Caravantrekker.nl

Caravan merk;Bailey

Hans vraagt op 25 maart 2011:

We zijn sinds kort op zoek naar een engelse caravan. Nu is ons oog gevallen op het Engelse merk, Bailey. De indelingen en gebruikte materialen vinden we erg mooi, maar is de kwaliteit van deze caravans te vergelijken met b.v. de duitse caravans als fendt, Hobby en burstner.
Gaarne uw ervaring met dit merk aub.
B.v.D. Hans

Naar laatste bijdrage

Reacties:

Caravantrekker (Menno) antwoordt op 25 maart 2011:

Ik ben behoorlijk onder de indruk van de bouw kwaliteit van Bailey! Ook als je hun website bezoekt dan is Bailey een van de merken die heel veel aan innovatie doet. Veel meer dan Hobby en Fendt. Enig minpuntje vind ik de geschiktheid voor de wintersport. Maar als je dat niet van plan bent (zoals de Engelsen dat ook niet doen) vind ik Bailey een hele goede caravan.


Jan@ antwoordt op 26 maart 2011:

(Engelse) Vrienden van ons hebben al tientallen jaren Bailey caravans en zijn daar zeer tevreden over.De kwaliteit is prima. Ik hou ook wel van die typisch Britse indeling met de bad/toilet/hangkast-ruimte achterin de caravan.


de wael antwoordt op 15 januari 2013:

Ik ben bijzonder verrast door hun "nieuw" model ORION, vooral versie 430/4 spreekt mij geweldig aan.

Iemand enig idee wie er dezelfde indeling op nahoudt? Vooral de plaatsing en ontwerp van het badkamergedeelte (aparte douche)lijkt mij aangenaam.

Nadeel blijft de deur aan de zogenoemde verkeerde kant en ontbreken van dealers of vergis ik mij hier?

Met dank voor de passende reacties.


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 16 januari 2013:

De Orion 430/4 heeft een badkamer over de volle breedte en een twee persoons bed. Er zijn wel meer caravans die dat hebben: Uit het hoofd weet ik zo: Kabe, Polar en de Hobby 650 WFU.


RobD antwoordt op 16 januari 2013:

Onbekend maakt onbemind? Hele mooie en degelijke c/vans. Gebouwd door een van EU grootste c/van bouwer, zo niet de grootste door de jaren heen, in absolute aantallen.
Het ontbreken van dealers hoeft geen probleem te zijn. Iedere "Engelse" dealer wil je wel helpen bij problemen.


dirk de wael antwoordt op 16 januari 2013:

Akkoord Menno, qua indeling.

Noch qua afmetingen (gewicht), en vooral qua prijs is een eerlijk vergelijk mijns insziens niet mogelijk.


Orion 430/4 wordt aangeboden rond de 14.000 pond, zijnde ongeveer 16.500€ (nieuw dan).

Kabe, Polar en het geciteerde Hobby model kosten nagenoeg meer dan het dubbele hiervan.


Louis antwoordt op 16 januari 2013:

Ben al jaren prima tevreden met Engelse caravans .
Alleen al het slimme klaptafeltje maakt dat je ongeacht welke indeling normaal naar je banken toe kunt lopen en gaan zitten .
Nooit hoef je je langs een tafel ,keukenblokken of kasten te wringen zoals te doen gebruikelijk bij vele vastelands caravans.
Ook de binnenveringskussens zorgen voor werkelijk zit ( en/of slaap comfort.
Technisch gezien worden er gewoon de algemeen gebruikte merken aan apparatuur ingebouwd,dus onderhoud e.d is overal mogelijk .
Een ander punt is dat vele Engelse merken hun dakplaten overlappend over de zijwanden heen vouwen hetgeen een verminderde kans op inwateren en lekkageproblemen tot gevolg heeft.
Komend weekend gewoon naar Leeuwarden gaan,en een paar Engelse merken eens goed in detail bestuderen .
Ik weet niet of Bailey er ook zal staan,maar je kunt rustig van vergelijkbare eigenschappen uitgaan .


