Caravantrekker.nl

Top 100 vignet

Eltjo laan vraagt op 17 februari 2018:

Moet ik voor Frankrijk ook een 100 km sticker/ keuring hebben.

Naar laatste bijdrage

Reacties:

John antwoordt op 17 februari 2018:

Nee


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 17 februari 2018:

Nee, de maximum snelheid op snelwegen is in Frankrijk 130 km/u als je combinatie onder de 3500 blijft en 90 km/u als de auto plus caravan meer mag wegen dan 3500 kg.


hans antwoordt op 18 februari 2018:

Belgie idemdito?


Ale Kok antwoordt op 18 februari 2018:

In België is het 120 km/h voor combi's < 3500 kg op de snelweg.
Al die verschillende snelheden.... hier ligt een taak voor Europa m.i.


JT® antwoordt op 18 februari 2018:

Klik in de groene balk hierboven op informatie en je vindt alles wat je weten moet. Dan hoeven er geen eindeloze discussies te ontstaan.

https://www.caravantrekker.nl/info/maximum_snelheden_europa.php

vrgr
JT®


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 18 februari 2018:

100 km sticker (tempo 100) geldt alleen in Duitsland (icm met een keuringsbewijs). In Denemarken moet je een andere 100 km sticker hebben om daar 100 km/u te mogen rijden en in Zwitserland zijn ze bezig met het invoeren van een dergelijke regeling. Ik geloof dat de eisen wel in deze landen gelijk zijn en hopelijk accepteren ze dan ook 1 sticker.


Frank antwoordt op 20 februari 2018:

Zwitserland misschien ook naar 100KM ? Dat zou top zijn. Ik heb bijna trauma's van die snelweg. Op de goede momenten is het daar zo lekker rustig en moet je op die 80 km blijven zitten. Tenminste als je geen boete wilt met al die controles. Zelfs 'snachts wordt er heftig geflitst.


Tijs antwoordt op 20 februari 2018:

Honderd kilometer / uur door Denemarken? Daar wordt ik blij van. 😉 Het land heeft best mooie plekken, maar de doorgaande snelweg hoort daar niet per se bij. Ik zal gaan zoeken op Google maar als je een link snel bij de hand hebt dan houd ik me aanbevolen.


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 20 februari 2018:

http://www.fdm.dk/biler/love-regler/tempo-100-danmark-tyskland


PieteR antwoordt op 21 februari 2018:

Mijn zwager woont daar, ik heb hem meteen om uitleg gevraagd.. In Duitsland heb je niet al te veel aan die Tempo100, maar in Denemarken is het best lekker, als je op doortocht bent naar Noorwegen 😉


Aad antwoordt op 21 februari 2018:

PieteR, waarom heb je er in Duitsland niets aan en in Denemarken wel!


fransb antwoordt op 21 februari 2018:

Wat moet dat allemaal niet kosten, voor elk land een sticker en dan ook nog eens achterop de caravan.
En hoe moet dat met die fietsplaten in Spanje.
Om tureluurs van te worden.


Ton Groenendijk antwoordt op 21 februari 2018:

@Fransb: huh? fietsplaten in Spanje? Je bedoelt zeker de ECE markering boven de 12 meter lengte. Maar jij en ook PieteR hebben gelijk: het wordt een steeds grotere lappendeken met regeltjes en bepalinkjes en de hele ontwikkeling is gestoeld op het ego van vaak lokale bestuurders. Zoals bv in Arnhem, waar op het laatste moment een milieuzone werd afgeblazen. Ik reed daar langs de al opgehangen borden en qua kenteken mocht ik er best langs, maar ik verstookte toen ook, van stoplicht naar stoplicht met de cv een liter op iedere vijf kilometer. Over uitstoot gesproken! Dus..het is den hoogste tijd dat Europa één wordt. Maar daarvoor is een krachtige lobby nodig en die zie ik niet zo maar ontstaan, zolang er gehobbied wordt op dit gebied. Waar ik het overigens best mee eens ben, maar doe het dan rechtlijnig en begrijpelijk. En PieteR begrijp ik direct: In Dld sta je stil of je ziet een inhaalverbod. Gebeurt dat bij uitzondering niet, dan kan je de linkerbaan ophouden. Zoals zo veel zaken mbt tot verkeer: allemaal symboolpolitiek. Menno: op naar Brussel. (Maar bel eerst even want ze kunnen zo maar in Straatsburg zitten)


Quirien antwoordt op 21 februari 2018:

Ik gok het even ook maar op hetgeen Ton aangeeft inzake dat Tempo 100 en PieteR bedoeld.
Baustelle even later nog een Baustelle, daarne Stau, Stau of snelheids beperking of inhaal verbod.
Waarschijnlijk zal dat in Denemarken nog niet zo spelen. ( kan er niet over oordelen want dat is al wat jaren geleden dat ik daar was of doorheen trok)
Maar ja, alweer een andere sticker 100 sticker achterop specifiek voor Denemarken erbij en wat ik begrijp een keuring van 2 jaar verplicht, zitten we daarop allemaal dan te wachten?
En dat ledige gewicht in die modules is dat nu echt het ledig gewicht of rijklaar gewicht. Kom ook nog eventueel de term iets van 125 kg of 250 kg bijtelling tegen om de berekeningsmodule in te vullen bij ledig gewicht auto.
Die weer war van regeltjes, kosten en al die toestand erom heen.....

Maar wat ik begrijp wil men afstemming met Duitsland. Dat is dan nog een pluspunt.
Afwachten dan maar....


Louis antwoordt op 21 februari 2018:

Die regels ,stickers, verschillen en andere onduidelijkheden worden bepaald door heel slimme mensen die miljoenen kunnen verpendelen en verknutselen.....wij (de populistische dommen) missen het intellect nu eenmaal om dat te kunnen begrijpen ,dus moeten ons er geen mening over vormen of over uitlaten.
Er wórdt om ons tegen onszelf te beschermen wel voor ons gedacht .


Tijs antwoordt op 21 februari 2018:

Menno, bedankt voor de link. Jammer dat er ter plaatse gecontroleerd moet worden en dat dat elke 2 jaar herhaald moet worden, ook in Denemarken. Maar wie weet breiden ze ook nog uit naar NL.


Sjef Bertens antwoordt op 21 februari 2018:

Jammer dat in deze hele discussie het zeer progressieve brandstofverbruik ( CO2 uitstoot ) bij verhoging van de snelheid nauwelijks aandacht krijgt.
En we zijn toch meestal op vakantie !!!!


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 21 februari 2018:

Toename van NOx is nog schadelijker. Het is maar goed dat men dit niet meet bij het rijden met een caravan 😉


Kees antwoordt op 21 februari 2018:

Ook zonder caravan wordt dit niet gemeten. 😉


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Gastenboek

Lees de beoordelingen van gebruikers die het Trekadvies hebben gekocht.

Hoe meer PK's, hoe beter?

Folders staan vol met technische gegevens. Waarop moet je letten als je een trekauto koopt? En wat is belangrijker, koppel of vermogen?

Wet- en regelgeving

Alle wet- en regelgeving die over auto's en caravans bestaat wordt duidelijk uitgelegd.

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2024 Caravantrekker