Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Peugeot 407

Sorteer op:


Peugeot 407 Berline 2.0 aut. met een Knaus

De ervaring van Jannes met een Peugeot 407 Berline 2.0 aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: oktober 2005 - februari 2011) en een Knaus Sport 460 EU van 1270 kg geplaatst op 20-01-2015:

Zeer goede ervaring met de auto plus caravan
Gebruik zonder caravan 1op 11,4 met caravan 1op 8.9

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Burstner

De ervaring van Henk met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2004 - februari 2011) en een Burstner Flipper 495 TK van 1320 kg geplaatst op 29-07-2012:

Hallo,

Wij zijn nu twee jaar met deze combinatie naar Frankrijk geweest en zonder problemen! Ook de hellingen bij Luik vormen geen probleem. Ik moet wel zeggen dat ik niet voluit ga, maar relatief rustig de bergen op gaan. Onze kruissnelheid is meestal rond de 100 kilometer per uur, dit gaat vlekkeloos.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Elddis

De ervaring van Jan met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2004 - februari 2011) en een Elddis Crusader Hurricane van 1437 kg geplaatst op 02-06-2012:

Beste Lezers,

Binnenkort op naar het warme Zuiden van Frankrijk. Vorige maand de condensor van de airco vervangen, en uit voorzorgsmaatregel ook maar een nieuwe radiateur laten plaatsen. Ook de bodemplaat laten verwijderen, zodat de warmte beter weg kan. Verder nog geen ervaring met deze auto als trek auto. Lijkt me altijd goed tijdig terug te schakelen, daar de motor toeren blijft behouden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 met een Eifelland

De ervaring van Rene met een Peugeot 407 SW 2.0 (140 pk/103, Kw bouwperiode: oktober 2005 - februari 2011) en een Eifelland Holiday 500 TK van 1300 kg geplaatst op 19-08-2011:

hele goede trek auto de peugeot 407 sw 2.0 zonder moeite met een eifelland van 1300 kg door de bergen bij millau (frankrijk).
Het verbruik was wel aan de hoge kant gemiddeld 1 op 6
normaal 1 op 10

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Wilk

De ervaring van Ronny D'Hoore met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2004 - februari 2011) en een Wilk S3-490 van 1255 kg geplaatst op 06-07-2011:

Aan alle mensen met koelingsproblemen op de hellingen: wij hadden hetzelfde probleem tijdens onze eerste reis in de bergen: reden met ramen open, verwarming op max, airco uit, en nog steeds ging de meter op elke helling in het rood. Het was een hel. Ik heb dan in Italië op eigen initiatief de radiator laten vervangen (geen enkele garage wist raad), en het probleem was meteen opgelost. Airco aan, ramen dicht, en door de hele Alpen heen ging de meter nooit boven de 90 graden. En ik hoefde niet eens in de toeren te gaan, vierde of zelfs vijfde versnelling was prima. Let er ook op dat de winterafscherming van de radiator verwijderd is!

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Delta

De ervaring van Wim Enneman met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2004 - februari 2011) en een Delta Euroliner 3900 FB van 1090 kg geplaatst op 03-10-2010:

In 2009 op vakantie naar Frankrijk met een Delta van totaal 1090kg. Niets dan problemen met de koeling in de bergen. Ventilatorlager kapot, Ventilator laten vernieuwen, daarna turboslang kapot. Roetfilter laten vernieuwen. Ook dit jaar weer naar Frankrijk. Bij lange klimmen op de snelweg loopt de temperatuur al vrij snel naar rood. Airco uit, kachel op maximaal en ramen open, dan blijft de temperatuur nog enigzins beheersbaar. Op vlakke stukken geen problemen

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 3.0 aut. met een Boottrailer

De ervaring van ES met een Peugeot 407 SW 3.0 aut. (211 pk/155, Kw bouwperiode: 2004 - 2011) en een Boottrailer 1500 kg van 1500 kg geplaatst op 01-09-2010:

Ben ermee naar italie geweest met een boot van 9 meter en van 1650 kilo hij trekt hem alsof er niks achter hangt ben dit jaar door de gotthard tunnel gegaan hij trekt hem perfect 120 is makkelijk te halen

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v met een Fendt

De ervaring van Tim Bergiers met een Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: mei 2004 - februari 2011) en een Fendt Topas 510 TFB van 1530 kg geplaatst op 13-05-2010:

Prima combinatie ! Mijn 407 van bj 2007 heeft ondertussen 240.000 km. De laatste tijdn liep de wagen wel warm bij lange hellingen. Ik heb dit probleem aan de garagehouder voorgelegd en die raadde aan een nieuwe radiator te plaatsen. Na verloop van tijd raken de zeer kleine openingen in de radioator verstopt door vliegjes en vuiligheid die erin blijven steken. En jawel, geen enkel probleem meer met een nieuwe radiator ! Zelfs in Spanje bij een temperatuur van 36 graden serieuze hellingen nemen zonder probleem ! Voor ik vertrek laat ik echter altijd de bodemplaat van onder de motor verwijderen. Dit zorgt ook voor extra koeling van de motor, de warmte kan zo veel sneller weg ! Verder geen enkel probleem, de 407 heeft kracht genoeg en rijdt zeer stabiel en betrouwbaar met een Fendt. We zijn zeer tevreden over deze wagen !

