De ervaring van koelman met een Toyota Yaris Verso - 1.5 VVT-i (77 Kw/105 pk bouwperiode: mei 2000 - februari 2006) en een Biod Bambi van 710 kg geplaatst op 01-07-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
Via Caravantrekker deze auto geselecteerd, alle berekeningen kloppen perfect, op route Napoleon geen enkel probleem, verbruik met caravan 1 op 11,8 op route du soleil (let op bij snelheden van 95 tot 110 kilometer op de navigatie , dus niet op de km teller!)
Mijn maximale snelheid bleek 114 kilometer per uur, ook dan bleek de combinatie stabiel.
ter info, onder deze 30 jaar oude caravan zit een compleet nieuwe alko as en nieuwe banden
profiteer maximaal van de stroomlijn van de caravan
De ervaring van ardon met een Toyota Yaris Verso - 1.5 VVT-i (77 Kw/105 pk bouwperiode: mei 2000 - februari 2006) en een Elddis Xplore 302 van 850 kg geplaatst op 08-10-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
net terug van zuidspanje heen via lyon en veel binnen wegen en terug via de n75 we hebben er 5 dagen over gedaan in nederland is het verbruik solo 6 liter op honderd km en met caravan 8 liter. maar de reis naar spanje en terug kom ik op een verbruik van 12 liter per honderd km ik moet wel zeggen dat ik wel een snelle rijder ben maar de auto en caravan zijn een goede combinatie mijn elddis is wel van de oude serie 1.96 breed en maar 2.35 hoog.
De ervaring van t. Groot met een Toyota Yaris Verso - 1.5 VVT-i (77 Kw/105 pk bouwperiode: mei 2000 - februari 2006) en een Kip Kompakt Variotop 37EKV Special van 750 kg geplaatst op 16-05-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
Wij hebben zeer goede ervaringen met het trekken van een Kip kompakt met een hefdak.(beladen 950 kg) Op de vlakke weg is de 5e versnelling heel goed bruikbaar. Inhalen gaat verrassend snel. Je hebt echt voldoende kracht om snelheid te maken. In de bergen rijden gaat fantastisch. Ook is deze combinatie, ondanks het aangegeven trekgewicht van 900 kg stabiel. Het verbruik is tussen de 1 op 11 en 1 op 12 als je het rustig aan doet. We zijn er zeer tevreden over.
De ervaring van H. van Tuyl met een Toyota Yaris Verso - 1.5 VVT-i (77 Kw/105 pk bouwperiode: mei 2000 - februari 2006) en een Caravelair Antares Luxe 376 van 900 kg geplaatst op 28-02-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
wij hebben een Yaris verso 1.5 vvti en een caravelair antares de luxe 376 erachter hangen, deze is bijna altijd tot ongeveer 950 kilo geladen en gaat zelfs na de tunnel bij Luik (Liège) zeer goed naar boven. Het beste resultaat heeft men als je de auto op 2500 a 3000 toeren houd bij het klimmen. Op de vlakke weg kan men ook zeer goed met het verkeer meekomen, wat verbruik betreft kom ik ongeveer aan 1:10 a 1:11 wat ik zelf zeer netjes vindt ondanks het hoge toerental dat ik bij het klimmen aanhoud. Dit is gewoon een goede combinatie van trekkend voertuig en caravan.
De ervaring van Fam. Everts met een Toyota Yaris Verso - 1.3 VVT-i (62 Kw/84 pk bouwperiode: november 1999 - februari 2006) en een Sterckeman Starlett 420 CP van 970 kg geplaatst op 16-02-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
Wij trekken onze caravan (sterckeman 420cp) met deze auto met redelijk gemak via belgie naar zuid frankrijk.
Met wat trerugschakelen bij de echt vervelende hellingen is het in z'n 3 vaak goed te doen.
De top houden wij vaak rond de 100/110 ivm eventueele windvlagen waarbij de caravan net iets te veel kracht op de auto overbrengt.
Al met al,, een aardige combinatie die het ook zonder caravan leuk houd
De ervaring van Emco Helder met een Toyota Yaris Verso - 1.3 VVT-i (62 Kw/84 pk bouwperiode: november 1999 - februari 2006) en een Eriba Touring Troll 530 GT van 950 kg geplaatst op 10-04-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
Deze combinatie heeft ons zelfs in de bergen van Frankrijk geen problemen opgeleverd.
Bij zware hellingen moet je op tijd terugschakelen, maar dat hoeft niet lang en in de drie kan hij heel wat aan.
belading is altijd belangrijk en snelheid aanpassen bij de desbetreffende situatie is ook niets nieuws.
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Toyota Yaris Verso.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
Waarom gaat een caravan slingeren? Een uitgebreid artikel over alle aspecten die van invloed zijn over het slingeren van de combinatie.
De website love2camp.nl heeft Menno geïnterviewd over het ontstaan van Caravantrekker en zijn visie.
Van elke combinatie is een uniek 18 pagina's tellend trekadvies op te vragen met een exacte analyse van een auto en caravan. Bovendien geven we je daarbij persoonlijk advies met antwoorden op al je vragen.
Verplicht leesvoer voor iedereen die met de caravan op stap gaat!
Onderwerpen