John antwoordt op 16 januari 2013:

"Kabe, Polar en het geciteerde Hobby model kosten nagenoeg meer dan het dubbele hiervan. "

Kabe en Polar liggen in een ander klasse dan Hobby 😉


Jan@ antwoordt op 16 januari 2013:

De deur aan de ""verkeerde"" kant is eventueel alleen lastig voor de deur met inpakken en op parkeerplaatsen. En daar kan je ook net zo vaak aan de linkerkant parkeren. Op de camping maakt het natuurlijk niets uit.


christieaan antwoordt op 16 januari 2013:

De bouwwijze van de caravans in europa wat betreft het dak is gelijk als in UK alleen bailey heeft een nieuw concept,
ontwikkeld wat betreft de wand af werking en gebruiken geen
Hout meer in de wanden en dak en vloer maar gerecycled pvc
Kijk op youtube daar zijn filmpjes van de bouw te zien.
Gr Christiaan.


Wevedeka antwoordt op 17 januari 2013:

Soortgelijke indelingen vind je nog bij de eriba 390 en 430 zoals die tot 2005 werden gebouwd. De breedte is van die caravans ook 220 cm. Rijdt heel prettig!
De import : je haalt een UK type naar NL. Vraag is dan of RDW een type goedkeuring toekent. Zo niet, dan heb je een probleem en krijg je geen NL kenteken. Anders kost je die RDW keuring en kenteken ca € 300.
Ook moet je bij ophalen uit UK met een kenteken , tijdelijk, rijden en verzekeren. Handiger is om ' m op een trailer op te halen met NL kenteken.
De kwaliteit is op zich prima. Wand en vloerisolatie ook wel maar niet vergelijkbaar met eriba nova, en de andere topmerken.


Jaap antwoordt op 21 maart 2013:

De caravans in Engeland hebben geen eigen kenteken, dus bij import komt er gewoon een witte kentekenplaat van het trekkend voertuig op, zoals gebruikelijk bij een fietsendrager of lichte ahw ( max. 750 kg).
Dit conform artikel 37, lid 2 Wegenverkeerswet 1994:
Voor aanhangwagens met een toegestane maximum massa van niet meer dan 750 kg alsmede voor aanhangwagens met een toegestane maximum massa van meer dan 750 kg, afkomstig uit een land waar voor deze aanhangwagens geen afzonderlijk kenteken is opgegeven, geldt het vereiste dat een kenteken dient te zijn opgegeven niet. Indien een dergelijke aanhangwagen is verbonden met een in Nederland geregistreerd motorrijtuig, dient die aanhangwagen te zijn voorzien van het kenteken dat is opgegeven voor dat motorrijtuig.

Dus Hans op naar Engeland, koop een pracht exemplaar voor een scheet, verzekeren op chassisnummer!, de witte plaat erop en gaan. Dus nente RDW etc.etc.
Let op of er ook oranje zijlichten op zitten. Dit is in Engeland namelijk niet verplicht, maar hier gelukkig wel.Nadien inbouwen zijn de kosten dan ook niet meer, want je hebt de 300,00 euri bij de RDW bespaart!

Wel een hint: neem een kopie van dit wetsartikel mee voor de Nederlandse Hermandad.( Vinden ze vast interessant!)

Succes Hans


Bert antwoordt op 21 maart 2013:

Ik heb de indruk dat er een of andere denkfout wordt gemaakt Jaap. Ik weet alleen niet welke. 😉

Volgens jouw aangehaalde tekst in het wetsartikel komt het er eigenlijk op neer dat je de Bailey niet importeert, slechts aanschaft. En dan kun je met een dikke Brit op witte (auto)kentekenplaten rijden. Er is geen kenteken voor die caravan namelijk.

Schiet maar lek zou ik zeggen, die adder onder het gras...


marcel antwoordt op 22 maart 2013:

Als je de caravan aanschaft, dan is deze nederlands geworden. Op dat moment kentekenplichtig boven de 750kg.

Hoe het zit als je de caravan van een Engelsman leent, durf ik niet te zeggen. Je zult dan denk ik aan moeten kunnen tonen dat de caravan een engelse ingezetene als eigenaar heeft.

Ik vermoed dat als je aangehouden wordt, je niet na 5 minuten al weer rijdt. Ik kan mij ook voorstellen dat ingeval van schade ook de verzekering graag een hoop uitleg wil.


Theo Gerrits antwoordt op 23 maart 2013:

Beste Jaap

De wegenverkeerswetgeving bestaat uit meer dan artikel 37.
Lees eerst artikel 36 daar staat de kentekenverplichting en art. 37 vormt daar een uitzondering op, o.a. voor ahw < 750 kg. Dus toch even naar de RDW voor een kenteken. Zie ook mijn site, kentekenverplichting en de relavante wetgeving.
hint, neem het gehele wetboek WVW mee.

