Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Peugeot 207

Sorteer op:


Peugeot 207 1.6 16v VTi met een Kip

De ervaring van P.C. van 't Veer met een Peugeot 207 1.6 16v VTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: maart 2007 - april 2011) en een Kip Vision 41 EKR Travel van 1100 kg geplaatst op 17-05-2013:

Op voorhand had ik twijfels over deze combinatie maar het tegengestelde was het geval. Trek vlot op voelt stabiel aan en in de 5e versnelling op de cruise control en ca 110 kmpu is (illegaal maar) geen enkel probleem en daarbij is het verbruik ook nog eens opvallend laag ca 1:10,5. De motor heeft volledig variabele kleptiming en past zich onder belasting aan de omstandigheden aan. Dit resulteert in een uitstekende trekkracht onder alle omstandigheden. Ik kan deze auto /combinatie van harte aanbevelen. Een zeer tevreden Peugeot rijder.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 207 SW 1.6 16v met een Sterckeman

De ervaring van Jeroen met een Peugeot 207 SW 1.6 16v (120 pk/88, Kw bouwperiode: juli 2007 - augustus 2013) en een Sterckeman Starlett 420 CP van 970 kg geplaatst op 28-06-2012:

Deze zomer voor het eerst op pad geweest met deze combinatie.
De reis ging via de Autoroute du soleil naar Perpignan.Vervolgens richting Lourdes, Bordeaux en via Parijs weer terug naar Nederland.
Op de auto hadden we 2 mountainbikes staan.

Op de eerste dag hadden we stevige wind (kracht 4-5) vol tegen. Het viel niet mee om de gewenste snelheid van zo'n 100km/u te behouden. Veel in de 4 rijden waardoor het toerental vrij hoog ligt en daarmee het geluidsniveau ook.
De Helling bij Luik wilde ik in de 4 nemen, maar doordat ik flink moest afremmen voor een inhalende vrachtwagen moest ik terug naar de 3. In die versnelling kon ik weer versnellen naar zo'n 90km/u.
In de buurt van Langres kreeg ik de windstoten schuin van achteren. Hierdoor werd de caravan erg onrustig waarna ik de snelheid heb verlaagd naar minder dan 90km/u.
De tweede dag was het weer gelukkig een stuk rustiger.
Veel in de 5 kunnen rijden met zo'n 100km/u op de GPS. Cruise control werkte lekker. Wel de snelheid in de gaten houden. Als deze zichtbaar daalde ging ik meteen terug naar de 4.

De maximale kogeldruk van de auto is slechts 46kg. Dit was absoluut niet haalbaar met deze caravan. Voorin lag er al bijna niets, maar toch bleef ik steken op ruim 60kg. Ook met gevulde koelkast en wc achterin de caravan.
Het reed verder heel stabiel en hinh absoluut niet door.

Verder kan ik mij redelijk aansluiten bij de berekeningen hier.
De auto kan het prima aan, zolang je niet harder dan 90-100 wil rijden.

Tot slot het verbruik:
Solo 1:13.5
Met de caravan: 1:8

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 207 SW 1.4 16v met een HomeCar

De ervaring van tonnie met een Peugeot 207 SW 1.4 16v (95 pk/70, Kw bouwperiode: juli 2007 - augustus 2013) en een HomeCar Racer 43 Champ van 1130 kg geplaatst op 25-08-2011:

Ik heb als eerste het kenteken van de home-car aan laten passen, het max gewicht van 1300kg naar 1150kg(is het max trekgewicht van de peugeot).
Ik heb ook de kogeldruk wat verhoogt(60kg ipv 46kg).
Caravan was niet te zwaar beladen en ik had de echt zware spullen in de auto gedaan.
Mijn gebruikerservaring is:
We hebben deze vakantie 3700km gereden door frankrijk(route de solei),spanje(salou) en duitsland(zwarte woud).
Ik moest wel veel schakelen tussen 4de en 5de versnelling(en bij steile hellingen naar de 3de versnelling).
Maar kon toch ook op veel stukken weg de cruise control gebruiken.
Verbruik zonder caravan is 1 op 12.5
verbruik met caravan is 1 op 8,5
Ik moet zeggen dat het me goed bevallen is

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 207 1.6 16v VTi met een Adria

De ervaring van L.A. Horst met een Peugeot 207 1.6 16v VTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: maart 2007 - april 2011) en een Adria Action 361 PT van 1000 kg geplaatst op 23-04-2011:

Al een aantal keer met deze combinatie weg geweest ( o.a. 2 keer naar Frankrijk) en dat bevalt en gaat uitstekend.
In Nederland is de 5 onder vrijwel alle omstandigheden bruikbaar, op weg naar het zuiden geen problemen berg op.
De helling bij Luik in de vierde versnelling.
Verbruik solo is 1 op 16 met caravan 1 op 11.
Ben zeer tevereden over Peugeot.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 207 SW 1.6 16v met een Eriba

De ervaring van Gert. Temminck met een Peugeot 207 SW 1.6 16v (120 pk/88, Kw bouwperiode: juli 2007 - augustus 2013) en een Eriba Touring Triton 420 GT van 1000 kg geplaatst op 19-07-2009:

Uw algemene conclusie voor de Peugeot 207 SW - 1.6 16v Outdoor met een Eriba Touring Triton BSA caravan met een beladen gewicht van 1000 kg is ook mijn ervaring in de praktijk. Bij het wegrijden vanuit stilstand op een helling moet met relatief veel toeren gebeuren en waarbij de koppeling het behoorlijk te verduren krijgt.
Het moderne rijden zal men moeten aanpassen.
Het gemiddelde brandstofverbruik bij een tocht van 3000 km vanuit Nederland naar Zuid Duitsland (autobaan) en binnendoor naar Midden Frankrijk (waarbij de snelheidslimieten in acht werden genomen) was 1 ltr benzine op 11,6 km.
Bij het rijden zonder caravan is het gemiddelde verbruik 1 ltr op 14,8 km.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 207 1.6 Hdi 16v met een TEC

De ervaring van Poulussen met een Peugeot 207 1.6 Hdi 16v (109 pk/80, Kw bouwperiode: 2006 - 2011) en een TEC Travel King 420 DB van 1170 kg geplaatst op 23-08-2008:

Ik heb een Tec caravan lengte 4.15m en een gewicht van 1160kg beladen, ( is op weegbrug geweest).We zijn dit jaar naar zuid Frankrijk geweest via Luik en Millau.
De berg achter Luik is niets vergeleken met de berg van Bezier ri Millau op de A75. De auto is deze berg moeiteloos opgekomen, welliswaar in de 3e versnelling met voldoende toeren. Temp.liep op de klim van ca 7km met perc. van 8% slechts 5gr. op.
Voor de Peugeot had ik een Renault Laguna 1900dci met 120pk, maar de Peugeot doet maar weinig onder voor Laguna. Tip laat wel extra hulpveren achter monteren, dan kan je het kogelgewicht naar 65kg brengen en dan heb je een perfekte caravantrekker.
Ik rij al 20 jaar met caravan door heel europa, dus mag wel van enige ervaring spreken.

Bekijk berekening

Wijzigen


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Caravan (te?) zwaar

Genuanceerd advies

Voorbeeld Trekrapport

Gastenboek

Wet- en regelgeving

 

©2024 Caravantrekker