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 Berline 3.0 aut. met een Kip

De ervaring van Theo met een Peugeot 407 Berline 3.0 aut. (211 pk/155, Kw bouwperiode: 2004 - 2011) en een Kip Grey Line 47 TDB Special van 1455 kg geplaatst op 08-02-2010:

Probleemloos wegrijden op hellingen.
Topsnelheid ~140 km/uur
verbruik 1 op 3 tot 1 op 6, normaal verbruik 1 op 9

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 met een HomeCar

De ervaring van Nicolle met een Peugeot 407 SW 2.0 (140 pk/103, Kw bouwperiode: oktober 2005 - februari 2011) en een HomeCar Racer 44 (2.2) van 1180 kg geplaatst op 26-11-2009:

Hele goede ervaring met deze combinatie. Kan in Frankrijk rustig 120 km/u rijden. Geen problemen met optrekken in een helling. De caravan is ook niet zo heel zwaar. Verbruik 1 op 9 in Frankrijk in de bergen. Viel reuze mee! In dagelijks stadsverkeer solo verbruik ik 1 op 11.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 aut. met een Adria

De ervaring van prins met een Peugeot 407 SW 2.0 aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: oktober 2005 - februari 2011) en een Adria Adiva 432 van 1255 kg geplaatst op 13-11-2009:

adria 432pxb, automaat op vlakke weg goed bruikbaar, in bergen automaat uitgeschakeld bevalt beter. Wegligging onder diverse omstandigheden uitstekend. Nadeel de geringe kogeldruk (60 kg).

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 met een Knaus

De ervaring van sander met een Peugeot 407 SW 2.0 (140 pk/103, Kw bouwperiode: oktober 2005 - februari 2011) en een Knaus Sudwind 550 QS van 1350 kg geplaatst op 10-08-2009:

Rijden in de bergen gaat prima echter indien je stilkomt te staan op een helling dan beginnen de problemen met het weer wegrijden. Combinatie erg moeilijk om weer op gang te krijgen had meer verwacht van de peugeot

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 1.8 met een Eriba

De ervaring van E. van Vredendaal met een Peugeot 407 SW 1.8 (125 pk/92, Kw bouwperiode: oktober 2005 - februari 2011) en een Eriba Feeling 425 van 1120 kg geplaatst op 05-08-2009:

Het rijden met deze combinatie is goed. De auto heeft meer dan voldoende trekkracht al zul je wel regelmatog moeten schakelen. Het rijden zowel in de bergen als met tegenwind gaat goed mede omdat de Feeling een relatief lichte caravan is en door het gesloten hefdak vrij laag en strak achter de auto ligt. Een plezierige reiscombinatie waar je eenvoudig en veilig ca. 110 km. per uur op de Franse autosnelwegen kunt rijden. Het brandstofverbruik bedraagt ca. 1:7.5 (benzine).

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 1.6 HDI 16v met een Fendt

De ervaring van Herman Wilke met een Peugeot 407 SW 1.6 HDI 16v (109 pk/80, Kw bouwperiode: augustus 2005 - februari 2011) en een Fendt Saphir 470 TFB van 1250 kg geplaatst op 03-08-2009:

De afgelopen drie jaar heb ik gereden met de combinatie Peugeot 407 SW 1.6 HDI en de Fendt 470 TF met een totaal beladen caravan gewicht van 1.300 KG. De 1.6 HDI motor doet zijn werk goed. Ook in bergachtig terrein komt de combinatie goed mee met het overige verkeer. De bekende klim bij Luik, waarnaar altijd gerefereerd word, is geen enkel probleem afgezien van wat vaker wisselen van versnelling. Een klim als deze is het best te doen in de 3e versnelling. Op de vlakke weg is de 5e versnelling te gebruiken. Bij harde tegenwind of heuvelachtig gebied is de 4e versnelling aan te bevelen. De 1.6 HDI motor is zeer zuinig in gebruik. Zonder caravan met een gemiddelde snelheid bedraagt het verbruik bij 125km/u gemiddeld 1 liter / 18 km. Met caravan ligt het brandstof verbruik aanzienlijk hoger namelijk 1 liter / 10 km bij een gemiddelde snelheid van 90km/u.

Op zich ben ik tevreden over deze auto als trekker van mijn caravan met een totaal gewicht van 1.300 kg. De auto doet zijn werk goed. Inhalen van vrachtverkeer is geen probleem. De auto accelereert makkelijk. Zeker als er terug word geschakeld naar de 3e versnelling. Snelheid opvoeren gaat simpel. De combinatie trekt met gemak door naar 120 km/u als dat nodig mocht zijn.

Op lange afstanden adviseer ik een kruissnelheid van 95 km/u in de 4e versnelling, waarbij de combinatie het best zijn werk doet en meest stabiel is. Deze 4e of 5e versnelling met deze snelheid heeft geen invloed op het genoemde brandstofverbruik.

Herman Wilke

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.2 HDI 16v biturbo met een Burstner

De ervaring van Erwin Schrauwen met een Peugeot 407 SW 2.2 HDI 16v biturbo (170 pk/125, Kw bouwperiode: april 2006 - februari 2011) en een Burstner Averso 460 TS van 1180 kg geplaatst op 07-03-2009:

Perfecte trekauto; in Frankrijk maximum snelheid 130; geen probleem voor deze auto; hellingen van 13 / 15% geen probleem; alleen bij heuvels al snel terugschakelen van 6e naar 4e of 5e versnelling. Trekkracht in 4e vesnelling ongelofelijk goed.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v met een Fendt

De ervaring van A.J.Kater met een Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: mei 2004 - februari 2011) en een Fendt Topas 510 TFB van 1468 kg geplaatst op 05-02-2009:

