Caravantrekker.nl

Nieuwe poging tot ontwikkeling van een niet alledaagse caravan door een Nederlands bedrijf.

Quirien vraagt op 30 oktober 2018:

Misschien is het jullie in de berichtgeving opgevallen er is weer een intiniatief genomen voor een caravan die zich richt op een bepaalde "doelgroep"
Kijk eens op de site. www. Lume Traveler

Schrok wel even van de prijsstelling in de op start van de modellen reeks € 27500,-- tot € 46500,00
De opstart en het succes zal denk ik afhangen van het aantal inschrijvingen, daar onderscheid het bedrijf zich al heel anders dan de gebruikelijke verkoop door producenten/ fabrikanten.

Het is misschien een vraag die bij een andere rubriek thuis hoort ( dan moet Menno hem maar verplaatsen) maar wilde toch eens er op wijzen/ delen wat jullie van dit initiatief en proces en deze bouwwijze vinden.

Naar laatste bijdrage

Reacties:

John antwoordt op 30 oktober 2018:

In principe niets nieuws, je zit qua indeling toch vast aan de optie’s die zij geven. Of je moet zelf aan de slag als handige dhz’er.
Prijsstelling is voor de afmetingen veel te hoog, zonder echte innovaties.
Voor de initiatiefnemers wens ik ze veel succes, maar zie het somber in, in deze opzet.


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 30 oktober 2018:

Ik denk ook dat er een hele kleine markt voor zal zijn. In Dusseldorf heb ik de 'caravan' gezien en de ontwikkelaars gesproken. De afwerking is heel mooi, maar wat me erg tegen viel was dat voor het onderstel een heel simpel Al-ko chassis gebruikt is. Als je je wil onderscheiden voor zoveel geld geef dat ding dan echt goede rijeigenschappen (vering).

Het is eigenlijk nauwelijks een caravan te noemen. Je kan er niet in staan en het is dus niet meer dan een grote 'teardrop' achtige kampeerwagen.
Het project deed me denken aan de Opera vouwwagen die een paar jaar geleden op de markt kwam en waar er niet veel meer dan een tiental van gemaakt zijn en de revolutionaire Cassara waar er maar 1 van bestaat. Ik ben bang dat de caravanmarkt erg behoudend is en dat voor dit soort leuke/mooie initiatieven geen bestaansrecht is.


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 30 oktober 2018:

Lees hier nog wat meer achtergrond:
https://www.businessinsider.nl/deze-ondernemer-had-nog-nooit-in-een-caravan-geslapen-omdat-hij-niet-in-zon-wit-plastic-ding-gezien-wil-worden-nu-verkoopt-hij-zn-eigen-designcaravan/


John antwoordt op 31 oktober 2018:

Mooi dat mensen hun droom najagen en realiseren, niets op aan te merken. Maar er zijn volgens dat bericht nog veel haken en ogen in hun businessmodel. Tussen de regels door: de dromen zijn groter dan de realiteit.
De late 50er waar ze op mikken heeft het riante pensioen niet meer, zoals de nu late 60er. (Zelfs die heeft in 2017 11% ingeleverd) de jongere generatie hikt nu al aan tegen hogere huizen- en huurprijzen, zo ook de prijs van energie. Sparen is voor hen geen normale zaak meer.
Verhuur is een optie, vergelijk ik aankoopprijs naar een eventuele huurprijs dan zal dit voor vele ook onoverkomelijk zijn.
Natuurlijk zijn er een paar early-adapters die zo’n ding willen hebben, maar ook hier, daar koop je ook een busje voor die je ombouwt naar camper, wat vandaag de dag toch de trent is.
Er zijn legio kleine caravans op de markt, en wat zie je ervan op campings? Veel bouwers bouwen er enkele en zijn daarna weer verdwenen. Te kleine productie aantallen om het rendabel te maken, geen netwerk van dealers, geen service ‘om de hoek’
65 stuks p.j. om break-even te draaien, nog geen cent winst! Ik hoop het voor ze!


Jasper antwoordt op 3 november 2018:

Ik zal maar zeggen: zoveel hoofden, zoveel zinnen. Maar dit gaat wel erg ver.
Hebben we in al die jaren met z'n allen bepaalde grondbeginselen op touw gezet m.b.t. indeling, fabricagetechnieken enz., gaat hier een driedubbelovergehaalde amateur iets'nieuws' beginnen.
Om er een paar te noemen:
een bed voor een triootje,
het idee om de hele achterwand te moeten openklappen om een bakje koffie te zetten, en dan nog sta je (in geval van) in de striemende regen en wind en moet je omlopen om de koffie (met verregende koekjes) binnen te kunnen bedienen. Zelfs een doorgeefluikje kan er niet af.
Een douchekop aan de buitenkant. Ik zie mijn vrouw daar niet onder gaan en met lekkere moddervoetjes weer terug in de caravan komen. Het schuimende spoelwater moet dan zeker wegzakken in de grond, of naar de buren spoelen? Of is het om de auto af te spoelen? Dan moet de caravan natuurlijk naar de auto gesleept worden, want ik heb nog nooit een camping gezien die het toestaat om de auto te wassen op de kampeerplaats.
Enfin, ik voel me overspoeld met nog veel meer bezwaren tegen dit ondoordachte en veel te dure product. Jammer van alle er in gestoken energie.


Quirien antwoordt op 17 november 2018:

-Kwam een artikel tegen waarin ook de Lume werd besproken. Te vinden onder www. Business insider. Betreft de pakkende tekst, Wil jij voor geen goud in zo'n standaard plastic, wit ding slapen?
Deze caravans bieden een alternatief met een buitengewoon design.


Schrik soms niet van de prijzen. Trouwens vraag ik mij af of er goed markt onderonderzoek/werking wordt gedaan inzake haalbaarheid.
Maar liefhebbers heb je altijd .Hoe lang zulke projecten het uithouden blijft de vraag.

Dit terzijde, hoe zal de orderportefeuille inmiddels zijn vroeg ik mij ook nog eens af bij de Lume? Was de inschrijvingen sluitingsdatum voor eeen bepaalde serie niet 31 oktober?


Quirien antwoordt op 16 december 2018:

Ik zag dat de de Lume Traveller op de Caravana 2019 wordt tentoongesteld.
Je kunt hem daar dus in al zijn facetten bewonderen.
Ben benieuwd of dit Nederlandse produkt zal "aanslaan".


Carlo antwoordt op 17 december 2018:

Een prachtig bed veel licht binnen en dan stopt het want wie wil er zoveel geld geven aan de rest? Buiten koken, douchen en waar zitten om te eten? Gezellig is anders en voor dat geld koop je een Kabe.Ik ben benieuwd wanneer ik de eerste ga tegen komen.


Quirien antwoordt op 20 januari 2019:

Zie voor aandacht van de Lume Traveller een impressie op een video van Campingtrend.nl, nu op de Caravana 2019.


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Hoe meer PK's, hoe beter?

Folders staan vol met technische gegevens. Waarop moet je letten als je een trekauto koopt? En wat is belangrijker, koppel of vermogen?

Genuanceerd advies

Het oordeel over een combinatie in één conclusie samenvatten is lastig. Het vraagt een veel genuanceerder advies. Vandaar dat het vernieuwde Trekrapport een E-book is met zo'n 30 pagina's vol met informatie.

Voorbeeld Trekrapport

Het Trekrapport heeft de vorm van een E-book met gemiddeld zo’n 30 pagina’s. Bekijk voor een impressie het voorbeeld voor mijn eigen combinatie.

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2024 Caravantrekker