Caravantrekker.nl

Trekgewicht Toyota Auris 1.8 Hybrid

Mon!que vraagt op 2 januari 2017:

Kan deze Toyota Auris 1.8 hybride (https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/auris/32524815/extra-gegevens) echt 1.815 kg trekken? Volgens de site van RDW wel. Maar ik kan hem hier op caravantrekker niet terugvinden.

Naar laatste bijdrage

Reacties:

Anko antwoordt op 2 januari 2017:

Max trekgewicht is in dit geval gelijk aan max toegestane massa. Puur toeval? Kan ik me niet voorstellen. Moet haas wel een foutje zijn.

As de RDW die fout al gemaakt heeft (en niet Auto Track) dan sta je vwb de wegenverkeerswet misschien in je recht. Maar daar houdt alles dan ook mee op, lijkt me.


Anko antwoordt op 2 januari 2017:

Autoweek zegt 385 kg. Dat lijkt me meer realistisch.


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 2 januari 2017:

Ook Toyota heeft het over 385 kg maximaal. Dus nemen we die auto niet als caravantrekker op.
De RDW heeft voor deze auto m.i. een foutje gemaakt. Een trekhaak die 1815 kg kan en mag trekken is ook niet te koop.


Anko antwoordt op 2 januari 2017:

Menno,

Dat laatste argument snijdt geen hout. De RDW geeft een maximaal trekgewicht af zonder naar de trekhaak te kijken. Zelfs als er geen trekhaak op zit geldt het maximale trekgewicht al.

Als een leverancier bepaalt dat een auto maximaal 1815 kg mag trekken, dan vindt de RDW dat ook en is het aan jou om te zorgen dat er een trekhaak onder komt die dat ook minimaal mag doen (als je van de maximale gewicht gebruik van wil maken, tenminste).


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 2 januari 2017:

Dat zeg ik Anko. Je kan immers geen trekhaak krijgen die 1815 mag trekken voor een Auris dus mag je niet met een caravan rijden die 1815 kg weegt. Ook al staat dit op je kenteken.
Maar nogmaals, hier heeft de RDW een fout gemaakt.


william kanis antwoordt op 2 januari 2017:

Beste Menno

Ik weet haast wel zeker dat er een trekhaak te koop is die dat aankan.
Ik heb onder mijn peugeot 407 2.2 benzine een afneembare trekhaak laten plaatsen van thule die volgens beschrijving 1900 kilo trekgewicht aan kan.

De beschrijving heb ik niet meer dus bewijzen kan ik het niet maar weet haast wel zeker omdat ik de dealer had gezegd dat een trekhaak van max 1600 kilo wel voldoende maar naar dat ik gezien had dat de trekhaak 1900 kilo mag hebben hij mij zei dat er onder een auto die 1800 mag trekken er ook een trekhaak onder hoort die dat minimaal mag hebben.

met vriendelijke groet

William kanis


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 2 januari 2017:

Er is vast wel een trekhaak te koop die meer aan kan, maar dan past die niet op een Auris.
De 'sterkste' trekhaak die ik kan vinden voor een Auris mag 1700 kg trekken, maar de sterkte Auris mag maar 1500 kg trekken en de nieuwe modellen maar 1300 kg. En zeker, bijna altijd mag de trekhaak meer hebben dan de auto mag trekken. Maar verder zegt dit helemaal niets omdat de laagste waarde in de keten bepalend is waarmee je nog op weg kan.


Kees antwoordt op 3 januari 2017:

Nou, dan kan je met die bepaalde Auris 1,8 Hybrid vlgs de RDW en de 'sterkste' trekhaak van Menno toch mooi legaal 1700 kg gaan trekken.
Ben benieuwd hoe lang dat dan goed gaat. 😉


Anko antwoordt op 3 januari 2017:

Hoe lang? Of hoe ver? Of beide? 😉


Louis antwoordt op 3 januari 2017:

Het blijft een wonderlijk verschijnsel hóe onduidelijk of onleesbaar instanties steeds maar weer zaken verwoorden dan wel kenbaar maken en (bewust?) langs elkaar heen werken.
Men weet het overduidelijk zelf niet meer...
Daar móet welhaast een totaal andere waarde aan IQ gehaltes worden toegekend.
"Soort zoekt soort" zegt het spreekwoord, en inderdaad : Europees gezien klopt dat helaas als een zwerende vinger.
(Zodra maar weer eens even bij de ECE borden soap kijken)


Anko antwoordt op 3 januari 2017:

Louis, waar heb je het in vredesnaam over?

