Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Fiat Bravo

Sorteer op:


Fiat Bravo 1.4 16v MultiAir met een Sterckeman

De ervaring van Ben van Rens met een Fiat Bravo 1.4 16v MultiAir (140 pk/103, Kw bouwperiode: juli 2010 - januari 2015) en een Sterckeman Evolution Comfort 470 CP van 1240 kg geplaatst op 28-10-2015:

Sinds twee jaar in bezit van deze auto.Hij doet het prima met de Sterckeman trekt goed en kan snel in de bergen inhalen.Het verbruik was afgelopen reis van 6600 km een op 10.5 normaal gebruikt hij een op 18.Een prima auto

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Bravo 1.4 16v MultiAir met een Adria

De ervaring van aloys goossen met een Fiat Bravo 1.4 16v MultiAir (140 pk/103, Kw bouwperiode: juli 2010 - januari 2015) en een Adria Altea 390 PS van 1063 kg geplaatst op 22-10-2014:

het is een prettige stabiele combinatie. gemiddeld verbruik,een op negen.normaal een op zestien.in de bergen of autobaan hellingen gaat hij super,een bergje meer minder maakt hem niets uit.

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Bravo 1.4 T-Jet met een Beyerland

De ervaring van john roos met een Fiat Bravo 1.4 T-Jet (120 pk/88, Kw bouwperiode: juli 2007 - januari 2015) en een Beyerland Sprinter 390 DV Sport van 800 kg geplaatst op 31-10-2011:

mijn ervaring met de fiat bravo 1.4 t-jet 120pk en beijerland 390D zijn prima. in de alpen zelfs vanuit stilstand geen enkel probleem om onze camping (stijgingspercentage 12%) te bereiken. op de lang stukken met cruise controle gereden, behalve daar waar er een te sterk hoogteverschil is (bv Karlsruhe - stuttgart). toen zonder cc gereden om gevoel met de auto te houden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Bravo 1.9 MultiJet 8v met een Caravan

De ervaring van M Dekker met een Fiat Bravo 1.9 MultiJet 8v (120 pk/88, Kw bouwperiode: april 2007 - januari 2015) en een Caravan leeg: 750 kg van 1100 kg geplaatst op 24-04-2011:

De auto trekt een caravan van 1100 kilo beladen zonder problemen. Er is ruim genoeg vermogen om met een snelheid van 80 á 90 km/uur te rijden. Is daarbij ook goed stabiel. Kopmt redelijk vlot weg vanuit stilstand. In het algemeen kom je goed mee met het verkeer. Kan harder dan 90 km/uur terwijl hij stabiel blijft. Als je niet oplet dan rijd je toch stiekum harder dan je denkt/wilt - zit duidelijk reserve in de auto. Probeer zelf niet harder dan 90 km/uur te gaan dus weinig ervaring met hogere snelheden.

Je moet wel rekenen op een flinke toename van het brandstofverbruik; van 1 liter per 20 km bij rustige rijstijl tot 1 liter per 12,5 km (ook bij een rustige rijstijl) maar met bijna twee keer zoveel gewicht en flink wat luchtweerstand achter de auto.

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Bravo 1.6 Multijet 16v met een Kip

De ervaring van Jan Westerhuis met een Fiat Bravo 1.6 Multijet 16v (120 pk/88, Kw bouwperiode: maart 2008 - januari 2015) en een Kip Star Line 41 van 1125 kg geplaatst op 20-10-2009:

Prima ervaringen met de Fiat Bravo 1.6Multijet Diesel- 6 versn, 120 pk en onze Kip Sunline 41 TTZ.Via Luik-Bastogne en de Route National (Reims-Troyes-Clermond Ferrand) en A75 via Beziers naar Spanje gereden. Je moet er voor zorgen dat je de motor op toeren houdt, maar na 25 jaar diverse Fiats te hebben gereden is dit een bekende Fiat "kwaal". 100km op vlakke weg-6e versnelling geen probleem, bij geringe stijging wel terug naar 5e versnelling. De steile heuvels/ bergen, bijv. bij Luik, de A75 en de Pyreneen probleemloos in de 4e versnelling, ruim voldoende trekkracht, eigenlijk een genot.Bij een wat minder goed getimede inhaalmanoevre van een langzame vrachtwagen soms even in de 3e versnelling, snelheid maken en weer opschakelen naar de 4. Ik rij zakelijk en prive ca. 55- 60000km/jaar. Gem.verbruik zonder caravan gem. 1:19, met caravan 1:11

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Bravo 1.4 T-Jet met een Chateau

De ervaring van STUIJVENBERG met een Fiat Bravo 1.4 T-Jet (150 pk/110, Kw bouwperiode: juli 2007 - januari 2015) en een Chateau Calista 450 Chalet van 1260 kg geplaatst op 07-08-2009:

zeer fijne trek auto,je kunt met een gerust hart de bergen in,zeker in de sportstand,bij laag toerental heb je al maximum koppel.

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Bravo 1.9 MultiJet 16v met een Delta

De ervaring van Bert met een Fiat Bravo 1.9 MultiJet 16v (150 pk/110, Kw bouwperiode: april 2007 - januari 2015) en een Delta Euroliner 3900 FB van 1090 kg geplaatst op 08-09-2008:

Ervaring is hetzelfde als op de pagina beschreven! Uitstekende trekauto die wel op toeren gehouden moet worden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Fiat Bravo.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Fiat Bravo 1.4 T-Jet met een Bailey

De ervaring van Paul met een Fiat Bravo 1.4 T-Jet (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2007-2015) en een Bailey Ranger 460/4 van 1194 kg geplaatst op 08-09-2008:

My first caravan so I'm not qualified to comment on what makes a good tow car. Choice of caravan came down to just two models mostly because of the weight of the car. Suffice to say - you CAN tow with the Bravo 1.4 turbo - who'd have thought a 1.4 could handle a caravan!! Fuel consumption takes a pasting because the engine is working hard (average 23 mpg over a 400 mile round trip recently) but performance is fine and I am planning a trip to Europe next Summer with no concerns about the car. Nothing unpleasant happens on steep hills or twisty roads, the little Fiat just gets on and does what it should. I'm very pleasantly surprised. As for the Bailey, all those awards it's won tell you all you need to know. My family are very much converted to the caravanning experience - we love it.


Fiat Bravo 1.9 MultiJet 8v met een Delta

De ervaring van Luca met een Fiat Bravo 1.9 MultiJet 8v (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2007-2015) en een Delta Euroliner 4700 TKM van 1280 kg geplaatst op 08-09-2008:

Very good performance. The only bad point is the friction of Bravo, which is non excellent.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Caravan (te?) zwaar

Genuanceerd advies

Donatie

Gastenboek

Voorbeeld Trekrapport

 

©2024 Caravantrekker