaring met combinatie, gaat als een beest, alleen last van hoge trucks, rijdt er mee naar zuid frankrijk, snelheid ongeveer 100/105 km, s' nachts op cruise control niet veel inhalen solo 1:9 met boottrailer 1:5

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Kabe

De ervaring van Jan W. Moed met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (160 pk/118, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Kabe Royal 780 GLE van 2000 kg geplaatst op 06-01-2009:

Ook hier weer komplimenten voor uw duidelijke en korrekte met ervaring kloppende cijfers. Goed dat u ook de mogelijkheid aanstipt van wegrijden en manoevreren in low-gear. De grotere Kabe is onverwacht véél gevoeliger voor juiste belading (zoveel mogelijk op de as, vermijd zware belading aan voor en achterkant) dan de kleinere Hobby. Niet korrekte belading gaf al slingerneigingen boven de 90 km/h. Denk er ook aan dat u niet welkom bent in de U.K. met grotere breedte dan 2.30m !

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Hobby

De ervaring van Jan W. Moed met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (160 pk/118, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1300 kg geplaatst op 06-01-2009:

uw trekkrachtrapport is zeer gedetailleerd en volledig in overeenstemming met mijn ervaringen. (o.a. enkele malen heen en terug van Finland naar zuid-Spanje) Op wegen waar dit is toegestaan (payage in Frankrijk) moeiteloos kruisen met 130km/h

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD met een Knaus

De ervaring van R. van Zelm met een Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2004 - 2008) en een Knaus Sudwind 550 KU van 1455 kg geplaatst op 12-10-2008:

In 3 maanden tijd een kleine 7.000 km gereden met de caravan achter onze Pajero Sport, een geweldige combinatie! het verbruik lag bij 90 km/h op 1:8 bij 130 km/h in Frankrijk 1:6. Heuvel op totaal geen probleem. Nooit het gevoel gehad dat de combinatie niet oke was. En het grote voordeel dat ik door de binnen spiegel door de caravan heen achter de caravan kon kijken, wat een goed beeld geeft.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 Gdi met een Adria

De ervaring van B. Dijkstra met een Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 Gdi (129 pk/95, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Adria Adiva 462 PD van 1300 kg geplaatst op 06-08-2008:

Ik heb een Mitsubishi pajero pinnin 2.0 gdi met een adra adiva caravan 462 PD. Deze combinatie is aan te bevelen in de bergen van bijv. Frankrijk. De wagen moet hoofdzakelijk in de vierde versnelling rijden en rijdt dan probleemloos 90 km. Bij de meeste hellingen van enige betekenis doet hij het goed meestal in de derde versnelling. Temperatuur blijft vrijwel constant goed. Inderdaad is het verbruik vrij fors 1 op 8 en wat ongunstiger 1 op 7. Actieradius is daardoor niet meer dan 300 km. Afgelopen vakantie in Frankrijk kreeg de wagen een tot nu toe onbekende storing in het elektrisch circuit wat daar erg lastig is. Afgezien daarvan een goed combinatie

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Eriba

De ervaring van Erick van Klinken met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (165 pk/121, Kw bouwperiode: 2000 - 2003) en een Eriba Nova GL 480 van 1500 kg geplaatst op 29-07-2008:

Onze Eriba 475 Moving uit 2001 was veel te zwaar geladen (bleek later) toch merkte je niet dat je een caravan van ca 1800kg!! trok! Bergen in Frankrijk, Peage op snelheid van ca 120 km alles ging TOP! Is nu weer op goede gewicht!

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 Gdi met een Knaus

De ervaring van J. Mechielsen met een Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 Gdi (129 pk/95, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Knaus Sudwind 450 FU van 1405 kg geplaatst op 02-04-2008:

Een fijne combinatie. Met deze belading is het mogelijk om op een vlakke weg in de 5e versnelling te rijden, hoewel de 4e versnelling aan te bevelen is. Mits uiteraard goed beladen geeft het geheel een stabiele indruk. Met gemak kan men zo'n 90 km/h aanhouden. De combinatie is echter wel dorstig; om de 250 à 300 km is een benzinepomp een welkome ontmoeting, althans voor de auto.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Pajero Pinin 1.8 met een Sprite

De ervaring van A. van Hout met een Mitsubishi Pajero Pinin 1.8 (114 pk/84, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Sprite Europa 460 van 1300 kg geplaatst op 31-07-2007:

Kennelijk is het trekken van een caravan met een Pinin "not done" aangezien er nog geen enkele ervaring gemeld is. We rijden nu al meer dan 6 jaar met onze "pin" en een Sprite 460 naar zeer grote tevredenheid. De combinatie is relatief kort met een fantastische draaicircel. We hebben heel frankrijk doorkruist inclusief Alpen en Pyrineeën, waar we zelfs collega caravanners van de camping hebben getrokken toen de tractor het liet afweten, met gebruik van de low gear. Kortom voor ons een pecfecte combinatie waarbij vermeld moet worden dat het verbruik gemiddeld 1:9 is en er wel wat comfort wordt ingeboet. Daar staat zoveel plezier tegenover: nooit meer vast op drassig terrein, noch wegrijden op een onverharde helling, zoals we op de camping in de Alpen hebben ervaren. Het is jammer dat deze auto niet meer wordt gemaakt en we overwegen een driedeurs Suzuki Vitara 1.9 diesel aan te schaffen. Trekkracht rapport ziet er goed uit en wellicht dat er gebruikerservaringen zijn die we graag tegemoet zien.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Caravan

De ervaring van R.Prinsen met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (160 pk/118, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Caravan van 1525 kg geplaatst op 11-07-2007:

Mijn pajero long body en een tabbert Junesse van lengte 700 cm, gewicht leeg 1250 kg. plus belading 350 kg.
totaal dus 1600 kg,Niet dat ik dat meeneem,maar de as van de caravan is berekend op 1600 kg.
Auto en caravan zijn gekeurd in duitsland, voor de TUV inzake de 100 km regeling op de duitse autobaan,.
Ik rij dan ook met deze combinatie 100 km of meer, soms 110,en het span is zeer strak te sturen,het verbuik is wel wat hoog, dan rij ik gem. zo'n 1 op 7.5.
het verbruik daalt gelijk als ik plm 95 km rij,Dan is het verbruik van plm, 1 op 8 km..
Al met al, een zeer fijne en degelijke auto,rijdt echt super, en geen gekke dingen kwa onderhoud,dus ik ben zeer content, de auto is nu 5 jaar ,en heeft plm 150.000 gelopen,en nog steeds als een zonnetje.dus echt een aanrader ,voor mensen die willen opschieten bij lange reizen ,b.v. naar Barcelona,Split,Zuid frankrijk,etc.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Jurgens

De ervaring van Rik Kiene met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2007 - 2020) en een Jurgens Xplorer van 1350 kg geplaatst op 06-06-2007:

Ik heb zeer goede ervaringen met deze combinatie. Ieder weg en helling is te berijden. Het enige dat opvalt is het toegenomen verbruik, van 1:10 naar 1:7.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Mitsubishi Pajero.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D met een Lunar

De ervaring van M Hayes met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D (160 pk/118 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Lunar Ariva van 1000 kg geplaatst op 06-06-2007:

I have a 2005 Shogun SWB manual with the 3.2 DiD engine, coupled with a 2004 Lunar Ariva. Didn't really buy the Shogun for towing as I had it well before the caravan came along but what a superb towcar it has proven to be. With a winterhoff stabiliser fitted the tow is absolutely rock solid even in very strong winds. Of course the car weighing over twice that of the van makes for a super stable set up. What I really love though is the fantastic pull from that 3.2 diesel engine. On long runs it sits happily in fifth gear, occasionally going to 4th for more control through bends etc. Rarely do you need to go lower than 4th gear but if required then it pulls like the proverbial train in 3rd gear. In fact you can accelerate very nicely indeed uphill. I rarely have anyone stuck behind me when towing and often pull away from other traffic when going up long inclines, when the massive torque this engine has really comes to the fore. This is hugely reassuring and I wouldn't now want to tow with anything else. I have the manual gearbox and find it well up to the job. In fact I prefer it over the auto (have used both) when going down hill and being able to use engine braking more effectively, although the brakes themselves are very powerful and progressive to use. I guess it is because of my light and small caravan but I get pretty good mpg when towing, normally a little over 25mpg and even better on a long run. Without the van this swb manual will easily do 33/34 mpg, which is darn impressive for such a large engine and heavy vehicle. It is the super select model and I always leave it in 4H (and the manual says to use this when towing) which makes it grip the road and power across slippery surfaces with ease. Having owned both the LWB and the SWB I would recommend the SWB (if you dont need the interior space) for towing since it generally feels more stable when changing direction, having a relatively short arm from towbar to rear axle. Add to this the usual Mitsubishi build quality and you have (in my opinion) one of the best towing vehicles available. I can't say I don't feel the weight on the back but I can say I feel totally in control at all times, arriving at the campsite relaxed and calm.