Langs elkaar heen werken?
Soort zoekt soort?
ECE borden?
Andere waarde aan IQ gehaltes toekennen?

Met alle respect, deze 'bijdrage' raakt kant nog wal.


Louis antwoordt op 3 januari 2017:

Nou Anko, met alle respect, maar waar vind vraagsteller het enig juiste duidelijke antwoord en waterdichte gegevens dan wel ?
Dit zou toch met een verwijzing naar...in één maal de vraag moeten kunnen beantwoorden en oplossen ?
Kijk ook eens bij die hele ECE 70 bordensoap, inclusief een der laatste bijdragen betreffende kenteken regelgeving (Of juist het warrige daar in)
En vraag je af welk soort mensen deze warboel (want dat is inmiddels toch wel een bewezen feit waar kennelijk niemand wérkelijk uit kan komen) dit tot stand gebracht hebben .
Dát...raakt kant nog wal !
Met andere woorden: Hoe dom kun je regelgeven, en dán zijn we bij de IQ opmerking aangekomen.
Soort zoekt soort ?...daar onduidelijke en tegenstrijdige regelgeving internationaal speelt.
Dus snel terug naar de vraag : Kan (en mag) de auto 1815 kg trekken ?
En het antwoord dat wél kant én wal raakt luid Anko ?


Frans antwoordt op 3 januari 2017:

Ik moet hier toch Anko bijvallen. Een aantal draadjes wordt consequent verstoord door gezever dat niet aan het onderwerp is gerelateerd, laat staan in de verte iets met een antwoord op de gestelde vraag heeft te maken (zoals dit bericht). Als je daar verder op voortborduurt wordt het forum wel erg wazig. Laten we het verzoek tot zinvolle en inhoudelijke bijdrage in acht nemen!


Louis antwoordt op 3 januari 2017:

Geen gezever over het zeveren dan...maar hét antwoord.
(Of dé antwoorden in een draadje)
En dan ook consequent nooit meer dan dat ?


Anko antwoordt op 3 januari 2017:

Frans,

Precies wat mij ook nogal stoort. Bijna elk nieuw draadje verzandt op het moment in een pseudo politieke non-discussie over vermeende dwalingen van overheidswege of weet ik veel wat meer. Het is vaak moeilijk om nog iets van inhoud tussen de meuk terug te vinden.

Het motto lijkt ondertussen te zijn "als ik maar op alles schiet wat los en vast zit, dan raak ik vanzelf wel iets, zonder goed te hoeven richten".

Beetje jammer want het doet echt afbreuk aan het forum, wat m.i. bedoeld was als technische vraagbaak en niet als alternatief voor caravan-forum.nl, o.i.d. Zo geredeneerd lijkt het niet gek dat vragenstellers vaak niet meer terug keren na het stellen van hun vraag.

@Louis,

Stap weg van de heksenjacht. Er is geen warboel en er is geen tegenstrijdige regelgeving. Het is daarentegen allemaal heel erg simpel: een werknemer van de RDW heeft een nacht heel slecht geslapen en de volgende dag, bij het opvoeren van een nieuw kenteken, per ongeluk het maximaal toegestane wagen gewicht ingevoerd in het vakje dat bedoeld is voor maximaal toegestaan aanhanger gewicht. En daardoor rijdt er nu een Auris Hybrid rond met een toegestaan trekgewicht van 1815 kg. Einde verhaal.