De Fendt heeft een Alco slingerbeveiliging. We hadden fietsen boven op de 407 sedan. Stabiele combinatie, geen last van zuiging bij passeren van vrachtwagens. Komt moeiteloos de helling op, maar pas op als het te lang duurt dan vliegt de motor temperatuur omhoog. Terugschakelen en snelheid omlaag is dan de remedie.
Verbruik bij 90 km/h 1:9,5. Boven de 100 km/h stijgt het verbruik snel, bij 105 km/h 1:7. We zijn tevreden over de caravan trek prestaties van de 407.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v met een Fendt

De ervaring van Ernst met een Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: mei 2004 - februari 2011) en een Fendt Saphir 560 TFKM van 1600 kg geplaatst op 14-01-2009:

Toen we vertrokken was ik bang dat dit geen ideale combinatie zou zijn. Dat is het echter wel. De caravan ligt heel stabiel achter de 407. Veel minder slingerneiging dan de hobby 460 die we eerst hadden. De zware spullen lagen in de auto, maar dat deed ik bij de 460 ook altijd. De prestaties zijn prima, zowel op de vlakke weg als in de bergen. Geen problemen met motortemperatuur gehad, ondanks hoge buitentemperaturen. Wat mij betreft een aanrader.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een LMC

De ervaring van Geert met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2004 - februari 2011) en een LMC Munsterland 430 SD van 1200 kg geplaatst op 04-01-2009:

Peugeot 407 SW 2,0 HDI 100 KW zonder caravan met volledige belading ( 5 pers.)
houdend aan de snelheden die per land gelden gemiddeld verbruik van 1: 18,2 per gereden km in de winter op snelwegen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.2 met een Sprite

De ervaring van Lex Vreuls met een Peugeot 407 SW 2.2 (163 pk/120, Kw bouwperiode: oktober 2005 - april 2006) en een Sprite Europa 490 van 1430 kg geplaatst op 24-10-2008:

Wij zijn bijzonder tevreden met deze schitterende combinatie .Rijden sinds 2007 met deze mooie auto en prachtige caravan, niets dan lof zowel voor het benzine gebruik en het trekvermogen in de bergen.
2007 door Kroatiè getrokken tot Dubrovnik toe geweldig
2008 in mei en juni Frankrijk, Spanje en Portugal
2008 in september weer terug naar Kroatiè en Istriè,zonder problemen en op deze reizen zaten heel wat hellingen in en heb heel weinig combinatie`s voorbij zien komen.Hoop in de toekomst nog lang te mogen genieten met onze Peugeot 407 SW- 2.2 en onze Sprite Europa 490 Caravan.
Groeten Lex Vreuls
Kerkrade

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 met een Hobby

De ervaring van Frans met een Peugeot 407 SW 2.0 (140 pk/103, Kw bouwperiode: oktober 2005 - februari 2011) en een Hobby De Luxe 495 UL van 1398 kg geplaatst op 19-10-2008:

Prima combinatie,weinig zijwindgevoelig en van voorbijrijdende vrachtwagens of bussen weinig last.Bij 10% helling is wegrrijden nog goed mogelijk( ligt ook aan ervaring in de bergen.) I n Franrijk op de autoweg houd ik 100 km per uur aan, er is dan nog voldoende over om vrachtwagens te passeren, hoogste snelheid dat de combinatie nog stabiel aanvoeld ongeveer 115 km.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Delta

De ervaring van Izaak Melse met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2004 - februari 2011) en een Delta Euroliner 4700 EB van 1280 kg geplaatst op 18-08-2008:

Deze zomer naar het Lago Maggiore. Caravan Delta Euroliner 4700 geladen ca. 1300 kg. Moeiteloos trekt de Peugeot zeer stabiel deze Caravan. In vijfde versnelling kan probleemloos vlot en comfortabel worden gereden, ook op lichte hellingen. Het verbruik was 1 op 10,5. Alleen opletten bij steile hellingen en hoge temperaturen. Peugeot zou het koelvermogen wat moeten vergroten.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Adria

De ervaring van Jaap Spaans met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2004 - februari 2011) en een Adria Adora 462 PU van 1270 kg geplaatst op 12-08-2008:

Heerlijke auto met volop vermogen. Ook met 5 personen en een Adria A 461 DB van max 1300 kg voldoende vermogen en heel erg stabiel, ook met zij rukwind of inhalen. Met koppeling geen probleem. Bij temp boven 33 graden en lange hellingen is de koeling onvoldoende. Water en soms olietemp zeer goed in de gaten houden, en bij oplopende temperaturen snel terug naar 3e of soms 2e versnelling. Dat moet beter kunnen. Voor het overige niets dan lof.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v met een Hobby

De ervaring van Fred met een Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: mei 2004 - februari 2011) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1300 kg geplaatst op 11-08-2008:

Zeer goed deze zomer door de ardennen richting zuid frankrijk spanje geen centje pijn. Genoeg vermogen en trekkracht zelfs vanuit stilstand bij 14 % geen enkel probleem.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een LMC

De ervaring van Geert met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2004 - februari 2011) en een LMC Munsterland 475 RD van 1300 kg geplaatst op 03-08-2008:

Een hele fijne combinatie 407 SW 2,0 HDI 100 kw en Caravan LMC beladen 1300 kg. Bij buitentemparatuur van 35 graden rijdend in zijn 4 versnelling airco volledig aan koeiling uitstekend.
Fijne caravantrekker zowel in Frankrijk als Zwitserland gereden, met cruisecontrol 90 valt het verbruik wat tegen 1:11,5 per gereden km.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Eriba

De ervaring van peter de weerdt met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2004 - februari 2011) en een Eriba Nova GL/SL 465 van 1350 kg geplaatst op 03-08-2008:

