Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Mazda 626

Sorteer op:


Mazda 626 1.8i 16v met een Tabbert

De ervaring van jan met een Mazda 626 1.8i 16v (106 pk/78, Kw bouwperiode: 1991 - 1998) en een Tabbert Comtesse 540 van 1500 kg geplaatst op 17-12-2014:

Rij een mazda 626 1.8 16v uit 1995 (met hulpverener onder )met een Tabbert comtesse 540 erachter. Ben met deze combinatie naar zuid zwitserland geweest en ging perfect. Allen het verbruik lag 1 op 7. ondaks de licht motor van een 1.8 16v mag deze auto max 1500 kg trekken en met deze tabbert comtesse 540 uit 2008. ging dit goed. alleen 1 tip als je dit doet doe er hulpveren onder de mazda ivm scheef hanging.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 1.8i 16v met een Fendt

De ervaring van arjan met een Mazda 626 1.8i 16v (106 pk/78, Kw bouwperiode: 1991 - 1998) en een Fendt Saphir 490 Q van 1330 kg geplaatst op 17-12-2014:

Rij zelf met een mazda 626 1.8 uit 1996 met een hobby 520 tmf 2008 max 1500 kg. Heb geen Problemen gehad in Tsjechie. Helling van 12 procent ging makelijk. Tevens mag deze mazda van 1996 1500 kg op de haak hebben en niet zo als ze zeggen hier 1250kg.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp met een Eriba

De ervaring van P. Hermans met een Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp (116 pk/85, Kw bouwperiode: 1998 - 2002) en een Eriba Touring Troll 554 van 1160 kg geplaatst op 03-02-2013:

Stabiel maar niet fijn met tegenwind of lange hellingen. Dan is de 5e versnelling niet bruikbaar en inhalen is dan lastig. Voor Nederland prima. Voor buitenland is iets meer koppel een stuk prettiger.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp met een Beyerland

De ervaring van Joram van der Vorst met een Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp (116 pk/85, Kw bouwperiode: 1998 - 2002) en een Beyerland Sprinter 390 TK van 900 kg geplaatst op 16-11-2010:

We hebben tot nu toe weinig ervaring met onze 626 SEDAN en onze Beyerland Vitesse 380/2, maar de eerste ervaringen zijn prima, hier voor een Peugeot 405 2.0 automaat ervoor gehad en dat reed toch minder rustig.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp met een Fendt

De ervaring van Daan met een Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp (116 pk/85, Kw bouwperiode: 1998 - 2002) en een Fendt Topas 510 TFB van 1530 kg geplaatst op 11-07-2010:

Ik weet het het klinkt tegenstrijdig maar ik ben nu voor het derde jaar met een Mazda 2.0 sedan en een fendt Topas 510 tfb op pad.
Spanje oostenrijk 12% Frankrijk ik heb nog nooit zo'n stabiele combinatie gereden natuurlijk moet je je aanpassen want de auto is aan de lichte kant maar ik heb nog nooit iets van slingeren waar kunnen nemen en dat rijdt wel zo prettig heb hiervoor een A6 gehad en daarmee 2 keer in de slinger gezeten geef mij maar een Mazda In mijn ogen is het heel belangrijk dat een auto strak stuurt en vrij stug is afgeveerd.
wij rijden op gas solo 1 op 10 en met caravan 1 op 6.
ik ben het volledig met bovenstaande schrijver eens misschien niet ideaal maar het gaat prima niet de sterkste auto maar van mij krijgt hij een dikke 8

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 1.8i 16v met een Fendt

De ervaring van Jos met een Mazda 626 Stationwagon 1.8i 16v (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1998 - 1999) en een Fendt Platin 470 TFB van 1400 kg geplaatst op 12-05-2010:

Vorig jaar met deze combinatie naar de Dordogne in Frankrijk gereden. De prestaties waren net zoals de test aangaf. Veel schakelen en bergopwaarts tot 5% ging het dan nog wel maar iets meer (6%) werd het wel erg zwaar. Gelukkig geen files maar ik zou -waarschijnlijk- via de vluchtstrook door hebben moeten rijden tot de top van een (snelweg)heuvel want na stilstand op zo'n punt en dan weer op gang komen was denk ik niet te doen geweest. Dus al met al, te doen, maar ver van luxe.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 1.8i 16v met een Hobby

De ervaring van G.Duerinck met een Mazda 626 Stationwagon 1.8i 16v (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1998 - 1999) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1260 kg geplaatst op 18-02-2010:

Ik heb een groot deel van west Europa doorgereisd met een gelijke combinatie. Ik heb een oudere Hobby 440 met een lager gewicht (960kg) Ik rijdt voornamelijk op LPG ( verbruik 1 op 9) en kan lekker vlot mee in het verkeer. (In Frankrijk rij ik meestal 110) Ook op hellingen oa in alpen en Pyreneen geen problemen. Je moet wel iets vaker terugschakelen maar als je op toeren blijft, gaat alles prima.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp met een Dethleffs

De ervaring van peter met een Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp (116 pk/85, Kw bouwperiode: 1998 - 2002) en een Dethleffs Camper Lifestyle 510 DB van 1432 kg geplaatst op 05-05-2009:

Wij rijden al jaren met een combinatie van Mazda 626 GLX 2.0 sedan (115 pk) en een Dethleffs Camper Lifestyle 510 DB (1400 kg) naar Spanje: Valencia of de Franse Middellandse zee kust: Valras Plage.
Ik weet met welke combinatie ik rijdt.De wegligging vind ik stabiel,zeker met een gemiddelde snelheid van 85-90 km.Af en toe eens terug naar 3,maar verder afwisselend in 4 of 5 versnelling.Branstofverbruik gem.1 op 9.
Het is misschien niet de ideale situatie,maar het gaat prima

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp met een Dethleffs

De ervaring van J.W. de Vries met een Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp (116 pk/85, Kw bouwperiode: 1998 - 2002) en een Dethleffs Camper 395 HK van 1100 kg geplaatst op 14-02-2009:

De trekkracht van de Mazda 626 2.0 Wagon valt mij tegen. Vooral het schakelen op een helling van 1 naar 2 gaat moeizaam omdat het toerental dan sterk terugvalt. Ook het bezineverbruik is met caravan hoog. Ik zou met deze combinatie niet de Route Napoleon durven rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 2.0 DiTD met een Fendt

De ervaring van D Niessink met een Mazda 626 Stationwagon 2.0 DiTD (101 pk/74, Kw bouwperiode: 1998 - 2000) en een Fendt Saphir 470 TFB van 1000 kg geplaatst op 05-01-2009:

Ik ben met mijn mazda 626 2.0 DitD en Fendt Joker E van 1100 Kg, ongeveer 5 keer de bergen van Wallis (Zwitserland) in geweest. Dit is voor deze combinatie geen probleem. Je moet alleen niet stil komen te staan op een berghelling. dan heeft de auto er erg veel moeite mee om de hele combinatie weer vooruit te krijgen. wat mij ook opvalt is dat hij op een erg steile helling zonder caravan ook de nodige moeite heeft om weg te komen. als het eenmaal rolt dat is er niet aan de hand en trekt hij als een beest.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 2.0 DiTD met een Eriba

De ervaring van J.M.J.A.G. van Lamoen met een Mazda 626 Stationwagon 2.0 DiTD (101 pk/74, Kw bouwperiode: 1998 - 2000) en een Eriba Nova GL 435 van 1400 kg geplaatst op 15-06-2008:

Met mijn Mazda 626 Ditd reed ik vorig jaar naar de tong van een gletcher.met mijn Eriba Swing van 1350 kg.Een klim van ongeveer 10 km.en gemiddeld 10 %.Zolang de combinatie rolde ging het nog wel maar vanuit stilstand moest hij hard werken i.v.m. de vele bochten.Het vals plat voorbij Luik is een fluitje van een cent.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 2.0 DiTD met een Eriba