Groet

Theo Gerrits


christieaan antwoordt op 24 maart 2013:

In voeren caravan uit UK.
Koop een caravan die in UK op kenteken heeft gestaan.
Bij nieuwe caravans is het belangrijk dat er als is het maar een dag een eigenaar is geweest zo ja dat is bij import belangrijk want dan is de caravan op de weg geweest en in UK geregistreerd geweest.
Dat houd in bij aanmelden bij r.w.d. zij er papieren bij,
dat de caravan een een gebruikte aanhangwagen is.
Je mag er in ons land zonder een eendagskenteken niet mee op de weg komen als decaravan boven 750 kg is.
Ga als volgt aan de gang laat de caravan staan op de terminal waar je aan komt met de boot.
Vraag een eendagskenteken aan bij de r.v.d en maakt een afspraak,
voor de keuring om een kenteken op je caravan tekrijgen.
Hal de caravan opzet daar het eendagskenteken op
Op de dag dat je moet voorrijden bij de r.v.d
Als de keuring is gedaan zet de caravan weg en wacht tot het kenteken is aan gekomen per post.
Invoerbelasting is niet van toepassing op een in een eu land gekochte aan hang wagen wat bij aankoop particulier,
Heb je de belasting al betaald.
Waarom noem ik de caravan een aanhangwagen bij de r.d.w,
Kennen ze geen caravan maar wel een aanhangwagen.
Nou veel plezier met je aankoop in UK.
Kijk even wat het koers verschil is met de euro dan weet je wat je er bij moet tellen op de pond.
Reken ook +- 500 euro aan kosten om de caravan in NL te brengen..
Gr Christieaan.


Jaap antwoordt op 27 maart 2013:

Hieronder de reactie van de KLPD

Het is toegestaan met een Nederlands voertuig een Engelse trailer voort te bewegen ongeacht het gewicht van de aanhangwagen of oplegger (+ of - 750 kg) mits het trekkend voertuig bevoegd is een aanhangwagen voort te bewegen.

In alle E.U- Lidstaten hebben aanhangwagens boven de 750 kg een kentekenbewijs en dus ook een eigen kentekenplaat.
Op deze regel is in de EU één uitzondering en dat betreft Engelse aanhangwagens en opleggers.
Art. 36 Wegenverkeerswet schrijft de kentekenplicht voor.
Art. 37 Wegenverkeerswet vermeldt de uitzonderingen. Lid 1 onder b beschrijft in het buitenland geregistreerde voertuigen.
Art. 37 lid 2 de kleine aanhangwagens t/m 750 kg. Deze aanhangwagen moet worden voorzien van het kenteken van het trekkend motorrijtuig.
Nu de Engelse trailer geen eigen kenteken heeft zal deze OOK moeten worden voorzien van het kenteken van het trekkend voertuig. En dat vindt ook in het internationale transport plaats. Deze regel geldt ook de trailer die u regelmatig meeneemt uit Engeland. U voorziet deze trailer van een witte Nederlandse kentekenplaat.
Er is een periode geweest in Nederland (2003) dat deze Engelse aanhangwagen of trailer een tijdelijk Nederlands kenteken gebruikte; het zogenaamde BO kenteken. Deze regel bleek in de praktijk veel te omslachting en is nadien vervallen.
Het is wel van belang een document bij u te hebben waaruit kan worden vastgesteld dat het een Engelse trailer betreft.

Ik heb voor u de artt. 36 en 37 Wegenverkeerswet bijgevoegd.
Het is verstandig dit mailtje bij u te hebben tijdens een transport. U kunt het controlerende collega's van mij het documentje laten inzien.
Ik hoop dat uw vragen voldoende zijn beantwoord.