Mag het? Ach, eigenlijk kan en mag die vraag niet relevant zijn, want een succes zal het zeker niet worden. Maar goed, als je perse wil, het ligt m.i. heel simpel:

- Mag het? Ja, want het staat op het kentekenbewijs en dat is leidend.
- Kan het op legale wijze? Nee. Tenminste, nog niet. Want de trekhaak die je daar voor nodig hebt is nog niet beschikbaar. Zodra die wel beschikbaar komt, kan het wel op legale wijze.
- Kan het technisch: Waarschijnlijk wel.
- Kan het praktisch, op verantwoorde wijze? Hoogst waarschijnlijk niet.
- Is het goed voor je auto? Waarschijnlijk niet.
- Is het goed voor je garantie? Waarschijnlijk niet, want daarvoor is het instructieboekje leidend en niet de opgave van de RDW.

Als je perse ergens op wil schieten, schiet dan op de verkopende partij die de gegevens van het RDW klakkeloos over heeft genomen bij het opstellen van de advertentie 😉


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 3 januari 2017:

@Louis,

Jammer dat de opmerkingen van Frans en Anko niet overkomen. Ik heb je laatste bijdrage dan ook verwijderd.


Louis antwoordt op 3 januari 2017:

Menno :
Verwijder al m'n reacties en meningen van al die jaren dan ook even, ja ?
(Jammer, daar we dan niet op de milieu en kosten gevolgen van Anko's PHEV terug kunnen komen, maar ik dwaal alwéér af)
Als de onwelgevallige opmerkingen niet op waarde en inhoud kunnen worden ingeschat of gepubliceerd en begrepen, dan maar helemaal niets meer.
Ieder gevolg heeft nu eenmaal een oorzaak al is dit niet altijd even leuk om te erkennen en aanvaarden.
Hier zit nu eenmaal géén persoon zonder mening.
Jammer, maar gegroet iedereen en maak er een mooi jaar van.

Louis.


Gerrie antwoordt op 3 januari 2017:

Anko en Frans volgen mij eindelijk een paar die vertellen hoe het zit. En ja Louis, kritiek blijft lastig. Je kan het echter ook zien als een gratis advies. Jammer dat je dan ook besluit om te vertrekken.


Houtman antwoordt op 3 januari 2017:

Jammer als mensen afhaken maar ook dit forum heeft zo zijn regels. Die soepel worden gehanteerd.
Goed voornemen: voortaan houden aan de vraagstelling en niet al te zeer afdwalen.


Kees antwoordt op 3 januari 2017:

Nee hoor, alleen een paar die ook hun mening verkondigen en die komt toevallig overeen met die van de meest oppervlakkige en minder nadenkenden.
Over de mening van Louis moet je nadenken en daar houden de meesten niet van, die gaan ertegenin en zetten de hakken in het zand en voelen zich gesteund door de meerderheid.
Het is namelijk veel makkelijker om met de overheersende mening mee te gillen. Dat levert ook meer waardering op en je valt dan ook niet zo op tussen al die andere meeschreeuwers.
Uiteindelijk komt er alleen maar gezever en gezeur over dus Louis lijkt de verstandigste hierin.
Uiteindelijk hoort de RDW correct en accuraat te opereren en kan je dat natuurlijk niet afdoen als een incident.


Anko antwoordt op 4 januari 2017:

"Uiteindelijk hoort de RDW correct en accuraat te opereren en kan je dat natuurlijk niet afdoen als een incident."

Uiteraard hoort de RDW correct en accuraat te werken. Niemand zal hier iets anders beweren. Maar vooralsnog hebben we het in dit draadje over precies één geval waarin dat niet gebeurd is. Laat dat nu zo'n beetje de definitie zijn van een incident: een op zich staande gebeurtenis. Geen enkele reden om de boel zo op te blazen als Louis probeert te doen.

Voor de rest van je reactie: meen je dat nou serieus? Als jij een keer een vergissing maakt in je werk, of bij het beantwoorden van een post op dit forum, mogen we dan ook stellen dat bij jou “een totaal andere waarde aan IQ gehaltes moet worden toegekend.”? (wat IQ gehaltes dan ook mogen zijn)

Een afwijkende mening is niet per definitie beter, hoor. En de meerderheid is niet per definitie dom. Een mening verwerpen (ik druk me mild uit), enkel omdat die aansluit bij de mening van de meerderheid, dat is pas dom.


