Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Volkswagen Bora

Sorteer op:


Volkswagen Bora Variant V5 met een Caravan

De ervaring van pr hilbrands met een Volkswagen Bora Variant V5 (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Caravan (bij passend) van 1450 kg geplaatst op 09-06-2020:

vw bora variant 5 cyl. 170 pk, caravan burstner club 390 n
. trekken geen probleem

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Bora 1.9 TDI met een Knaus

De ervaring van Nico Slotboom met een Volkswagen Bora 1.9 TDI (110 pk/81, Kw bouwperiode: 1998 - 2001) en een Knaus Sudwind 450 EL van 1250 kg geplaatst op 29-08-2011:

De Bora doet het goed als trekker van de Knaus Sudwind caravan. In de vierde versnelling heeft hij voldoende trekkracht. Alleen in de Ardennen moet hij soms terug naar drie. Brandstofverbruik: zonder caravan 1 op 16. Met caravan 1 op 11. Gebruik ik ook de airco dan ligt het verbruik met caravan er achter ong 1 op 10.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Bora 1.9 TDI met een HomeStar

De ervaring van van den Berg met een Volkswagen Bora 1.9 TDI (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2001 - 2005) en een HomeStar Racer Trophy 45 UHF van 1220 kg geplaatst op 25-06-2011:

8.5liter diesel 0p 100km snelheid 90 95 per uur rijd prima veel trekkracht ,ook op bergpassen, zeer tevreden!

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Bora 1.9 TDI met een Hobby

De ervaring van A Mintjes met een Volkswagen Bora 1.9 TDI (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1998 - 2001) en een Hobby Excellent 460 UFe van 1300 kg geplaatst op 09-04-2008:

Het is inderdaad geen pretje met deze combinatie te rijden.
De caravan heeft bij normale snelheid , de neiging om te gaan
slingeren.
We hebben nu een Opel Vectra 2.2 DTI.
Helemaal geweldig!!

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Bora Variant 1.9 TDI met een Kip

De ervaring van Rien van Keulen met een Volkswagen Bora Variant 1.9 TDI (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Kip Grey Line 47 TDB van 1375 kg geplaatst op 07-04-2008:

Eigenlijk rij ik met een golf 96KW diesel, maar deze staat niet in de lijst. Ik ben met de caravan naar Italie en Spanje geweest. De combinatie ligt fantastisch op de weg,en de trekkracht is geweldig. Zeer tevreden

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Bora 1.9 TDI met een Chateau

De ervaring van C,Berkhof met een Volkswagen Bora 1.9 TDI (101 pk/74, Kw bouwperiode: 2001 - 2005) en een Chateau Calista 400 TZF van 1175 kg geplaatst op 05-01-2008:

Wij hebben deze combinatie sinds 2002. Het is een plezierige combinatie (Bora 1,9 TDI 100 pk) met Chateuau calista CT 400TZF gewicht gemeten op 1100 Kg) om te rijden zowel op snelwegen, proviciale wegen (zoals de RN en D wegen in Frankrijk) maar zeerzeker op de bergwegen. Plockenpas, Gotthard, grote St. Bernhard en diverse bergwegen (geschat percentage tussen 10 en 15%) in Kroatie en Slovenie). Zijwind gevoeligheid is inderdaad een issue. Ingehaald worden door zwaar vrachtverkeer is geen probleem. Touringcars (bussen die over 100Km/uur rijden worden wel gevoeld.
Zelf rijden wij met de cruise control altijd op 88 echte Km/h (teller op 93) gemeten met de Tom-Tom.
Ons gemiddeld diesel verbruik met caravan gemeten over 3500 Km is 8,8 tot 9,1 op 100Km (solo gemiddeld 5,6) zodat caravan rijden ongeveer 60% "duurder" is.
Wij zijn hiermee tevreden enzouden deze combinatie op een schaal van 1-10 een goede acht (8) geven.
Met groeten en altijd open voor discussie en/of uitwisseling van ervaringen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Bora 2.0 met een Hobby