Met vriendelijke groet,
Bart Haneveld
procesvoerder techniek
KLPD/ Dienst Verkeerspolitie


Piet antwoordt op 17 november 2015:

Ik heb in 2010 zelf een Bailey Pegasus geïmporteerd en naar Nederland gereden. Vervolgens bij de RDW ter keuring aan geboden en een Nederlandse plaat erop. Bij de RDW vragen ze een tekening van het remsysteem, dit kan je bij Alko krijgen en er moet zij verlichting zijn. Tijdens de reis van Engeland naar Nederland heb ik mijn witte plaat gebruikt en in Nederland een dag plaat van de RDW. Ik heb de verzekering gevraagd de caravan te verzekeren op het CRIS nummer. Op dit nummer wordt de caravan op jouw naam geregistreerd in Engeland, is hetzelfde als kenteken. In Engeland is geen enkele caravan met een Eigen kenteken en geld het kenteken van de auto. Het voordeel van een Engelse caravan dat ze volledig worden afgeleverd. T.w. oven grill magnetron dtv antenne kachel gas/elektrisch tv. bekabeld alko onderstel met anti schommel systeem, caravan met een tracker systeem en alarm. Een blik op de Bailey site geeft een idee wat zij doen. De prijs lijkt fors maar als je alle extra's laat berekenen in Nederland ben je stukken goedkoper uit. Bailey is een alutech system in de wanden composiet en kunststof binnen polyester. Wij leven er al 2,5 in en met plezier, rijd soepel en heel ruim zonder tafel. Ik hoop dat ik hierbij een tipje van de sluier heb opgelicht hoe een caravan te importeren. Onder Maidstone in Harrietsham zit een goede dealer LeeDavey 1,5 uur van dover.


Andreas-NL antwoordt op 17 november 2015:

Wat je laatste tip betreft: dan zit je wel met de deur a/d linkerkant, los van mogelijke andere nadelen.


Piet antwoordt op 17 november 2015:

Met de deur aan de linkerkant heb ik geen probleem. Gewoon stoppen op een goede parkeerplaats.
Er worden geen europeesche modellen in alutech gemaakt. Bailey produceerd alleen voor de Uk en NZ.
Gr. Piet


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 18 november 2015:

Alutech is een mooi woord waar ook een goede campagne mee gevoerd wordt. Technisch is het niet zoveel anders dan de bouwwijze van de betere Duitse merken die tegenwoordig ook steeds meer houtvrij gemaakt worden en waarbij aluminium profielen gebruikt worden.
Nadeel van de Engelse caravans is m.i. het zeer beperkte laadvermogen. Vaak niet meer dan 150 kg boven het rijklaar gewicht. Wellicht lukt het bij de RDW een hoger gewicht op kenteken te krijgen, in ieder geval is dit wel een aandachtspuntje. Bedenk ook dat een uit Engeland geïmporteerde caravan Engelse stopcontacten heeft zodat er nog wel wat geklust moet worden.


Piet antwoordt op 18 november 2015:

De as is bepalend voor het totaal gewicht. Ook voor de RDW. 150 kg laadvermogen is voor ons geen probleem. De caravan heeft veel volumen en is licht. Er kan ook nog bagage in de auto. Ik heb maar voor 3 dagen eten bij mij en onderweg zijn er voldoende supermarkten om te tanken en boodschappen te doen. Het vergelijk met een betere Duitse caravan is 10.000 tot 15.000 euro meer in prijs. Alu-tech is niet nieuw het wordt bij de bouw van koelwagen al jaren toegepast. Bailey is daar in 2010 mee gaan bouwen. De Engelse contact dozen zijn met dubbel polige stekkers gewoon te gebruiken. De aarden is de ontgrendeling van de fase en nul. Gewoon 3 polige stekkers kopen in Engeland voor een contact met randaarde. Toen mijn caravan ging halen stond er een nieuwe luxe Hymer voor mij voor de ferry. Dus een betere Duitse caravan hij wilde direct met mij ruilen. Er zijn ook leuke aanbiedingen in de occasions, kijk bij de Bailey dealers op de site. Gr. Piet


Bert antwoordt op 18 november 2015:

Heb je de caravan rijklaar beladen ooit gewogen Piet?

Ik noem wat zaken die toch wel meewegen ook al reis je light:

Water in voorraad en toilet 20 kg
Extra gasfles staal 11 kg 25 kg
Mover, accu 65 kg
Inhoud koelkast 10 kg
Kleding, douchespullen 2 personen 25 kg
Inhoud disselbak (wiggen, plankjes, emmers enz.) 20 kg
Glazen, borden, pannen enz. 10 kg
Schoenen 10 kg
Etenswaren basis (olie, macaroni, rijst, sausjes voor de bbq, pak koffie, suiker enz) 10 kg
Reservewiel?? --
Alko krik 7 kg
TV, radio, sateliet 13 kg
Dekbedden, kussens enz. 5 kg

Totaal, al 220 kg.