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Hobby

De ervaring van Matt met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2007-2020) en een Hobby Premium 650 UFf van 1870 kg geplaatst op 06-06-2007:

Hi
We have a Mitsubishi Shogun auto 3.2 Long, 2017 and a Hobby Premium 650 uff, 2015.
Towing is effortless with this rig, the car returns around 30mpg at speeds not exceeding 60mph. It is as easy to manoeuvre in camp sites as it is on the open road. The noise levels are low and the power delivery from the 3.2 is smooth and effortless. We opted for the SG4 which is well equipped and comfortable for the two of us and our dog. In summary simply outstanding.


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Coachman

De ervaring van jake met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2007-2020) en een Coachman Amara 570/6 van 1585 kg geplaatst op 06-06-2007:

i have a MK4 2014 shogun 3.2 Di-D (198bhp/441NM) but its not listed here....

i must be hyper sensitive because i can definitely tell i have a 1600kg 7.5m long box dragging behind me. OK its not as noticeable as my previous car (outlander) but i still know its there, irritates me when caravanners boast "tows like the caravan isnt there" because common sense tells you the additional weight and wind resistance is going to have an effect on the performance (of course this is common sense and that doesn't really come into caravanning does it ha ha).

back to the review

good points: tows absolutely rock solid which takes a lot of the stress out of the towing experience. the Gadget spec in my SG4 keeps my sons so happy they dont want to get out of the car when we arrive and dont complain "are we nearly there yet". for me its compertable and it can carry a lot of stuff or 6 passengers if required.

bad points: fuel consumption is dreadful 19mpg towing 32 on a long trip 30mpg round town (on a good day). costs £90 to fill with diesel and will burn that in 300 miles towing which makes for an expensive weekend away (compared with driving a small car to a hotel)

Auto box is shockingly bad, at 60mph on cruise switches between overdrive and 5th regularly when a small ammount of additional power required and it cant be manually overridden. the engine sits at 2500rpm when not in overdrive so makes it noisy. the old school torque converter seems to slip most of the time as well the car would be so much nicer with a 6 speed manual or a DSG type auto.

the shogun really is a Utility vehicle with some nice refinements in the cabin but it drives and feels like an agricultural vehicle.


Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD met een Swift

De ervaring van Stuart Winstanley met een Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Swift Challenger 570 van 1592 kg geplaatst op 06-06-2007:

Had my Shogun Sport for 5 years now I couldnt ask for a more stable car when towing my 2010 Swift Challenger 570 even in windy conditions.i average around 25 mpg and although underpowered when i got it it never missed a beat either driving solo or towing down to cornwall and surrounding areas.Got it chipped by a company called Tunit and had the EGR valve blocked off and cat removed and what a difference it has made.Now producing around 150bhp instead of 115bhp,torque is up and although it struggles on some steep inclines it will now motor along effortlessly with no signs of problems or decline in fuel usage.
Will I swap for something newer......Maybe but not yet!


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Avondale

De ervaring van Jock met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (160 pk/118 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Avondale Dart 510-5 van 1225 kg geplaatst op 06-06-2007:

Superb all rounder *****


Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD met een Compass

De ervaring van brian jeffery met een Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Compass Omega 524 L van 1475 kg geplaatst op 06-06-2007:

I have been all round uk with my shogun sport and my compass omega 524 have not had any problems at all in 5 years. best tow car I have had


Mitsubishi Pajero Sport 3.0 V6 aut. met een Elddis

De ervaring van Paul k met een Mitsubishi Pajero Sport 3.0 V6 aut. (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Elddis Odyssey 550 van 1547 kg geplaatst op 06-06-2007:

Trips to the continent were effortless, The vehicle is comfortable and quiet on long journeys. It pulls the van with ease and power to spare. Yes it drinks fuel 18 mpg, But the comfort arrrrr !!!