Prima trekker de 407SW heel Frankrijk door geweest. Op snelweg 100 prima snelheid, wel letten op keuze van versnelling op (lange)hellingen en warm weer. Blijf in de 4e, dan werkt motorkoeling optimaal en ook airco. Ook met cruisecintrol op snelweg lekker ontspannen.Overboost werkt prima als extra steun bij optrekken.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Hobby

De ervaring van jwk met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2004 - februari 2011) en een Hobby Excellent 495 UFe van 1400 kg geplaatst op 29-07-2008:

prima combinatie in de autoweg A3/ A5 heuveltjes van duitsland en de A2 in zwitserland. geen enkel probleem.
Wel een probleem was de file bergop voor de gotthardtunnel van 3uur. Je kon op de weg daarna merken dat dit een aanslag was op de koppeling van de 407.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 aut. met een Hobby

De ervaring van van Haastrecht met een Peugeot 407 SW 2.0 aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: oktober 2005 - februari 2011) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1300 kg geplaatst op 10-07-2008:

Met de automaat uitgeschakeld heb ik betere ervaringen bij het optrekken en bij diverse hellingen (vals plat).

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 Berline 2.2 met een Fendt

De ervaring van John Damoiseaux met een Peugeot 407 Berline 2.2 (163 pk/120, Kw bouwperiode: oktober 2005 - april 2006) en een Fendt Bianco 495 TFB van 1508 kg geplaatst op 29-06-2008:

Ben sinds kort in bezit van Peugeot 407 met 2.2 ltr motor en Fendt caravan Bianco 495, deze zomer naar Frankrijk op vakantie gweest en ben zeer tevreden over de combinatie . Caravan al meer dan 25 jaar dus mag wel van enige ervaring spreken ook wat betreft auto's en caravans. Enige nadeel van deze auto met 2.2 ltr motor is het benzine verbruik en wel 16.5 ltr op 100 km. Vindt dit wel aan de hoge kant , kan ook wel aan mijn rijstijl liggen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 met een Eifelland

De ervaring van Yvo met een Peugeot 407 SW 2.0 (140 pk/103, Kw bouwperiode: oktober 2005 - februari 2011) en een Eifelland Holiday 495 TF van 1405 kg geplaatst op 06-04-2008:

Als de combinatie eenmaal op gang is gaat het prima. Zeer goede wegligging en weinig zijwindgevoelig ook bij het inhalen van vrachtwagens. Wegrijden uit stilstand op een helling is echter een probleem.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Hobby

De ervaring van menno schotanus met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2004 - februari 2011) en een Hobby Excellent 495 UFe van 1464 kg geplaatst op 06-04-2008:

Inmiddels is de Hobby voorzien van een truma mover se ±60 kg maar nog steeds geen problemen ,naar Benidorm geweest via Clermont Ferrand , toppie!!!!

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Dethleffs

De ervaring van Ruud Boehlé met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2004 - februari 2011) en een Dethleffs New Line 500 van 1300 kg geplaatst op 18-02-2008:

In juni van 2007 zijn wij met onze combinatie 407 en Dethleffs New Line naar Toscana geweest en ik kan alleen maar zeggen wat een auto! Met het grootste gemak de Brenner op en op de autobaan zijn de prestaties van mijn Peugeot top. Mijn auto heeft na 180000 km het veld moeten ruimen voor weer een....... 407 2.0 HDI 16v. Ik kan deze auto echt aanraden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Hobby

De ervaring van I.W. van Rijswijk met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2004 - februari 2011) en een Hobby De Luxe 540 UL van 1476 kg geplaatst op 10-01-2008:

Goede trekker die Peugeot, tenminste zolang de koeling en de electronica die een en ander bewaakt het volhoudt. Al meerdere vakanties het probleem gehad dat helling op de temperatuur oploopt en dat ver voor de rode streep wordt bereikt de electronica ingrijpt door de turbodruk eraf te halen, overigens zonder waarschuwing vooraf. Enige oplossing: aan de kant, laten afkoelen en opnieuw starten. Eveneens soms bij fors gas geven ineens een slippende koppeling. Dus ondanks de op zich fantastische motor geen aanrader voor warmere streken met hellingen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 Berline 1.8 met een Hobby

De ervaring van anton met een Peugeot 407 Berline 1.8 (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2004 - 2005) en een Hobby Excellent 460 UFe van 1300 kg geplaatst op 03-11-2007:

Mijn 407 1.8 16v bj 2004 trekt de hobby 460 UFe bj 2000
prima. We zijn naar zuid frankrijk geweest over de tolweg. Bergen en dalen pakt hij prima, zelfs op de cruisecontrole. Het is wel zaak om op tijd terug te schakelen als het gaat klimmen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 met een Kip

De ervaring van Harm met een Peugeot 407 SW 2.0 (140 pk/103, Kw bouwperiode: oktober 2005 - februari 2011) en een Kip Grey Line 47 TDB van 1450 kg geplaatst op 03-09-2007:

Met deze combinatie dit jaar voor het eerst naar Frankrijk geweest. Hiervoor een veel lichtere kip echter vanwege ruimte gebrek een Platinum 47 tdb van 2002 gekocht. Combinatie rijdt perfect. Genoeg over. Bij het rijden in de bergen tijdig terugschakelen en zorgen voor voldoende toeren dan zeer goed te trekken. In Frankrijk maximaal 100 km per uur gereden. Dit was voor mijn gevoel zeker verantwoord. Bij hogere snelheden voel je lichte onstabiliteit bij inhalen. Bij rijden op vlakke wegen volstaat de cruise control en kan je heel rustig rijden.Nogmaals goede combinatie

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.2 HDI 16v biturbo met een Hobby