Quirien antwoordt op 4 januari 2017:

Nu we toch weer even afwijken van de oorspronkelijke kwestie mijn mening.(uiteraard hoeven jullie het hier niet mee eens te zijn)

Het blijft een lastig iets, zo'n forum.

Op zich zelf is er eigenlijk door de ontwikkelaars best een heleboel dicht getimmerd, helaas begint het al (troost je, ik bezondigd mij daar ook aan) dat we het vaak eerst niet lezen.
Goed, we beginnen dan maar eerst met lees eens meer/door; Alle informatie over trekauto's en het rijden met caravans. Wel alle zwarte en blauwe stippen aanklikken en tekst doorlezen.
-waarschijnlijk worden dan al een hoop vragen niet gesteld.

Alvorens iets op het forum te vragen staat er; Kijk wel even of jouw vraag al dan niet is gesteld of beantwoord. Er is ook nog een verwijzing , kijk bij veel gestelde vragen.
Doe je dat dan moet je niet verbaast opkijken hoeveel hits er zijn naar het door jou te willen vragen item.
-waarschijnlijk kom je vaak niet tot een te stellen vraag.

Wat mij ook opvalt is dat er bij Actueel iets staat over; Missende auto. Klein citaat, Staat je auto of caravan er niet bij, stuur een e-mail, kun je ook aanklikken.
-hoe vaak zie ik op het forum deze vraag niet gesteld.Is nooit een verwijt over gemaakt, gelukkig maar.😉

Voor de volledigheid wil ik nog even aankaarten er bestaan ook nog een aantal blauwe kaders met in het wit vermelde teksten. Misschien ook eens zinnig dit door te nemen..

Dit alles nog eens overziend, ik gis maar wat, zal de vraagstelling dan gehalveerd worden?
Tja, dan blijft het nog waken om het niet uit de hand te laten lopen.
Ik betrap me er zelf ook nog wel eens op.😉.

Ach, soms zijn zijspoortjes en smiley's achter kwinkslagen wel de jus (soms wordt er te rijkelijk opgeschept) die een forum wat minder formeel maken!

Oh, en dit wil ik jullie niet onthouden, hier gaat het het nog over een miskleun om afgegeven gewicht.
Ga maar niet uitleggen wat er gebeurt als ze je BSN ergens verkeerd registreren. Eer dat dan alles rechtgetrokken is bij allerlei instanties.
Er is een leus, hoe gemakkelijk kunnen we je het maken.😉.
.


.


ben antwoordt op 4 januari 2017:

Jammer,ik zal Louis best missen.:(


Benno antwoordt op 4 januari 2017:

Kom op jongens.
Het is januari, hartje winter. Op een enkele uitzondering na staat ons mobieltje in de stalling.
De trekker, al of niet belastingvrij ten koste van 5 à 6 miljard, staat uit te hijgen.
Een zijsprongetje om te tijd te doden moet toch kunnen?
Doe maar weer mee Louis.


Quirien antwoordt op 4 januari 2017:

Voor mij mag Louis nog steeds meedoen. Al een hele lange deelnemer op dit forum volgens mij.
- Ach, soms moet je ergens bij iemand doorheen prikken.😉
De beslissing ligt natuurlijk bij hem. Ik ga niemand iets opdringen.

Trouwens wordt hier niet vaak gesteld dat je vrij bent om wat hier geschreven wordt, iets te lezen of niet. Tja, soms kan de toonzetting wat beter .

Misschien wel even geleden , in maart 2016 nam fransvb ook afscheid. Vond ik eerlijk gezegd, heel jammer. Had veel zinnige bijdrage met af en toe ook de nodige droge humor.

Goh, het lijkt wel of ik aan "leden" werving/behoudt doe. Misschien ook wel, in september stond ik nog kampeerders met een Biod te wijzen op deze site. 😉 .


Durk antwoordt op 5 januari 2017:

Beste Quirien en andere vaste reageerders,

Of Louis terugkomt of niet is zijn beslissing. Ik geef even mijn beleven: welk onderwerp ook wordt aangeboord, steeds antwoorden heel vaak dezelfde mensen (waaronder Louis en jij) met antwoorden die zo stellig zijn dat het anderen de moed ontneemt om ook nog een bijdrage te plaatsen. Ook omdat, wat men ook antwoordt, het aantal vaste reageerders altijd wel weer iets vindt om het antwoord te ontkrachten of nodeloos te nuanceren. Al eens eerder heb ik voorgesteld om een apart gedeelte met een soort van "caravantrekker-café" te openen. Een plek waar jij je ook vast op je plaats vindt.