In de auto vervoer je dan luifel, voortent, skottelbraai, gereedschap, reservewiel...

Benieuwd hoe veel je mooie Bailey weegt om met mijn vraag te eindigen... 😉


Vino antwoordt op 18 november 2015:

We zijn nu 4jr.verder,indien je nu de in en outs van je caravan nog niet weet, dan weet ik het niet meer.Van mijn caravan weet ik na 2x kamperen het naadje van de kous.Of zou het werkelijk hier ook gelden:liefde maakt blind?

Met vriendelijke groet.


piet antwoordt op 18 november 2015:

Mass in running order is 1264 Kg dit is inclusief radio magnetron etc. exclusief mover, accu, gasflessen. Maximaal 1480 Kg de as is 1500 Kg. Dus een laadvermogen van 216 Kg. Water wordt aan de buitenkant aangesloten en niet vervoert, toilet spoeling is 8 L/Kg. De satelliet ontvanger een SAB Sky 4800 mini zo groot als een pakje sigaretten weegt nog geen ons. Ja ik blijf onder de 1480 Kg. Auto en caravan economisch inrichten.
Wel verliefd niet blind. Gr. Piet


Benno antwoordt op 18 november 2015:

Ik vind het 3 keer niks zo'n Bailey.
Dat eng-kleine zeer onhandige disselbakluikje, die minuscule dissel, die badkamer over de gehele breedte die zoveel ruimte vreet dat er meestal geen ruimte meer is voor een aparte zit. Men slaapt dan apart op een zitbank met tussen de hoofden een uitschuifkastje. (Wil je haar niet meer zien?)
Last but not least de bla bla uitstraling met nutteloze verfraaiingen. Lekkende voorramen die mijn Engelse buurman vertwijfeld deed uitroepen: never buy an English caravan. Mijn Engelse buurman in Les Abrets (F) had een Adria omdat hij daar beter in paste. Kreeg van zijn landgenoten op zijn flikker dat hij geen Engels product had.
Oh ja, nog even over die badkamer. Engelse mevrouwen schijnen nogal veel te douchen. Meneer loopt af en aan met 2 roltanks een voor schoon en een voor vuil water.
Let er maar eens op. Lachen!


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 18 november 2015:

Benno, heb jij recent Bailey en andere Engelse caravans bekeken?
Ik heb vorige maand de Caravan and Motorhomeshow in Birmingham bezocht en kan je conclusie niet delen met de realiteit.
Engelse caravans zijn 'anders' dan die van het continent en niet zozeer beter of slechter. Persoonlijke voorkeur mag je natuurlijk hebben. Overigens zijn ze niet goedkoop die Engelse caravans.


piet antwoordt op 18 november 2015:

Menno, ik ben het met je eens v.w.b. de prijs maar de caravans zijn wel compleet en met de dealers kan je ook een goede deal maken.
Benno, kijk eens naar de Pegasus Brindisi.
Groet Piet


Johan antwoordt op 29 oktober 2016:

Ik vraag mij af welke aanpassingen je moet doen als je je geïmporteerde caravan door de keuring wilt laten komen?
Kun je die aanpassingen wel vooraf regelen? Heeft iemand daar ervaring mee?


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 29 oktober 2016:

Zolang Engeland nog EU is volstaat het om met de Engelse typegoedkeuring naar de RDW te gaan en daar een NL kentekenen te vragen. Iets veranderen is niet nodig (hoewel ik voor het gemak er wat 'normale' stopcontacten in zou zetten).


Quirien antwoordt op 29 oktober 2016:

Nu de pond veel lager staat dan voorheen is de engelse markt aangaande import voor liefhebbers van dit soort caravans een stuk intressanter geworden.
Misschien geldt dus wel ; sla je slag.(smiley)


dirk antwoordt op 30 oktober 2016:

Doordat het pond lager staat wil nog niet zeggen dat je zoveel goedkoper uit bent want ze compenseren dat wel ze maken transport gewoon stukje duurder of iets dergelijks .
ze gooien je ook dood met weekendje schoppen in Londen maar je moet er ook nog naartoe .


Louis antwoordt op 30 oktober 2016:

Te laat Dirk !
Ze zijn nét begonnen de budget overtochten vanuit Calais uit het reisprogramma te halen.
En die caravans moeten trouwens wel spotgoedkoop zijn geworden want ze stoken ze gewoon op in plaats van dat ze de kachel gebruiken.