De ervaring van Lutters Peter met een Peugeot 407 SW 2.2 HDI 16v biturbo (170 pk/125, Kw bouwperiode: april 2006 - februari 2011) en een Hobby De Luxe 560 KMFe van 1522 kg geplaatst op 09-08-2007:

De wagen heeft een zee van overschot. Rijden aan 80 km/u kan zelfs in de hoogste versnelling ( 6 de ), ook hellingen kan je in de hogere versnellingen blijven rijden. De combinatie blijft steeds stabiel ook bij wind, uiteraard rekening gehouden met een goede belading.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 Berline 2.0 met een Dethleffs

De ervaring van Vroemen met een Peugeot 407 Berline 2.0 (140 pk/103, Kw bouwperiode: oktober 2005 - februari 2011) en een Dethleffs Camper 460 DB van 1250 kg geplaatst op 05-08-2007:

Bij nauwelijks wind rijdt de combinatie prima. Geen neiging tot slingeren bij passerende bussen e.d.. Bij het inhalen is voldoende reserve om te passeren. In Frankrijk, waar je "harder" mag kun je gemakkelijk 100 km halen. Mijn vorige auto was een peugeot 406 2,0 met turbo en een koppel van 235 bij 2500 toeren. Onder alle omstanigheden had ik voldoende reserve. Deze versie heeft slechts een koppel van 190 bij 3750 toeren. Dat verschil is merkbaar. Bij tegenwind en stijgende (auto-)wegen is het toch wenselijk een 2,2 liter te rijden (koppel 220 bij 3750). Voor de rest een prima vakantieauto!

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 Berline 2.0 met een Dethleffs

De ervaring van Vroemen met een Peugeot 407 Berline 2.0 (140 pk/103, Kw bouwperiode: oktober 2005 - februari 2011) en een Dethleffs Camper 460 DB van 1250 kg geplaatst op 05-08-2007:

Bij nauwelijks wind rijdt de combinatie prima. Geen neiging tot slingeren bij passerende bussen e.d.. Bij het inhalen is voldoende reserve om te passeren. In Frankrijk, waar je "harder" mag kun je gemakkelijk 100 km halen. Mijn vorige auto was een peugeot 406 2,0 met turbo en een koppel van 235 bij 2500 toeren. Onder alle omstanigheden had ik voldoende reserve. Deze versie heeft slechts een koppel van 190 bij 3750 toeren. Dat verschil is merkbaar. Bij tegenwind en stijgende (auto-)wegen is het toch wenselijk een 2,2 liter te rijden (koppel 220 bij 3750). Voor de rest een prima vakantieauto!

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v met een Hobby

De ervaring van Ernst met een Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: mei 2004 - februari 2011) en een Hobby Prestige 460 van 1300 kg geplaatst op 05-07-2007:

De stabiliteit is uitstekend, 100 km/uur (en harder) is geen probleem. Trekkracht is er ook voldoende. Betrouwbaarheid was echter wel problemen: slippende koppeling, koeltemperatuur die te ver opliep op hellingen. Inmiddels zijn deze problemen verholpen (zie ook mijn review verder hierboven) en bevalt de 407 erg goed als trekauto.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Knaus

De ervaring van E.van Alphen met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2004 - februari 2011) en een Knaus Sudwind 500 FSD van 1380 kg geplaatst op 04-07-2007:

Als eerste een kanttekening bij de kogel;druk, mijn boekje geeft aan 76kg max. Hier heb ik ook goede ervaringen mee.

Wij zijn nu 2x met deze combinatie naar Kroatië geweest en hebben hier geen problemen mee ondervonden. Zeker in Duitsland is 100km per uur geen probleem.

Met betrekking tot thuiskomen met de combinatie hebben wij geen problemen gehad. Wel zonder caravan.. uiteenlopend van slippende koppeling in de hoogste versnellingen (oorzaak vliegwiel). Tot het uitvallen van de turbo. Dit heeft ertoe geleid dat de 1e auto teruggenomen is door Peugeot en de 2e nu vlak voor vertrek een nieuwe koppeling krijgt....

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Hobby

De ervaring van menno schotanus met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2004 - februari 2011) en een Hobby Excellent 495 UFe van 1386 kg geplaatst op 04-07-2007:

ik kom net terug uit spanje via clermont ferrand daar zitten aardige klimmetjes bij ,maar geen centje pijn een moord wagen voor deze combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v met een Wilk

De ervaring van R. Pijls met een Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: mei 2004 - februari 2011) en een Wilk S4-500 K van 1300 kg geplaatst op 02-07-2007:

De N85, Luik e.d. biedt de 407 2.0 HDI meer dan voldoende trekkracht.
Boven de 33 graden buitentemperatuur echter kan de 407 HDI motor, indien je de vrachtwagens op een helling wilt inhalen, zijn warmte niet kwijt en kun je in de problemen komen. M.a.w. voldoende power maar een te gebrekkige koeling.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Kip

De ervaring van JJ Korteweg met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2004 - februari 2011) en een Kip Grey Line 47 TDB van 1460 kg geplaatst op 01-07-2007:

Dit wordt het 3e jaar dat ik met deze combinatie op pad ga, het zou het 1e worden wanneer ik met zelfde combinatie terug kom. 2 jaar in successie bleek zuidfrankrijk, warm weer, hellingen na een aantal uren te veel van het goede en kwamen we tot stilstand. Blijkt een meer voorkomend probleem te zijn met dit type. Kortom onze tip als je buiten NL gaat met de caravan, geen 407 2.0 HDIf er voor hangen!