De ervaring van J.M.J.A.G. van Lamoen met een Mazda 626 Stationwagon 2.0 DiTD (101 pk/74, Kw bouwperiode: 1998 - 2000) en een Eriba Nova GL 435 van 1400 kg geplaatst op 15-06-2008:

Met mijn Mazda 626 Ditd reed ik vorig jaar naar de tong van een gletcher.met mijn Eriba Swing van 1350 kg.Een klim van ongeveer 10 km.en gemiddeld 10 %.Zolang de combinatie rolde ging het nog wel maar vanuit stilstand moest hij hard werken i.v.m. de vele bochten.Het vals plat voorbij Luik is een fluitje van een cent.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 2.0 DiTD met een Hobby

De ervaring van Frank van Riel met een Mazda 626 Stationwagon 2.0 DiTD (101 pk/74, Kw bouwperiode: 1998 - 2000) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1200 kg geplaatst op 14-06-2008:

De mazda 626 ditd is een goede trekauto. Hellingen vormen geen probleem. Inhalen gaat prima. De 5e versnelling is in heuvelachtig gebied onbruikbaar. Je rijdt vnl. in de 3e of 4e versnelling. De helling omhoog met een snelheid van 100 km/h is geen probleem. Het verbruik valt tegen. Solo rijdt de auto 1 op 16. Met de caravan erachter is 1 op 8, 1 op 9 een reeel verbruik. We hebben de achterveren vervangen door zwaardere exemplaren van NAD. De auto zakt nu veel minder in en de caravan ligt als een blok achter de auto. Nu we 230.000 hebben gereden is de auto aan vervanging toe. Het wordt weer een diesel met ongeveer dezelfde pk's en trekkracht.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 1.8i 16v met een Hobby

De ervaring van H. van Deelen met een Mazda 626 Stationwagon 1.8i 16v (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1998 - 1999) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1200 kg geplaatst op 29-12-2007:

De 90 pk is voldoende om beperkte hellingen op te rijden. In de drie kom je best boven op menig heuvel. Op langere hellingen rij je echter wél voor in de file. Met de 90pk sleep ik deze caravan echter niet door de bergen. De wagen voldoet verder prima.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 1.8i 16v met een Kip

De ervaring van G de Weerd met een Mazda 626 Stationwagon 1.8i 16v (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1998 - 1999) en een Kip Shuttle 41 van 1190 kg geplaatst op 26-12-2007:

Had mijn twijfels toen ik /mazda kocht vanwege laag vermogen, maar dat viel me toch alles mee.
Rijd iets hoger in toeren als normaal maar kom zelfs tot 130 km/u op autoroute in Frankrijk denk dat dit komt vanwege langeslag motor van Mazda, kortom ben uiterst tevreden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp met een Fendt

De ervaring van Romijn L met een Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp (116 pk/85, Kw bouwperiode: 1998 - 2002) en een Fendt Saphir 490 Q van 1280 kg geplaatst op 18-10-2007:

Deze combinatie bevalt goed, wegligging is ook in orde en heeft voldoende trekkracht om vrachtverkeer in te halen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 2.0i 8v met een Hobby

De ervaring van J.Duijverman met een Mazda 626 Stationwagon 2.0i 8v (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1990 - 1997) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1100 kg geplaatst op 04-09-2007:

Wederom met dezelfde Hobby naar Italie (Dolomieten) geweest, over de Fernpas en de Brenner. Bij de Brenner voor het eerst een poosje in de 2e versnelling moeten rijden omdat het daar vrij stijl is. (Terug niet). Verder weer perfect gedaan; 90-100 km in 4e of 5e versnelling. 12 jaar oud en haast 2 ton op de klok, je zou haast verliefd worden op zo'n auto. Geweldig

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 1.8i 16v met een Dethleffs

De ervaring van F.O. van der Hallen met een Mazda 626 1.8i 16v (106 pk/78, Kw bouwperiode: 1991 - 1998) en een Dethleffs Camper 430 T van 1180 kg geplaatst op 02-09-2007:

Met deze Mazda en een Delthleffs 420 is de capaciteit van de auto net aan. Bij een helling van 7% hebben we af en toe het gevoel of we de auto naar voren moeten duwen. Op de rechte wegen is het een prima auto om met deze caravan te rijden. Daar wij hiervoor een Nissan Primera 2.0 XLS (oud model) gereden hebben is er degelijk wel een verschil van trekkracht.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp met een Fendt

De ervaring van Aad met een Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp (116 pk/85, Kw bouwperiode: 1998 - 2002) en een Fendt Saphir 490 Q van 1280 kg geplaatst op 22-07-2007:

Goede combinatie. Kan goed met verkeer meekomen en ook inhalen bij 90 km geen probleem. Wegligging: stabiel. Wegrijden op steile helling gaat niet makkelijk.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 1.8i 16v met een Eifelland

De ervaring van FK Hauer met een Mazda 626 Stationwagon 1.8i 16v (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1998 - 1999) en een Eifelland Holiday 350 van 975 kg geplaatst op 20-07-2007:

Mijn combinatie doet het veel beter dan de berekening doen geloven. Na enige honderden KM, haal ik met gemak de 100 KM (en sneller) en op (autobaan)hellingen ben ik zeker niet de langsaamste. En ik rij ook nog op gas!

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 2.0 DiTD met een Chateau

De ervaring van jan met een Mazda 626 Stationwagon 2.0 DiTD (101 pk/74, Kw bouwperiode: 1998 - 2000) en een Chateau Caratt 430 TMF van 1100 kg geplaatst op 02-07-2007:

een zeer goede trekauto vooral in de heuvels de auto trekt de caravan makkelijk tegen een 15% heuvel op zeer goede prestaties

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 2.0 DiTD met een Chateau

De ervaring van jan met een Mazda 626 Stationwagon 2.0 DiTD (101 pk/74, Kw bouwperiode: 1998 - 2000) en een Chateau Caratt 430 TMF van 1100 kg geplaatst op 02-07-2007:

een zeer goede trekauto vooral in de heuvels de trekt de caravan makkelijk tegen een 15% heuvel op zeer goede prestaties

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 1.8i 16v met een Dethleffs

De ervaring van Matt met een Mazda 626 1.8i 16v (106 pk/78, Kw bouwperiode: 1991 - 1998) en een Dethleffs Tourist light 420 van 970 kg geplaatst op 26-06-2007:

Heb ook een Mazda met een Dethleffs 395 new line (leeg 644 kg) maar de auto heeft moeite met de caravan, het blijft stoten en trekken, kan het aan de stabilisatie koppeling liggen?? dat ie remt onder het rijden.... hoe kan ik dat controleren?

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 2.0i 8v met een Hobby

De ervaring van J.Duijverman met een Mazda 626 Stationwagon 2.0i 8v (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1990 - 1997) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1085 kg geplaatst op 30-05-2007:

Zij afgelopen 2 jaar met onze Hobby, beladen tot +/- 1100 kg naar Frankrijk geweest. Naar de Drome en naar Les Landes. Beide keren prima gedaan. geen spectaculaire prestaties maar gewoon blijven gaan en nauwelijks in de 3e versnelling geweest, alleen maar 4 en 5. met een snelheid van gemiddeld 100. Fijne Bak

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 1.8i 16v met een Delta

De ervaring van Joop met een Mazda 626 1.8i 16v (106 pk/78, Kw bouwperiode: 1991 - 1998) en een Delta Aero 3900 van 1000 kg geplaatst op 25-03-2007:

We zijn twee keer met onze Mazda 626 1.8 LX kris kras door Frankrijk gereden (ca. 6000 km per vakantie). Een keer met onze Beijerland 350 DD Quartz (1000 kg) en vorig jaar met onze Delta 3900 TZ (beladen tot 1100 kg). De Mazda is een uiterst stabiele en comfortabele trekauto in combinatie met zowel de Beijerland als de Delta (ook met 2 fietsen achterop...). Onze Mazda is voorzien van een LPG installatie (Vialle LPI). Opvallend is dat de auto op LPG aanmerkelijk beter trekt op LPG dan op benzine (meer vermogen bij lage toerentallen). De 5e versnelling is, zoals de test ook al aangeeft, vrijwel niet te gebruiken, omdat het een soort overdrive is. Het is echter absoluut geen probleem om veel in de 4 te rijden, de auto is ook bij hoge toerentallen bijzonder stil en comfortabel. Op de autowegen is een snelheid van circa 95 km per uur een goed gemiddelde, waarbij er nog meer dan voldoende reserve is om bijvoorbeeld een vrachtauto in te halen. Op binnenwegen en Route Nationales is de auto heerlijk stabiel en comfortabel. Ook met wegrijden op steile hellingen hebben we nooit een probleem ondervonden. Het verbruik met de Delta is 1:8 op LPG.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 2.0i 8v met een Constructam

De ervaring van R. Korteweg met een Mazda 626 Stationwagon 2.0i 8v (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1990 - 1997) en een Constructam Condor 4 van 1000 kg geplaatst op 19-12-2006:

Dit jaar (2006) naar de camping Le Petit Nice aan de Franse westkust geweest.Deze camping ligt bij Pyla, waar het hoogste duin van Europa is. Er is ook op de camping nogal wat hoogteverschil, met name bij de ingang. Ik kwam halverwege de helling stil te staan en heb daar mijn koppelingsplaten opgestookt! Was letterlijk niet meer vooruit te branden. Ik moest de hele combinatie terug laten zakken. Slagboom weer open en uiteindelijk heeft een trekkertje mijn Constructam naar boven getrokken. De Mazda heeft ons nog wel thuis gebracht, maar als trekauto is hij niet bevallen.Met een flinke tegenwind ligt de topsnelheid amper op de 80 km. Ik had daarvoor ook een Mazda 626, maar een 2.2 liter. Deze auto had een beter koppel. Rijd nu een Volvo 940 met een nog beter koppel!

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp met een Dethleffs

De ervaring van Hanenberg L met een Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp (116 pk/85, Kw bouwperiode: 1998 - 2002) en een Dethleffs Camper 440 DB van 1140 kg geplaatst op 30-10-2006:

Mazda 626 2.0 GLX HB vormt met onze Dethleffs Camper 440DB een goed te berijden stabiele combinatie.
Ook als de caravan tot het maxium gewicht van 1200 kg is beladen.
Om lekker de gang erin te houden dient de motor op toeren gehouden te worden.
De vijfde versnelling is bij snelheden tussen 80 en 100 km niet bruikbaar daar de motor dan te weinig toeren maakt.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Mazda 626.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp met een Lunar

De ervaring van John met een Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 1998-2002) en een Lunar Delta 540-2 van 1300 kg geplaatst op 30-10-2006:

I have a automatic 2ltr estate car had no problems towing the van with very good acceleration uphill and flat surfaces with no loss of speed.


Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp met een Elddis

De ervaring van MIKE met een Mazda 626 Stationwagon 2.0i lp (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 1998-2002) en een Elddis Avante 524 van 1420 kg geplaatst op 30-10-2006:

I FOUND THAT ON RELEVENTLY FLAT ROADS I COULD GET UP TO ABOUT 58MPH BUT WOULD SUDDENLY START TO SNAKE AND I WOULD HAVE TO DROP DOWN TO 50MPH TO HAVE A SMOOTH RIDE. FRIENDS TOLD ME THAT THE NOSE WAS SLIGHTLY DOWN SO HAVE BOUGHT A RAISING PLATE TO RISE THE TOWBALL TO SEE IF THAT IMPROVES THE TOW.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Wet- en regelgeving

Caravan (te?) zwaar

Hoe meer PK's, hoe beter?

Genuanceerd advies

Voorbeeld Trekrapport

 

©2024 Caravantrekker