Al die semipolitieke uitweidingen en vooral het steeds weer afgeven op overheden en ambtenaren is zo verschrikkelijk goedkoop.

Ook de "persoonlijke omstandigheden" doen voor mij op een forum als dit niet ter zake.

Naar mijn mening hebben Menno en Bert dit forum nooit opgezet om allerlei meningen te kunnen uiten maar puur om werkelijk ter zake doende kennis omtrent het rijden met een caravan te kunnen delen.

Louis heeft zeker kennis van zaken maar bracht ze te vaak als rotsvaste zekerheden waar, gezien zijn reacties, alleen maar aan getornd werd door nitwits.
Maar het verhaal dat hij plastic uit een zwaan moest trekken is wel caravantrekkerwaardig?
Kom op, daar zijn andere fora voor.
Net zoals uitgebreide ziektegeschiedenissen en de daaruit voortkomende beperkingen, alleen zinvol als vraagstellers een oplossing zoeken voor het caravannen met beperkingen.

Hoe zou het komen dat nieuwe vragenstellers en/of deelnemers al zo snel afhaken?

Ja, ik zit al te wachten op de dooddoener: "dan lees je toch niet wat je niet wil". Dat is ook zo'n reactie die alles dood slaat en de betreffende reageerder direct aan de kant zet.
Omgaan met kritiek is voor de gemiddelde 65-plusser hier erg moeilijk lijkt het.

Durk


Anko antwoordt op 5 januari 2017:

Durk,

Ik heb het hier nooit zo concreet durven stellen als jij nu doet, maar ik ben het wel helemaal met je reactie eens.

Ik heb een tijdje op caravan-forum.nl rond gehangen en dat forum werd overheerst door een handjevol mensen die elkaar ook van de camping leek te kennen en elkaar altijd prima wisten 'te vinden'. Omdat ik inderdaad dacht: "ik bepaal zelf wat ik wel en niet wil lezen" ben ik mijn heil hier gaan zoeken. Maar ondertussen begint het hier ook steeds meer op een thee kransje / politiek cafe te lijken en steeds minder op een technisch forum.

Persoonlijk vind ik dat jammer.


Quirien antwoordt op 5 januari 2017:

Beste Durk en Anko,

Allereerst blij met jullie commentaar, neen, ik bedoel dit niet cynisch.

Een paar puntjes wil ik nog wel even recht zetten als het mij is toegestaan.
Ik ben een open minded ruim 65 plusser en kan heel goed tegen kritiek.Ik heb al vroeg geleerd dat er verschil is tussen gezond discussiëren en ruzie maken en menigen te respecteren. Of deze juist zijn is een andere zaak.
Jammer als ik over kom als iemand die bij iedereen de mond wil snoeren, want dit is het tegendeel wat ik wil.
Dat politieke café noem ik meer, voor onder de luifel. Maar voor mij mag het ook zo heten. En mocht je mij tegenkomen op de camping je bent uitgenodigd voor een theekransje.

En een dooddoener als, je behoeft het niet te lezen is niet van mij, ik verwees er alleen maar naar dat dit nogwel eens gebezigd wordt.
Persoonlijk vind ik dit een onzinnige opmerking omdat je eerst iets dient te lezen om tot de conclusie te komen, dat je het beter niet had kunnen lezen.
Verder dacht ik dat mijn bijdrage toch wel vaak zinvol waren, tja ik kan het ook niet helpen dat vaak een klein percentage van het antwoord als beste blijft hangen.
Gelukkig hebben jullie mij weer aangescherpt en heb de spelregels weer eens doorgenomen, ik zal er rekening mee houden.

Tja, en over ontkrachten gesproken, zijn we alweer in de context van dit woord bij een topic momenteel dit ook niet aan het doen, toegegeven het gaat mu over een technisch aspect. Ik volg het weer met grote belangstelling. Tenslotte ben ik nog steeds leergierig.