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.2 met een Hobby

De ervaring van Arjan Broer met een Peugeot 407 SW 2.2 (158 pk/116, Kw bouwperiode: 2004 - 2005) en een Hobby Excellent 495 UL van 1312 kg geplaatst op 22-11-2006:

In 2006 zijn wij met deze auto en caravan (tot 1500 kg beladen) naar Frankrijk gereden, tot bij Dyon. In een woord fantastisch. Heerlijk relaxed gereden. Bijna alles op cruise control. Ook de heuvels waren geen enkel probleem. Een absolute aanrader.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 SW 2.2 aut. met een Knaus

De ervaring van K.Moed met een Peugeot 407 SW 2.2 aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: oktober 2005 - februari 2011) en een Knaus Azur 500 EU van 1595 kg geplaatst op 07-11-2006:

Col du Calibier, 2646 m. ; Franse Alpen, 15%; temperatuur 38%. in noordelijke richting. Laatste 300 m. voor de top met zeer veel moeite gehaald. Niet voor herhaling vatbaar. Voor het overige prima trekker.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 407 Berline 2.2 aut. met een Hobby

De ervaring van van der Vegte met een Peugeot 407 Berline 2.2 aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: oktober 2005 - februari 2011) en een Hobby De Luxe 540 UL van 1510 kg geplaatst op 01-11-2006:

Ondanks de grotere en zwaardere caravan is de combinatie heel goed te rijden. Met name de automaat maakt het (weg)rijden heel eenvoudig. De auto heeft voldoende vermogen om vlot met het verkeer mee te rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Peugeot 407.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Peugeot 407 SW 2.2 HDI 16v biturbo met een Ace

De ervaring van Kevin Eastwood met een Peugeot 407 SW 2.2 HDI 16v biturbo (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2006-2011) en een Ace Jubilee Ambassador van n.b. kg geplaatst op 01-11-2006:

Pulls my van like a Train, it's effortless, easy to forget your pulling something.


Peugeot 407 SW 2.0 met een Bailey

De ervaring van Matthew Partridge met een Peugeot 407 SW 2.0 (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2005) en een Bailey Senator California van 1459 kg geplaatst op 01-11-2006:

Found my 407 pulled my Bailey senator with ease. Motorway in cruise control 6th gear 55mph 2100 revs. As for Bailey apart from on board water tank too small (buy 40 ltr external ) daily stable when windy double axle helps.would recommend Peugeot 407sw 2ltr diesel est and Bailey senator California as ideal .


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Bailey

De ervaring van Gail Bouskill met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Bailey Olympus 504 van 1424 kg geplaatst op 01-11-2006:

Brilliant tow car with our Lunar Ultima 525 and gave 37mpg but have just changed to Bailey Olympus 405 which is a bit heavier, towed great when empty & managed to get noseweight down to 65kg which is towbar limit, love the car but thinking of changing to 4WD, shame because we have had Peugeot for the last 20 years.


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Swift

De ervaring van Karen Stubbs met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Swift Challenger 500 van 1431 kg geplaatst op 01-11-2006:

Amazing tow car with my Swift - more than enough power to get out of any trouble and especially using the ESP for getting out of muddy fields! Easily get up to 30mpg whilst towing at 56mph on cruise in 6th. Have been spoilt as now looking to exchange this car for an MPV to give me more room inside for dog crates - fancy the 5008 but it won't pull it...


Peugeot 407 SW 2.2 HDI 16v biturbo met een Swift

De ervaring van mick byrne met een Peugeot 407 SW 2.2 HDI 16v biturbo (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2006-2011) en een Swift Charisma 620 TA van 1615 kg geplaatst op 01-11-2006:

owner of a 407 sw 2.2hdi sport xs(170bhp) and I only became a caravanner 3yrs ago. Although I hold a psv and a hgv class1 this car makes it effortless to tow my twin axle swift 620 (yes I have inc weight of kitchen sink :-) but to show you cars capabilities),and on the first holiday out and 'primed' with other peoples motorway experiences I soon found out overtaking or being passed by anything has never caused me concern and doubt ever will ! steady as a rock and with power to 'own' my bit of road and not to be bullied to edge of lanes! finally repeating previous comments ,pleasure to drive (and by far not the hardest to service/I'm a mechanic) thanks


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Elddis

De ervaring van MacGrumpy met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Elddis Xplore 540 van 1400 kg geplaatst op 01-11-2006:

The car tows our Elddis well. We have to drop down to 4th gear on some long inclines in France but the cruise control holds the speed to 55mph. On English roads I either have to tow at 65mph in 6th or 60mph in 5th, either way fuel economy runs to about 25mpg which I find disappointing. Previously we had a 3 1/2 tonne motorhome which returned 32mpg. Apart from a hesitation around 2000revs (a well known problem with this model) the car performs well with the van on the back.


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Ace

De ervaring van Dave Lloyd met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Ace Jubilee Viceroy van 1473 kg geplaatst op 01-11-2006:

have never had any problems towing my ace in all conditions handles very well


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Ace

De ervaring van mike grieve met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Ace Award Dawnstar van 1304 kg geplaatst op 01-11-2006:

Tows my ace award dawnstar well enough. But 407sw 136bhp clutches cannot cope with full power even without van on the back in high gears. So go gently unless you want new clutches,and its not a worn clutch you have but a feeble one. Last Peugeot for me, KIA next time


Peugeot 407 SW 2.0 met een Elddis

De ervaring van gordon freeman met een Peugeot 407 SW 2.0 (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Elddis Xplore 302 van 1100 kg geplaatst op 01-11-2006:

407 diesel pulls my hurrican xl well not problem on hills
good speed


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Swift

De ervaring van b thompson met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Swift Challenger 470 van 1292 kg geplaatst op 01-11-2006:

am towing a swift challenger 470 se and my peugeot 407 returned 33mpg (mostly motorway) on a 225mile trip rarely changed down very pleased with set-up


Peugeot 407 SW 2.2 HDI 16v biturbo met een Fleetwood

De ervaring van Michael Pemberton met een Peugeot 407 SW 2.2 HDI 16v biturbo (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2006-2011) en een Fleetwood Heritage 560-4 van 1480 kg geplaatst op 01-11-2006:

I tow a Fleetwood Heritage 560-4 with a 407 SW Sport XS 2.2 HDi. This tows excellently, and with the heavier tow ball allowance than the SE 2.0 HDi, which I had previously, much easier to balance. It is a great pity that the Tow Car awards used one of these with a 60 kg tow ball weight which must have affected their judgements. A great car, pleasure to drive, with and without the caravan.


