Caravantrekker.nl

Noodloop

Kersten vraagt op 10 oktober 2017:

Mijn mitsubishi l 200 van bj 2003 schiet regelmatig in de noodloop en rijdt dan niet harder meer dan 60 km/u. Hoe kan iok dit oplossen?

Naar laatste bijdrage

Reacties:

Kees antwoordt op 10 oktober 2017:

Eerst maar eens een gang naar de garage.
Hier op het forum wordt het een raadspelletje.


Remco antwoordt op 10 oktober 2017:

Dat kan tig oorzaken zijn.
Het beste is langs een garage te rijden en de auto te laten uitlezen om het probleem te achterhalen.

Succes.


Quirien antwoordt op 10 oktober 2017:

Omdat we op een caravanforum zitten heb eerst de volgende vraag.
Is dit alleen met de caravan er achter of ook zonder.

Waarom vraag ik dit; ooit had ik met een Peuget 406 er ook last van met de caravan er achter.
Na heel veel zoeken door een dealer en allerlei vervangingen, uitlezingen, bleek de eenvoud te zitten in een te " magere" afstelling. De caravan er achter voor dit gegeven was net te veel. 😉
Tsja, men wilde toen graag voldoen aan de A, B etc. norm.


En verder wat Kees en Remco stelt ga naar de garage.


Quirien antwoordt op 10 oktober 2017:

Oeps , Peugeot moet het zijn.


Gerrie antwoordt op 11 oktober 2017:

Is dit mogelijk iets wat ontstaat met de caravan aan de haak en de auto op de c.c.


arie antwoordt op 11 oktober 2017:

als je na het uitlezen weet waar je ongeveer moet zoeken
is er een forum dat heet problem car
ook voor particulieren
suc 6


AdM. antwoordt op 11 oktober 2017:

Heb ik ook ooit last van gehad, normaal geen probleem maar met de caravan eraan en als het wat ging stijgen dan ging ook het motormanagement lampje branden en ging het over op het noodloopsysteem. Je zou denken uitlezen en klaar, nee hoor in Italië bij een grote Opel garage geweest, 100km gereden zelfde probleem in Lugano, compleet nieuwe box erin en een sonde, 2000euro lichter, de Gothard tunnel door en nog niets opgelost dus in Luzern weer in de garage geweest, i.o.l met de Anwb op de noodloop rustig naar huis gereden, bij een kleine opel dealer in Den Hout vermoede de monteur dat het weleens een vervuild brandstof filter kon zijn. Filter vervangen en geen last meer gehad. Bij mijn weten is er hier op dit forum nog een draadje over en heb ik daar ook gereageerd.


Louis antwoordt op 11 oktober 2017:

Bij compleet uitgevoerde onderhoudsbeurten wordt zo'n filter toch altijd vervangen zoals het hoort ?
Of tankte je altijd ernstig vervuilde brandstof ?...en die 2000 duur verspilde euro's zeggen toch iets over het feit dat er nog een lange weg te gaan is op kennisgebied wat de moderne monteur betreft.
(Voor Kersten in ieder geval een goedkope start naar het zoeken naar de oplossing van z'n probleem)


Quirien antwoordt op 12 oktober 2017:

ADM, klopt moet nog op dit forum een draadje zijn, want ook ik poste toen een soort gelijk iets. Ik heb nog even in de zoekmachine Noodloop in gevoerd maar volgens mij zat er bij de "hits" die het systeem gaf dit er niet bij. Trouwens wel interessant weer eens te zien wat bi Noodloop eventueel de oorzaak kon zijn.

Goed even terugkomend op dat filter. Ook mij is dit overkomen bij mijn diesel. Als ik de helling op ging was het foute boel terwijl er voorheen daar niets aan de hand was.
Nu had ik onderweg getankt en ja op een gegeven moment was de tank leeg en moest ik naar een andere pomp.

Met dit gegeven in mijn hoofd ik naar de garage in Zuid-Frankrijk en dit aangekaart als mogelijke oorzaak. En ja hoor, het brandstof filter vervuild. Dus let op mocht je bij een tankbeurt dit overkomen.

Nog even op de kostenpost van ADM terug te komen nu over de Peugot 406 Break in mijn eerdere posting.

Gelukkig had ik nog volledige garantie. Deze stond bijna maandelijks wel in de garage, wat daar niet aan verspijkerd is, ik zag proforma facturen van meer dan 4400 en andere bedragen voorbij komen.

Ik kreeg de mooiste vervangers mee en heeft wel een half jaar of iets langer geduurd. Tsja,en in terugkoppeling met de technische dienst in Franrijk uiteindelijk resultaat; kijk maar even terug in mijn eerdere antwoord.😉
Trouwens ik zal jullie de ergenis van mijn kant die ik toen geuit heb maar besparen.


AdM antwoordt op 12 oktober 2017:

Motorvermogen valt weg was het draadje, soms staat iets onder een andere vraag.
Louis, Bij compleet uitgevoerde onderhoudsbeurten wordt zo'n filter toch altijd vervangen zoals het hoort ? Je schrijft het zelf al ZOALS HET HOORT, had ook gemoeten net zoals bij zovele de bougies er dikwijls gewoon in blijven zitten en wat al niet meer.
De kosten post was gelukkig toen via de ANWB verzekerd (80%). En over de monteurs in diversen landen is ook wat over te zeggen, het was 20 jaar geleden een van de eerste motor managementboxen, en zelfs daar waren problemen mee, in Italië gebruikten ze toen zelfs ander boxen in het zelfde type auto.


daniel antwoordt op 12 oktober 2017:

Is dat een automaat ??? indien ja kan het de automaat zijn.