.


Louis antwoordt op 5 januari 2017:

Durk, Anko, en wie dan ook die menen dat er teveel en te stellig afgeweken wordt van de oorspronkelijke vraag of te lang gebazeld e.d.
Jullie hebben gelijk, en dat is niét sarcastisch bedoeld.
Probleem (zo werkt het bij mij althans) is dat ik bij "wat dan ook" altijd iets probeer te koppelen, er móet een oorzaak zijn.
Je rijd nooit zómaar je auto plat...er is altijd ergens door iemand een fout gemaakt.
Er raakt nooit zomaar een dakraam lek, er moet een oorzaak zijn.
Die oorzaak heeft altijd méér mijn interesse dan de oplossing...die komt er dan vanzelf wel een keer achteraan.
Er is nooit zómaar onduidelijkheid over regelgeving...er is altijd een oorzaak, en daar vind je dan ook de oplossing als je er de hand in zou hebben.
En zo kun je zelf nog duizend voorbeelden bedenken.
Lastiger wordt het als je in het ene geval wél, en in het andere totaal niets kunt doen om een probleem aan te pakken omdat dit in andere handen ligt.
Vaak buiten het forumgebied om, zoals een ieder daar toch zeker wel voorbeelden van heeft meegemaakt en ondervonden.
Vandaar dat ik ook nét zo goed draadjes zie die eindeloos lang worden en waarvan ik dan weer denk : Houd er nu maar eens over op want er zijn geen antwoorden te geven daar de oplossing niét in jullie handen ligt of ooit komt, maar daar waar ik het niet over mag hebben (smiley)
Ik heb overigens ook het draadje over automaten, vermogen, koppel, kracht enz. gevolgd.
Eindeloos lange blokken weten jullie nog, én maar volhouden !
Ik heb het nu niet teruggelezen, maar als ik me goed herinner is er ook nog een subtiele hint van Menno geweest die er op neer kwam dat het ook een keer mooi was geweest, maar nee, het ging door én door én door.
Tot vervelends toe voor niet de geinteresseerden, maar wat mijzelf betreft er wél weer iets van opgestoken.
En dat gaat alleen als je het héle verhaal, achterliggende gedachten enz.enz. volgt, en dat kost nu eenmaal enige tijd en moeite.
Je moet er dus bij nadenken, anders snap je er niets meer van.
Oppervlakkig bekeken : Een strontvervelend eindeloos lang "welles-nietes" spelletje en zó stellig waardoor ook mensen afhaken of zich er maar buiten hebben gehouden.
Maar na enig gezucht, en tussen al de futiliteiten door tóch leerzaam.
Je moet wél bereid zijn te aanvaarden dat bijvoorbeeld Kees nét een stoomtrein is, en gewoon door dendert.
En ?,als het hout snijd geen problemen mee ,doorstomen wat mij betreft.
Wat hij weet, weet hij, en gaat er voor .
Maar nogmaals : Je móet dan het hele verhaal volgen daar je anders niet kunt oordelen.
Als je wat meer over accuauto's wilt lezen van iemand die de ervaringen kent moet je bijvoorbeeld bij Anko zijn.
Waarom ? Simpelweg omdat hij zo'n ding hééft, en de foldertekst wellicht gekleurd is !
Maar gaan we het over de accu's zélf hebben, dan ontstaat er een totaal ander iets, want dan rijst de vraag wat we later met die dingen gaan doen .
(Maar dat punt valt eigenlijk al weer buiten het forum terrein)
Recyclen ? komt wel goed ?...ja,ja, nét zo goed als de dieselgate van Volkswagen ?
Ook dit punt valt weer buiten het forum.
Pensioen topman overigens 3100 eurootjes per dag, (per maand ?) nee, per dag !,riante belazerbeloning...mag niet gezegd worden ?
Dieselgate kan misschien nog nét...maar belazerbeloning valt weer buiten het forum.
En als je beweert dat regelgeving klopt (valt weer buiten het forum), prima, maar geef dan ook eens aan waardoor er toch zoveel problemen mee zijn.
Die zwaan trouwens Durk (ook buiten het forum) : Kampeerders, dús natuurliefhebbers, dus raakvlak, dus...
En als Quirien z'n ei eens kwijt moet (alweer buiten het forum). Geen problemen mee.
Heb je niets met anderen dan alleen met jezelf, tja dan kan het je inderdaad storen.
Voor iemand met een wat vetter gevulde portemonee is de reparatie/vervanging van een kapot raam geen punt, en een vraag daarover dus slechts wat gezeur waar dan ook niét door deze personen op gereageerd word !
De ander begrijpt de situatie wél, en tracht iets bij te dragen om de kosten te helpen beperken.
Voor de duidelijkheid : Ik zie van de beter gesitueerden zelden een toegestoken helpende hand op dit terrein, moet jullie toch ook eens opgevallen zijn en bekend voorkomen...ik bedoel maar !
En dat valt toch echt wél binnen het forum maar boeit sommigen kennelijk niet.
Dit veel te lange epistel overigens naar aanleiding van de reacties, want ik volg het hier uiteraard wél.
Caravantrekker blijft ondanks de verschillen van mening nu eenmaal interessant.
Sorry Menno (en Bert, die al zo moe van me was (smiley), is die eigenzinnige zemelaar er verdorie tóch nog weer een keer...