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Ace

De ervaring van A. Coates met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Ace Award Brightstar van 1370 kg geplaatst op 01-11-2006:

I have no stabilizer with this outfit, It tows as straight as a dye, carefull and correct loading is the key, but you should be carefull not to exceed the nose limit which is just a tad on the low side. Plenty of power although you have to drop to 5th gear quite a lot. Overall a very good towcar, no real issues, I have been towing over 4o years.


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Bailey

De ervaring van Bob T. met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Bailey Pageant S6 Monarch van 1239 kg geplaatst op 01-11-2006:

Just towed with this vehicle for the first time & am most impressed.
Plenty power for towing & no problems when overtaking.
Would definately recommend this vehicle.


Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v met een Bessacarr

De ervaring van phil met een Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Bessacarr Cameo 525 van 1598 kg geplaatst op 01-11-2006:

Pulled bessacarr cameo with peugeot 407 2.0 hdi ,checked nose weight and didnt load caravan(no awning,tin food,etc and was really suprised at the journey to the Dales,no problems even tho the weather was rain and windy going ,coming home much better and had no probs 60 mph i have been touring for approx 25 yrs and think if you check weights and drive to the conditions you will be ok ,have had a lot lighter outfits before and they have moved about a lot more in the wind


Peugeot 407 SW 2.2 HDI 16v biturbo met een Fleetwood

De ervaring van Joe Shaw met een Peugeot 407 SW 2.2 HDI 16v biturbo (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2006-2011) en een Fleetwood Heritage 640-I TA van 1670 kg geplaatst op 01-11-2006:

The Peugoet is a fantastic tow car and you can hardly tell that you have the Fleetwood Heritage behind you.It does give you a "wobble" when being overtaken but nothing to worry about. We take a lot of extras but even this does not affect the cars performance.Power is always there when you want or need it. A brillinat all round car ! !.


Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v met een Bailey

De ervaring van tom kirk met een Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Bailey Pageant S6 Burgundy van 1380 kg geplaatst op 01-11-2006:

I have nothing but praise for my 407, it pulls well up hill and down dale as long as you check you nose weight correctly


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Bailey

De ervaring van Rob Pocock met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Bailey Ranger 500/5 van 1244 kg geplaatst op 01-11-2006:

Good Combo, can get upto 30MPG on a mostly Motorway run. As per others, noseweight is a little limiting, definitely use a noseweight scale before setting off! Want to uprade to a Bailey Pegasus and according to this it is possible....


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Abbey

De ervaring van DAVID PHILPOT met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Abbey GTS Vogue 517 van 1445 kg geplaatst op 01-11-2006:

My 407sw will tow an abbey 507gts vogue pretty effortlessly on the flat and not too steep gradients but be wary of very steep gradients unless you want to spend on a new clutch. The car is absolutely perfect for towing any van of this weight providing you can learn to ignore your sat nav!


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Sterling

De ervaring van Len Lewis met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Sterling Eccles Onyx van 1431 kg geplaatst op 01-11-2006:

my 407 2.0 hdi 2006 sw towes my Sterling Eccles Onyx like a dream! You never have to worry about holding up other motorists-- they usually hold me up!!! Great towcar. Great caravan.


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Bailey

De ervaring van marbat met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Bailey Ranger 510/4 van 1223 kg geplaatst op 01-11-2006:

great for power,frquently ably to cruise in top gear but caravan nose weight at ex works 64 kilos and car limit at 65 kilos a big problem,


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Bailey

De ervaring van Keith met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Bailey Senator Arizona van 1464 kg geplaatst op 01-11-2006:

Novice caravanner, found it pulled caravan with ease, however after some reversing practice and then reversed into storage, clutch was stinking & smoking which was very disconcerting. Probably down to lack of experience.


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v aut. [6AT] met een Abbey

De ervaring van DAVID PHILPOT met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v aut. [6AT] (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Abbey GTS Vogue 517 van 1445 kg geplaatst op 01-11-2006:

JUST RETURNED FROM WEYMOUTH DORSET TO MID WALES...PLENTY OF HILLS THERE AND BACK....DID MOST OF JOURNEY IN 6TH GEAR!...THIS CAR IS NOT TO BE UNDER-ESTIMATED.


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Ace

De ervaring van Bob B. met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Ace Jubilee Viceroy van 1473 kg geplaatst op 01-11-2006:

power towing is no problem, low nose weight is. try fitting MAD spring assistors works wonders, puts more power to front wheels and easy to fit.


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Sterling

De ervaring van trevor met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Sterling Europa 540 van 1452 kg geplaatst op 01-11-2006:

Just picked up a 2003 model, so have only towed it, best part unloaded. No problems at all, plenty of power but you do know you are towing close to the cars weight limits, when coaches zoom past at 70mph. I am most pleased with the combo. though.