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D met een Jurgens

De ervaring van D vo0n Benecke met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D (160 pk/118 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Jurgens Oryx van 978 kg geplaatst op 06-06-2007:

Auto tows like a dream. Always enough power and torque for any hill. Diesel cunsumption not that good when towing at about 95 km/h = 18mpg


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Caravan

De ervaring van julian redgrave met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (160 pk/118 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Caravan van 250 kg geplaatst op 06-06-2007:

Mit. Shogun LWB 3.2 did. Super tow vehicle. Will tow anything. We have a twin axel Ace supreme twinstar. Drove 1500 miles all over France. 20 to the gallon !! Brilliant mpg for such a heavy outfit. I have a front tow ball. Well woth the effort making it. I would like movers though.Just for the added convenience.


Mitsubishi Pajero 2.5 TD met een Swift

De ervaring van kev met een Mitsubishi Pajero 2.5 TD (99 pk/73 Kw, bouwperiode: 2000-2003) en een Swift Challenger 470 van 1292 kg geplaatst op 06-06-2007:

Excellent - Dont know its on the back- Total confidence.


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Geist

De ervaring van RichM met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (160 pk/118 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Geist Xklusive 630 van 1770 kg geplaatst op 06-06-2007:

Excellent tow car (Shogun LWB auto 2012)pulls with ease in all conditions. Stable and comfortable tug. Will handle any caravan perfectly.


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Elddis

De ervaring van D Gray met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (165 pk/121 Kw, bouwperiode: 2000-2003) en een Elddis Odyssey 634 van 1725 kg geplaatst op 06-06-2007:

Shogun and elddis odyssey 634 2010 go together brilliantly pulls and stops has though you are pulling a lighter van


Mitsubishi Pajero 2.5 TD met een Hobby

De ervaring van stewart hills met een Mitsubishi Pajero 2.5 TD (99 pk/73 Kw, bouwperiode: 2000-2003) en een Hobby Premium 720 UML van 2120 kg geplaatst op 06-06-2007:

93 pagero 2.5 swb auto towing a bessecar 550 (1345) lands end to john o groats over 3 years hardly knew it was on the back best towcar i have ever had


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Swift

De ervaring van Tim met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2007-2020) en een Swift Conqueror 655 TA van 1680 kg geplaatst op 06-06-2007:

I recently towed the van to Spain and back. Great performance - hardly knew the van was there! Full av 25mpg - not bad considering the wife "packed" her summer outfits.


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D met een Abbey

De ervaring van DAVY-GRAVY met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D (165 pk/121 Kw, bouwperiode: 2000-2003) en een Abbey GTS Vogue 517 van 1445 kg geplaatst op 06-06-2007:

MY SHOGUN DRIVES AS THOUGH THERES NOTHING HITCHED UP BEHIND,AND RETURNS VERY GOOD FUEL CONSUMPTION EVEN ON THE HILLY BITS..NO MORE SMELLY CLUTCH!


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Elddis

De ervaring van Kev met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (165 pk/121 Kw, bouwperiode: 2000-2003) en een Elddis Crusader Cyclone van 1820 kg geplaatst op 06-06-2007:

Brilliant car for towing, doesn't feel like anything is on the back of the car.


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Swift

De ervaring van Tim met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (160 pk/118 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Swift Conqueror 655 TA van 1680 kg geplaatst op 06-06-2007:

Awesome. Never falters tows with ease.


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Swift

De ervaring van Tim met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2007-2020) en een Swift Conqueror 645 van 1732 kg geplaatst op 06-06-2007:

GREAT!! I have yet to do a long journey but quite honestly you forget that the van is on the back. Highly recommend


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Coachman

De ervaring van John met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (165 pk/121 Kw, bouwperiode: 2000-2003) en een Coachman Laser 590/4 van 1755 kg geplaatst op 06-06-2007:

Mitsubishi is a brilliant tow car. reliable to a fault. Pulls the coachman with no problems. Don't really notice the van's on the back at all. Consumption down to the teens when towing but good when solo.


Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD met een Sterling

De ervaring van Roy met een Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Sterling Europa 550 van 1470 kg geplaatst op 06-06-2007:

Just picked up new caravan and towed it approx 60 miles with the Mitsi which we bought after reading the reviews on sites like this. First impression is we chose correctly as it tows like a dream. It could as others have said use a 6th gear but you cannot have everything. On first impressions power and stability are excellent.


Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD met een Adria

De ervaring van A.Pemberton met een Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Adria Adora Plus 642 UP van 1670 kg geplaatst op 06-06-2007:

Most stable 4x4 i've used for towing - suspension harder so less body roll - only one wife happy to sleep in while I tow. Averaging 22-24mpg towing a large van. Could do with a bit more bhp for the hills but if judged correctly (gear selection) and doing 60mph at start of hill climbs well.


Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD met een Adria

De ervaring van Andy met een Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Adria Altea 461 van 1100 kg geplaatst op 06-06-2007:

Fantastic heavy car with a light caravan actually means you can almost forget the van is there. Extremely stable even when the big trucks come by. Pulls brilliantly and mpg is no worse than my old Volvo 850/v70 at about 25 to the gallon. Could do with an overdrive or extra gear sometimes, and I would probably say it is a better car with the caravan on. Has all the toys I need and would be capable of towing a much larger van with ease and peace of mind.


Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD met een Bailey

De ervaring van Paul met een Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Bailey Pageant Bordeaux van 1321 kg geplaatst op 06-06-2007:

The Shogun towing a Bailey Pageant is sound. Comfortable easy ride. There are times when you would think there was nothing on the back. The manufacturer states that the caravan can be towed at a maximum speed of 81 MPH (illegal I know), I did stray up to 70mph on a trip back from Somerset and it pulled a dream. The fuel consumption is good too. I think that this car would pull any fully laden caravan anywhere easily. Perfect Match.


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Hobby

De ervaring van Rich met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (160 pk/118 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Hobby De Luxe 560 KMFe van 1600 kg geplaatst op 06-06-2007:

Ive not towed far yet but have drove on all roads and the outfit is very stable


Mitsubishi Pajero 2.5 TD met een Compass

De ervaring van Bert met een Mitsubishi Pajero 2.5 TD (99 pk/73 Kw, bouwperiode: 2000-2003) en een Compass Omega 432 van 1260 kg geplaatst op 06-06-2007:

We have taken our caravan all around the hills of Ireland and it has been pleasant,with the Pajero more than capable


Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD met een Swift

De ervaring van steve pearce met een Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Swift Challenger 490 van 1550 kg geplaatst op 06-06-2007:

towed all over yorks east coast felt realy comfortable fuel was around 25/27 miles to the gal depended which way we took, m1/a64 or a1 m62, but a great car with plenty of guts


Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 Gdi met een Abbey

De ervaring van rodger met een Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 Gdi (129 pk/95 Kw, bouwperiode: 2001-2004) en een Abbey GTS 215 van 1226 kg geplaatst op 06-06-2007:

Although this review is for a Abbey GT 214 1989 model the weight and dimensions are the about same as the GT 215.
We took the caravan to Welshpool for a weekend from Sheffield. I had no trouble at all with towing and was able to use 5th gear for 85/95% of the time. We were carrying two small gas bottles(both full) and a full awning with steel poles. On the A38/M6/M54 we travelled at 60mph most of the time.


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Compass

De ervaring van Colin Jessop met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2007-2020) en een Compass Rallye 634 van 1889 kg geplaatst op 06-06-2007:

the mitsubishi is a perfect tow car and ideal for this compass caravan infact it could be considered too good as at times you forget that it has a caravan attached to the back, we have been all over england with our car and caravan and never encounted a single problem a abosolute joy, we only get upset at the end of our trips and spend the days counting down to our next trp away


Mitsubishi Pajero Sport 3.0 V6 aut. met een Sterling

De ervaring van Gooner met een Mitsubishi Pajero Sport 3.0 V6 aut. (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Sterling Elite Searcher van 1732 kg geplaatst op 06-06-2007:

Perfect tow vehicle. Complete outfit is extremely stable in all conditions with plenty of spare power when overtaking or on steep inclines. I cannot ever envisage there will be any situation that this outfit will not cope with well. The only minor problem is fuel consumption, aprox. 18-22mpg when towing, but there - it's only money!!!!


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. met een Swift

De ervaring van doug met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D aut. (165 pk/121 Kw, bouwperiode: 2000-2003) en een Swift Charisma 550 van 1383 kg geplaatst op 06-06-2007:

brilliant tow ,dont even feel the caravan is there,fuel consumption is not much less than solo


Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD met een Swift

De ervaring van peter met een Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Swift Conqueror 630 van 1715 kg geplaatst op 06-06-2007:

used my shogun sports to pull my swift 630 and sounds daft but car drives better with caravan on theback.pulls realy well but need to select right gears on motorways.


Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD met een Lunar

De ervaring van Dean met een Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Lunar Clubman 530-4 van 1350 kg geplaatst op 06-06-2007:

New to vanning, but found the Mitsy plenty enough for my van. Have been all over England and only had the vanfor 18 months. Averaged 25mpg. Very happy even on muddy pitches. Could do with a bit more creature comforts from the Mitsy though. Bit basic inside.


Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD met een Coachman

De ervaring van Paul N met een Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Coachman Amara 580 van 1550 kg geplaatst op 06-06-2007:

I had this car for 18 months heavy on fuel down to 17 MPG on motorway, road tax now 400 notes, now changed to Kia Sorento halfed my running costs had the Kia for 3 months very pleased with it recommend you change to a Kia


Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD met een Ace

De ervaring van peter met een Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Ace Supreme Globestar van 1678 kg geplaatst op 06-06-2007:

I am more than happy with my rig. I get roughly 25 mpg. and have no problems when on the road in any weather conditions, includeing the stormy run earlier thias year...Thanks for the info...a great help.


Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD met een Fleetwood

De ervaring van steve twinam met een Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Fleetwood Heritage 640-I TA van 1580 kg geplaatst op 06-06-2007:

towed a fully loaded eldiss super scirroco (1900 kg) all over europe. Performance and fuel consumption constant at 25 mpg. could not ask for a more solid and reliable tow motor




Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD met een Hobby

De ervaring van paul haworth met een Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Hobby Prestige 650 UMFe van 1934 kg geplaatst op 06-06-2007:

the mitsubushi 2.8 lwb shogun, towing a hobby 650 umf 5 berth at 96 percent did well but watch ur temperature guage! on the steep motoway climbs!!!!!


Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 Gdi met een Avondale

De ervaring van Al met een Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 Gdi (129 pk/95 Kw, bouwperiode: 2001-2004) en een Avondale Dart 556-6 van 1245 kg geplaatst op 06-06-2007:

This is the first van we have towed, about 1300kg with some equipment on board, so as about close to the car/van ratio i would like to get.
The Pinin pulls up any hills however steep, and likewise feels under control going down hill again, don't feel any snaking or drifting at all, and has been superb on wet grass fields whilst camping this Easter, using 4wd it gives the confidence to pull on / off any pitch without even a wheel spin.
However the only but worrying issue so far is that whenever i reverse the caravan the Pinin clutch gets very hots and smells like its been ruined, hence all ok again when it cools.
Have booked the caravan for a chasis service soon, just in case the reversing is causing any automatic braking issues ?


Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD met een Compass

De ervaring van Roger met een Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Compass Rallye 482 van 1400 kg geplaatst op 06-06-2007:

Tows the outfit fully laden without any problem and very stable in all weathers and roads, a very flexible vehicle, consumption a constant 26 mpg.


Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD met een Sterling

De ervaring van George met een Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Sterling Eccles Jewel van 1484 kg geplaatst op 06-06-2007:

Towed both van and car fully loaded around europe including alpes with no problem..didn't know I had it on the back..excellent!!


Mitsubishi Pajero Sport 3.0 V6 met een Elddis

De ervaring van mark harding met een Mitsubishi Pajero Sport 3.0 V6 (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Elddis Avante 556 van 1414 kg geplaatst op 06-06-2007:

effortless vehicle does lose some power on long up hill runs but appart from that this car is a good all rounder. fuel can be expensive though but safety feel factor is a bigger selling point with this car. excellent


Mitsubishi Pajero 2.5 TD met een Caravan

De ervaring van jack met een Mitsubishi Pajero 2.5 TD (99 pk/73 Kw, bouwperiode: 2000-2003) en een Caravan van 250 kg geplaatst op 06-06-2007:

it is just great up hill and down dale it does not know it pulling 2500kg of caravan


Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD met een Swift

De ervaring van Martin met een Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Swift Conqueror 630 van 1715 kg geplaatst op 06-06-2007:

I towed my swift conqueror from Lincoln to the lake district With both car and van fully loaded without any problem. I got on average 26 mpg.


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D met een Elddis

De ervaring van T Boucher met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D (165 pk/121 Kw, bouwperiode: 2000-2003) en een Elddis Avante 534 van 1425 kg geplaatst op 06-06-2007:

Superb tow car. rarely out of 5th gear.on long run. Up hills superb


Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D met een Hobby

De ervaring van kenny met een Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D (165 pk/121 Kw, bouwperiode: 2000-2003) en een Hobby Prestige 650 KFU van 1742 kg geplaatst op 06-06-2007:

excellent lots of power both up hill and motorway can stay on 2w drive


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Genuanceerd advies

Donatie

Wet- en regelgeving

Gastenboek

Hoe meer PK's, hoe beter?

 

©2024 Caravantrekker