henkie antwoordt op 5 januari 2017:

Ja? En wat wil je nu werkelijk zeggen?


ben antwoordt op 5 januari 2017:

@Henky er bestaan echt forums voor mensen zoals jij,gaat daar lekker iemand afzeiken en reageer niet op iemand die al jarenlang leuke en nuttige informatie geeft!!


Durk antwoordt op 5 januari 2017:

Beste Quirien en Louis,

Het begin van jullie reacties geloof ik en van Quirien de rest van z'n reactie ook, maar Louis, wat ga je in mijn ogen weer de fout in:

"Heb je niets met anderen dan alleen met jezelf, tja dan kan het je inderdaad storen.
Voor iemand met een wat vetter gevulde portemonee is de reparatie/vervanging van een kapot raam geen punt, en een vraag daarover dus slechts wat gezeur waar dan ook niét door deze personen op gereageerd word !
De ander begrijpt de situatie wél, en tracht iets bij te dragen om de kosten te helpen beperken.
Voor de duidelijkheid : Ik zie van de beter gesitueerden zelden een toegestoken helpende hand op dit terrein, moet jullie toch ook eens opgevallen zijn en bekend voorkomen...ik bedoel maar !
En dat valt toch echt wél binnen het forum maar boeit sommigen kennelijk niet. "
einde citaat.

Beste man, zoals je dat nu weer schrijft, geheel in jouw stijl, lijkt op mijn reactie te slaan.

Laat ik je dan dit zeggen: ik heb heel veel met anderen, ja ik heb een wat vetter gevulde beurs (in jouw ogen denk ik), tijdens onze vakanties komt heel vaak de gereedschapskist tevoorschijn voor anderen.
Wat je nu weer doet is het van aannames uitgaan en daarmee een ander met een andere mening neersabelen.
Het deert mij niet want je kent mij niet.

Maar het is weer een demonstratie van je mening over mensen die iets anders doen, denken of weten dan wat jij wenselijk vindt.

Bedoel je het weer allemaal niet zo, lees dan je reacties eerst eens goed door voor je ze plaatst en probeer te bedenken hoe jij als zender overkomt bij de ontvangers/forumdeelnemers.

Je hebt een hoge mate van associatief denken, maar dat hebben er meer en die weten er selectief mee om te gaan.

En Quirien: je bent welkom onder mijn luifel als we elkaar ooit eens ontmoeten tijdens onze lange trektochten door Scandinavië. Je krijgt dan van mij een zoveel glaasjes Beerenburg als je op kunt.

Durk




Gerrie antwoordt op 6 januari 2017:

Ik moet je helaas gelijk geven Durk.