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v aut. [6AT] met een Ace

De ervaring van peter Atherley met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v aut. [6AT] (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Ace Jubilee Herald van 1353 kg geplaatst op 01-11-2006:

good performance, no problems on inclines. tends to be a little bouncy due to the length and the light back end but no problems other than the kids wining about it.


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Sterling

De ervaring van trevor met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Sterling Elite Emerald van 1590 kg geplaatst op 01-11-2006:

low nose weight means careful packing required, but this pays great dividends in an easily towed outfit. Poor packing on a recent trip meant the caravan gently wagged itself when passing high side vehicles at 60mph


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Abbey

De ervaring van les met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Abbey GTS 215 van 1360 kg geplaatst op 01-11-2006:

tows very good performance in 6th not very good have keep dropping down to 5th at anything other than flat ground does 24 mpg other than that ok


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Bailey

De ervaring van B player met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Bailey Pageant Provence van 1405 kg geplaatst op 01-11-2006:

Find very good towing performance.Fuel consumption 22mpg towing.Only fault low nose weight limit.


Peugeot 407 Berline 1.6 HDI 16v met een Sprite

De ervaring van andy met een Peugeot 407 Berline 1.6 HDI 16v (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Sprite Major 6 van 1375 kg geplaatst op 01-11-2006:

yes not the worlds greatest match but the peugeot pulls this as well as it pulled our previous smaller van, maintains a positive 55-60 mph on a motorway run. may need a few revs to set off but this is common with the car anyway due to its kerbweight.


Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v aut. [6AT] met een Lunar

De ervaring van john met een Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v aut. [6AT] (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Lunar Quasar EB van 1330 kg geplaatst op 01-11-2006:

peugeot 407 hdi 16v this is the best car i have towed a caravan with i have been towing a caravan for over 50 years thanks


Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v met een Sterling

De ervaring van merv met een Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Sterling Eccles Jade van 1100 kg geplaatst op 01-11-2006:

ive not read many reveiws on 407 what i have read is not in favour of this car.im now on my second 407 and found 1.6 diesel adequate now got 2.0 diesel tows as if no caravan no problem and is economical.i had 2 406's and they were also good towcars


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Bailey

De ervaring van Lee Jones met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Bailey Pageant S6 Champagne van 1362 kg geplaatst op 01-11-2006:

This is the first caravan I have towed and my peugeot does it easily, it's very smooth on the motorway and has no problems with hills.


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Hobby

De ervaring van beryl hughes met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Hobby Prestige 650 WFU van 1816 kg geplaatst op 01-11-2006:

THIS PEUG.407 ESTATE TOWED MY HOBBY TWIN AXLE BRILLIANTLY, NO PROBLEMS WHATSOEVER, UP HILLS, ON MOTORWAY OR ANYWHERE, EVERYONE AMAZED AT CAMP BUT BRILLIANT TO TOW NICE AND SMOOTH WITH FULL KIT ON BOARD.


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Ace

De ervaring van Garrie met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Ace Award Nightstar van 1539 kg geplaatst op 01-11-2006:

The 407 SW 136bhp copes well towing an Ace Award Nightstar, no major problems encountered so far.


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Lunar

De ervaring van Helen met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Lunar Ariva van 1000 kg geplaatst op 01-11-2006:

We don't even notice the caravan on the back of the 407. The Ariva is a narrow van and we don't even need to fit towing mirrors. Excellent tow car.


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Bessacarr

De ervaring van brian met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Bessacarr Cameo 495 van 1450 kg geplaatst op 01-11-2006:

i find the peugeot 407 to be an excellent tow car
average 22 mpg


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Bailey

De ervaring van Paul met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Bailey Senator Arizona van 1406 kg geplaatst op 01-11-2006:

136BHP 407SW - I find this to be an excellent towcar, which pulls our Bailey Senator Arizona with ease.


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Ace

De ervaring van pepe met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Ace Jubilee Viceroy van 1375 kg geplaatst op 01-11-2006:

ok


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Coachman

De ervaring van des bacon met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Coachman Pastiche 540/4 van 1560 kg geplaatst op 01-11-2006:

i have found this car tows the pastiche easily on hill and flat fuel towing about 22 mpg my 407 is diesel


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Abbey

De ervaring van Glen Hickman met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Abbey Aventura 318 van 1404 kg geplaatst op 01-11-2006:

136BHP 407-SW -This is a well balanced set-up with plenty or torque at low speed and relaxed motorway driving. Thanks to the 6-speed gearbox you'll always find the best gear. No problem going up hills and you don't need to constantly change gear. Only one downside - when wet it is difficult to get grip from the front wheels and you do get quite a bit of spin. Maybe a better choice of tyre would help.


Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v met een Bailey

De ervaring van Malcolm Dixon met een Peugeot 407 Berline 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Bailey Pageant S6 Bordeaux van 1300 kg geplaatst op 01-11-2006:

Car pulls well above 2000 revs. If you can keep it around 2000 revs in 5th gear you can happily tow at 60 mph. 6th gear is not much use whilst towing.


Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v met een Sterling

De ervaring van Reg met een Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16v (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Sterling Europa 500 van 1325 kg geplaatst op 01-11-2006:

We find our Peugeot 407SW the best car we have used for towing our Europa 500


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.


 

Geef je zelf vertrouwen!

Een goede combinatie is belangrijk maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker!

Volg een cursus bij Bert (Caravantrekker Trainingscentrum) en ga zonder stress op stap met de caravan.

 

Lees ook:

Gastenboek

Voorbeeld Trekrapport

Wet- en regelgeving

Genuanceerd advies

Hoe meer PK's, hoe beter?

 

©2024 Caravantrekker