De ervaring van H.K v/d Wolde met een Volkswagen Bora 2.0 (116 pk/85, Kw bouwperiode: 1998 - 2005) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1200 kg geplaatst op 05-01-2008:

dit jaar naar italie gereden met hobby 440 SF naar lago di caldenadzo.
weeg ieder jaar de caravan voor vertrek (as daarna1 wiel )
hoe verder je naar het zuiden komt hoe vaker je schakeld
gewicht van caravan totaal 1260, linker wiel 635 kg dus goed in gepakt.
op de brennerpas is van af Wipthal de helling alleen in de derde versnelling te doen dit over een afstand van p/m 12 km valt dus wel mee .
de zwaardere dingen gaan in de auto (boeken TV en koelbox ,makelijk voor onderweg ) de grote kofferbak van de Bora is gevuld met aluminium stoelen een dus niet echt belast .
Bij steile af dalingen is het raadsaam om de snelheid in de gaten tehouden anders ben je 4 autobahn rijstroken nodig (eigen ervaring )
benzine verbruik bij vrachtauto snelheid is p/m 90KM over de helereis gemiddeld 12liter per honderkilometer.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Bora Variant V5 met een Eriba

De ervaring van Nic met een Volkswagen Bora Variant V5 (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Eriba Touring Triton 410 GT van 980 kg geplaatst op 08-12-2007:

Uiteraard voel je een caravan achter een auto maar dat is dan ook alles. Wij rijden regelmatig door het binnenland en moeten menige pas aver. Daarbij stoppen wij ook regelmatig om een foto te maken. Bij het weer wegrijden (bergop) is voldoende trekkracht over om weer snel op snelheid te zijn, een eitje voor deze wagen met deze kleine caravan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Bora 1.9 TDI met een HomeCar

De ervaring van van den Berg met een Volkswagen Bora 1.9 TDI (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2001 - 2005) en een HomeCar Racer 40 TZD Trophy van 1145 kg geplaatst op 13-10-2007:

hele goede ervaring! zeer stabiel op de weg!
brandstof 1 op 13!!!

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Bora 1.9 TDI met een Hobby

De ervaring van A. Struiksma met een Volkswagen Bora 1.9 TDI (101 pk/74, Kw bouwperiode: 2001 - 2005) en een Hobby Excellent Easy 400 SB van 1100 kg geplaatst op 11-07-2007:

Gebruik deze auto vanaf 2002, plezierige auto om in te rijden, kan goed meekomen met het andere verkeer zowel in werijden en snelheid (vlakke weg en op hellingen) Nadeel erg (zij)windgevoelig(=slingeren)

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Bora 2.0 met een Hobby

De ervaring van R. Roth met een Volkswagen Bora 2.0 (116 pk/85, Kw bouwperiode: 1998 - 2005) en een Hobby Excellent 495 UL van 1312 kg geplaatst op 03-11-2006:

Dit jaar naar Italië gereden, eerst naar kust van Venetie en daarna Gardameer,caravan Hobby495Ufe leeg gewogen 1090kg met lading 1265kg, fijn rijdende combinatie maar je trekt geen snelle sprinten,boven 105 niet superstabiel dus helling af snelheid controleren,combinatie niet geschikt om steilere heuvels te rijden,op snelweg(Brennerpass)gaat prima, wel hulpveren achter gemonteerd en erg zorgvuldig beladen, geen fietsen achterop.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Volkswagen Bora.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Volkswagen Bora 1.9 TDI met een Sterling

De ervaring van dazza met een Volkswagen Bora 1.9 TDI (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 1999-2001) en een Sterling Europa 490 van 1333 kg geplaatst op 03-11-2006:

i recently bought a vw bora tdi se (pd)
to tow my sreling europa 490 2001 model
i found that the nose weight of the caravan was very heavy on the rear of the car and the car could of benefited from heavy duty rear shocks but the car pulled the caravan like if there were nothing on the back
well recommended for towing this caravan but you would need to upgrade the rear shocks to heavy duty due to the nose weight


Volkswagen Bora 1.9 TDI met een Abbey

De ervaring van MR.G EVANS met een Volkswagen Bora 1.9 TDI (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2001-2005) en een Abbey GTS Vogue 216 van 1305 kg geplaatst op 03-11-2006:

IT pulls van very well never had any problems exept reversing up incline clutch over heated a bit but all ok


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Hoe meer PK's, hoe beter?

Wet- en regelgeving

Genuanceerd advies

Donatie

Gastenboek

 

©2024 Caravantrekker