Louis antwoordt op 6 januari 2017:

Durk, Gerrie, anderen met diezelfde mening : Ik ben bang dat jullie het toch wat anders opvatten dan ik het bedoel.
En vanuit die gedachtengang er begrijpelijkerwijs ook anders op reageren.
Jullie denken kennelijk dat het slechts om m'n gelijk, en om het beledigen o.i.d. gaat.
Ik kan jullie verzekeren dat dit niet zo is, lees met vele dingen mee en pik er dingen uit op waar ik iets aan kan hebben.
Maar denk de scherpere kanten er eens af.
Ik zal zelf ook eens kijken of de bochten te kort genomen zijn, en er de vijl nog over moet halen vóór plaatsing .
"Ik ken je niet en het deert me niet" schrijf je Durk.
Dat eerste klopt, dat tweede niet helemaal daar je reageert en het je blijkbaar toch wel steekt want je legt ook uit waarom.
Prima, daar kan ik meer mee dan slechts wat gehakketak.
Er is overigens geen sprake van jaloezie betreffende de inhoud van je portemonee, want daar heb ik geen reden voor dus dat is een conclusie die je er helemaal zelf uit hebt getrokken.
(Als je eerdere reacties van mij betreffende grote auto's en caravans e.d. naleest kun je dit ook gewoon teruglezen)
Waar ik op doelde (want ik volg bijna elk draadje, maar neem dit dan eens wat zachter op dan het er staat)...ik zie maar weinig bijdragen uit andere hoek wanneer ergens om gevraagd wordt wat adviezen, adressen of noem het zelf maar op als er zich over het kleinere leed iets voordoet.
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, en zo kan iets totaal anders overkomen.
Neem alleen de toon en spreekwijze tussen de verschillende provincies maar als voorbeeld inclusief jezelf.
Je schrijft eerst dat persoonlijke omstandigheden er niet toe doen (naar ik meen hoofdzakelijk doelende op Quirien's bijdragen) en op mij overkomend als hou toch eens op met dat gedoe, en nu nodig je hem onder de luifel uit.
Een goeie gedachte, maar teruglezende wat tegenstrijdig of zie ik dat verkeerd ?
Maar over alles bezien : Wat is het werkelijke bezwaar tegen een soms wat "bruin café" effect hier ?
Je hoort nog eens wat buiten de oploopremmen, movers e.d. om, en in de alleen "zakenbar" is over het algemeen ook maar weinig sfeer te vinden.
Ik sluit af.
Als het niet, of toch weer negatief overkomt kan ik er weinig aan veranderen.


hanky antwoordt op 8 februari 2018:

Wat een onzin allemaal. ik wil alleen weten of ik met een hybride Toyota Auris 1.8 sport een caravan mag trekken en een gemiddelde caravan is 1000Kg. kan dat of niet ??????


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 8 februari 2018:

Daar is maar 1 simpel antwoord op te geven:
Vul je kenteken hier op de site in (en als de RDW dan geen foutjes maakt weet je het precies).
De hybride Auris mag geen caravan trekken!


carlo verstappen antwoordt op 9 februari 2018:

Een goed idee zou kunnen zijn, dat mensen hun teennagels wat korter zouden knippen zodat hun tenen minder lang waren, is zo gebeurd en het kost niks 😉


Ale Kok antwoordt op 9 februari 2018:

@hanky

Bepalend is datgene dat vermeld wordt op het kentekenbewijs, en verder niet.
Als een agent je aanhoudt kijkt hij niet in de folder of op internet maar op het kentekenbewijs.
Websites en folders zijn hooguit indicatief.
Meestal staat er ook wel ergens dat je geen rechten kunt ontlenen aan de info op websites en in folders.


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Wet- en regelgeving

Alle wet- en regelgeving die over auto's en caravans bestaat wordt duidelijk uitgelegd.

Voorbeeld Trekrapport

Het Trekrapport heeft de vorm van een E-book met gemiddeld zo’n 30 pagina’s. Bekijk voor een impressie het voorbeeld voor mijn eigen combinatie.

Caravan (te?) zwaar

Bij het uitzoeken van een nieuwe caravan kijken we natuurlijk naar het gewicht. Maar als we dan echt gaan rekenen doen we dat toch vooral met centen in plaats van met kilo’s.

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2024 Caravantrekker