Quirien antwoordt op 12 oktober 2017:

Mijn Peugeot had ook een automaat, ook daar is van alles aan onderzocht en sturings zaken vervangen, maar helaas. Tsja, is ook al lang geleden.
Maar sluit niets uit want soms kan het raar lopen bij storingen.


Louis antwoordt op 12 oktober 2017:

Twintig jaar geleden was er nog geen euro, maar 2000 gulden was toen ook een fiks bedrag.
En je vertrouwen in de auto krijgt een deuk...doet ie het of...
Als ik daarna Quirien's verhaal lees zou je met zo'n pechmobiel niet eens meer op vakantie durven gaan .
Ook al wordt dan alles vergoed, dan nóg rij je niet prettig meer.
Ik hoop maar dat alle technologie van zelfrijdende auto's straks beter betrouwbaar en uitleesbaar wordt, maar nog wel (op tijd) tot een soort van noodloop over laat schakelen anders hebben we nog veel en veel meer airbags nodig haha.
Erg benieuwd naar de uiteindelijke oorzaak bij Kersten.


Henkie antwoordt op 12 oktober 2017:

Het gaat nog steeds niet over caravans maar over een slecht werkende auto.


Kees antwoordt op 12 oktober 2017:

Het forum draagt de naam 'Caravantrekker' Henkie.
Wat zal daar nu mee bedoelt worden. 😉


Remco antwoordt op 13 oktober 2017:

Ik lig zwaar in een deuk hier van het lachen...

kersten leest deze post terug en denkt wtf heb ik dan weer achter mijn voertuig hangen....

Misschien moet iemand een aparte topic openen onder de naam proathuus...

Gezellig glaasje jenever erbij en lekker babbelen over de goede oude tijd.

kersten laat je nog wat weten hoe het Is afgelopen?


Louis antwoordt op 13 oktober 2017:

Lachen is gezond Remco, houwen zo !
En voor gezelligheid kun je inderdaad naar de pub gaan.
Jouw tijd om ouwe koek op te halen ligt nog vóór je...let maar eens op t.z.t.
Ik heb het al eens eerder aangehaald, men wil vaak alleen een kort antwoord.
(Zoals als "ik wil nú een snoepje")
Maar niets opsteken over de oorzaak of (veel belangrijker nog) het voorkomen van een probleem.
En daar kan zo'n proathuus soms best eens handig voor zijn.


Quirien antwoordt op 13 oktober 2017:

Die topic bestaat al heel lang. Deze is echter niet als topic op zich zelf op te roepen.
Waarom niet, deze loopt als rode draad door allerlei topic's heen.😉

Trouwens, ik weet nog wel een goed adres voor uitdeuken.


Jan Teepe antwoordt op 13 oktober 2017:

Ondanks dat dit oud nieuws is, een oudere bijdrage. Ik heb met mijn Hyundai Terracan hetzelfde euvel 3 keer achterelkaar gehad. Diverse aanpassingen zijn uitgevoerd, printplaten vervangen, filters vervangen enz. Bij de derde keer zei de eigenaar van een specialistische garage in Valkenswaard tegen mij, ga jij nog op de wintersport met de auto. En ja dus. Hij heeft de zaak gereset, mij een liter bus motorreiniger mee gegeven en weggestuurd met de opdracht om hoog in de toeren te gaan rijden en als het even zou kunnen vol gas over de autobahn. Nooit meer last gehad.


Frank antwoordt op 13 oktober 2017:

Kersten heeft nog niet gereageerd. Jammer.
Het is nl. wel van belang wanneer hij in de noodloop gaat.
Quirien vroeg al of dit met of zonder caravan was.
Dit is best relevant. Een veel voorkomend probleem is dat de turbo overdruk creeert. In het beginstadium komt dit het eerst voor bij zware belasting bv. met caravan en heuvelig terrein.
Als het motormanagement ook deze foutcode geeft dan wil dat niet altijd zeggen dat de turbo vervangen moet worden. Er kunnen meerdere oorzaken voor deze overdruk zijn bv. roetvorming in turbo. Ook andere niet goed funtionerende delen kunnen voor noodloop zorgen zoals de inspuiting.
Maar zoals Kees zegt : eerst uitlezen bij een garage anders wordt het een raadspelletje.

Best leuk forum (proathuus) of niet Kersten? Was zelf verbaasd over het gebruik van dit woord. Het is nl. dialect en dat betekent dat sommigen uit het "wilde oosten" moeten komen. 😉



Gerrie antwoordt op 13 oktober 2017:

Waarschijnlijk zit Kesten nu zelf in de noodloop, hij laat niets meer van zich horen.


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Voorbeeld Trekrapport

Het Trekrapport heeft de vorm van een E-book met gemiddeld zo’n 30 pagina’s. Bekijk voor een impressie het voorbeeld voor mijn eigen combinatie.

Genuanceerd advies

Het oordeel over een combinatie in één conclusie samenvatten is lastig. Het vraagt een veel genuanceerder advies. Vandaar dat het vernieuwde Trekrapport een E-book is met zo'n 30 pagina's vol met informatie.

Hoe meer PK's, hoe beter?

Folders staan vol met technische gegevens. Waarop moet je letten als je een trekauto koopt? En wat is belangrijker, koppel of vermogen?

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2024 Caravantrekker