Johan antwoordt op 31 oktober 2016:

Bedankt Menno!
Ik dacht dat er misschien ook iets met zijverlichting extra nodig is?
Het lijkt allemaal wel vrij eenvoudig?


Quirien antwoordt op 31 oktober 2016:

@Johan, inderdaad wordt in deze topic over dit item gesproken/gewaarschuwd.
Misschien moet je maar eens op in deze topic door Piet genoemd bedrijf/dealer LeeDavey in Harrietsham aan de M20 kijken.
Staan er diversen met afbeelding op hun site.
Zover ik kan ontdekken op mijn tabletje bij nieuw en occasions wordt de ene wel en de andere niet met verlichting of reflecterende plaatjes uitgevoerd. Op een laptop kan je dit waarschijnlijk beter inzoomen. Je kunt natuurlijk ook de vraag hieromtrent aan hun stellen.

Tja, en wat koers besparing betreft , de in deze topic genoemde £ 14000 caravan is nu omgerekend toch ruim € 1000 goedkoper(smiley).


Pieter Kemper antwoordt op 28 maart 2019:

Nieuwe Elddis caravan ingevoerd uit het VK anno 2019.
Ik heb in januari een Elddis Affinity 574 nieuw ingevoerd uit het VK. In september 2018 besteld en ik kon hem in jan 2019 ophalen. Prijsverschil: ruim € 6000,- voordeliger tov nieuwprijs in NL, exclusief kosten voor transport , keuring en ombouw stopcontacten. Ik heb een onbedrukte gele kentekenplaat besteld en bij een sticker bedrijf het kenteken laten drukken en vervolgens op de lege gele kentekenplaat geplakt. Bijna niet van origineel te onderscheiden. Geen enkel probleem op de boot en aan de grens in Rotterdam. Alleen de RDW deed moeilijk toen ik met het digitale CVO/COC kwam aanzetten. Dat moest een origineel zijn. Ik wierp tegen dat het digitale exemplaar een origineel was, maar dat werd niet geloofd. Ik heb vervolgens de Elddis fabriek aangeschreven en verzocht om een originele CVO/COC vd fabriek. Via de post kreeg ik een exemplaar dat er hetzelfde uitzag als mijn geprinte dat ik via de mail had ontvangen.
Omdat ik vermoedde dat de het RDW keuringsstation weer moeilijk zou doen, heb ik eerst de Techn Dienst van de RDW gebeld. Het antwoord daar was: als U het begeleidend schrijven meeneemt, dan komt het wel goed. Ik moest opnieuw betalen maar nu maar 27 euro en toonde mijn documenten. En weer werd e.e.a. afgekeurd. Op mijn vraag wat dan wél een origineel CVO/COC was, kwam geen duidelijk antwoord en ook op de site van de RDW is geen sluitende omschrijving te vinden. Maar ik had de digitale versie naar de Copyshop verzonden om deze op dik papier te drukken en dit exemplaar had ik ook bij me. Toen ik dat toonde, was de reactie van de keuringsmeester: maar dat is wel een origineel! Dus nu goedgekeurd! Ik heb hierover een klacht ingediend bij de RDW en in principe geeft men mij gelijk: de omschrijving op de site is niet sluitend. Aanvullende info van de RDW gaf aan dat er óf een watermerk óf een beeldmerk van de leverancier op het CVO/COC moet staan.Aan dat laatste voldeed mijn CVO/COC. IK ben nu nog bezig om die 27 euro terug te krijgen. De caravan staat inmiddels wel op kenteken. DE enige ombouwkosten zijn het vervangen van 6 stopcontacten ad 200,-. verder heb ik ca 650 euro transportkosten gemaakt en met extra benzine en keuringskosten ca 1000,-euro. Het voordeel bedraagt dus ca 5000 euro. Afhankelijk de voortgang van de BRexit kan het bijzonder lonen om in het VK een caravan te kopen


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Donatie

Onafhankelijke informatie op internet kan niet gratis zijn!

Voorbeeld Trekrapport

Het Trekrapport heeft de vorm van een E-book met gemiddeld zo’n 30 pagina’s. Bekijk voor een impressie het voorbeeld voor mijn eigen combinatie.

Wet- en regelgeving

Alle wet- en regelgeving die over auto's en caravans bestaat wordt duidelijk uitgelegd.

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2024 Caravantrekker