Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Home Informatie Tests Reviews Advies Vragen Menu

De 10 nieuwste gebruikerservaringen

Opel Mokka - 1.4 Turbo met een Hobby

De ervaring van r.smits met een Opel Mokka - 1.4 Turbo (103 Kw/140 pk bouwperiode: mei 2013 - 2016) en een Hobby De Luxe 380 TB van 1152 kg geplaatst op 18-08-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 73%

Dit jaar voor het eerst met de opel en caravan naar kroatien . Voorheen reden we met de tucson 4wd 2.7 v6
De caravan zal ongeveer een 1250 kilo hebben gewogen. wij hebben +- 90 kilometers op de teller en veel in de 6 de versnelling kunnen rijden,maar ook wel zo nu en dan eens ff terug naar de 5de versnelling.
we hebben zoon 3500kl met de combinatie gereden met een gemiddelde verbruik van 1 op 13.2.Dit was verrassend zuinig .het toeren tal zat meestal op de 1900.ook verrassend was de stabielietijd daar wij dachten dat die ten wensen over zou laten tegenover de tucson maar niets dan minder waar .rijd zeer stabiel genoeg vermogen rilex op vacanti en weer terug.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 DIG-T met een Hobby

De ervaring van Toine van Gils met een Nissan Qashqai 1.6 DIG-T (120 Kw/163 pk bouwperiode: november 2014 - heden) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1295 kg geplaatst op 15-08-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 83%

Caravan weegt met mover vaste dakluifel accu en belading maximaal 1350 kg.In de auto maximaal 250 kg aan spullen inclusief 2 volwassenen.
Auto rijdt op het vlakke uitstekend in 5 of 6 zelfs .
Bij hellingen van 8% bij Luik op cruisecontrol in 5 soms 4 omhoog.Kogelvrij 85-90 kg.
Gemiddeld brandstofverbruik 1 op 10.
Bij 12% helling in 4 omhoog maar beter in3 doen. Wat wel opvalt dat je bij hellingen op tijd moet schakelen.Doe je dat te laat dan valt vermogen snel terug.
Al met al dik tevreden.En nooit harder dan 90 is mijn advies want dan kleine slingerneiging niet uit te sluiten.Deze auto heeft eenmaal op snelheid het gevoel nog wat harder te kunnen maar wij zijn toch maar voor de advies snelheid.Van passerende bussen of vrachtwagens bij 90 km geen last van slingeren. Bovendien heeft deze auto zelf veel opbergmogelijheden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Ford Focus 1.5 EcoBoost met een Avento

De ervaring van Jeroen met een Ford Focus 1.5 EcoBoost (110 Kw/150 pk bouwperiode: oktober 2014 - 2018) en een Avento Royal 395 van 1050 kg geplaatst op 15-08-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 70%

3 weken n aar Spanje geweest met deze combinatie. Totaal geen problemen gehad. Rijdt erg prettig en komt goed mee met het verkeer en in de bergen. Verbruik lag op 1:10 bij rond de 100 km per uur caravan gewicht was rond de 1100kg. Wij hebben er een stabilisator koppeling op en de caravan lag als een huis achter de auto.

Bekijk berekening

Wijzigen


Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet met een Caravan

De ervaring van Alex met een Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet (103 Kw/140 pk bouwperiode: september 2016 - heden) en een Caravan van 550 kg geplaatst op 15-08-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 40%

Voor het eerst met de SCross 1.4 Boosterjet met caravan (Adria DS390, 685/1000 kg uit 1999) naar Kroatië gereden. We waren eerst zonder caravan naar Normandië geweest en toen was al te merken dat de Soes met onze caravan totaal geen moeite zou gaan hebben. Kracht in alle versnellingen, ook bergop. We werden niet teleurgesteld. De bak op de snelweg in vijf gehouden, cruisecontrol op ca. 95 km/u en de auto deed de rest. Met het grootste gemak en in alle rust. Gas bij om in te halen? Geen centje pijn. Met het grootste gemak de vrachtauto’s voorbij, ook op helingen van 6 procent in de Alpen. Heel soms moesten we terug naar 3 of 4 door drukte en dan is de auto ronduit snel en krachtig. In 6 ging ook maar de auto reed net even lekkerder in 5. Verbruik niet gemeten maar stukken zuiniger dan de vorige auto met turboloze (lees: futloze) 1.6 motor. Prima trekauto en heerlijk comfortabel. Dankzij de hillholder is vanuit stilstand heuveltop wegrijden ook een eitje. We hebben de caravan eigenlijk niet gevoeld op de autobahn. Ook met (te) hoge snelheden (120+) geen spoortje instabiliteit.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volvo XC60 - D3 met een TEC

De ervaring van Jos met een Volvo XC60 - D3 (110 Kw/150 pk bouwperiode: september 2015 - 2017) en een TEC Travel King 510 TKM van 1300 kg geplaatst op 14-08-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 70%

De beste trekker ooit. Ondanks hitte, zware belading en caravan 1400kg geen krimp gegeven. 6e versnelling prima, helling in 5 en heel soms 4. Absoluut geen last van zuiging door vrachtwagens of bestelautos.
Aanrader dus.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda CX-5 - D 2.2 met een Caravelair

De ervaring van Michael Lindeman met een Mazda CX-5 - D 2.2 (110 Kw/150 pk bouwperiode: april 2012 - februari 2017) en een Caravelair Allegra 475 van 1300 kg geplaatst op 13-08-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 77%

Na twee jaar met een Peugeot 3008 (benzine) op vakantie te zijn geweest en ook twee keer pech hebben mogen ervaren, hebben we besloten om de auto in te ruilen. Na lang zoeken kwamen we bij de Mazda CX-5 terecht. Beide varianten, Benzine en diesel, zouden oke zijn. Toch maar weer gekozen voor een diesel. Dit is een fantastische keuze geweest. Deze combinatie rijdt echt geweldig. De auto heeft in alle situaties voldoende trekkracht.
We zijn via Duitsland en Oostenrijk naar Italië gereden. De lange hellingen in Duitsland waren een fluitje van een cent. In de vijfde versnelling rijdt de auto met 1800 toeren zo naar boven. In Oostenrijk over de Fernpass was ook geen probleem. Wisselend van de 3e naar de 4e versnelling ging het vlot. Op de snelweg rijdt de auto zeer stabiel met een snelheid van rond de 100 km per uur.
Met deze snelheid is het verbruik voor de hele rit ongeveer 1 op 10.

Al met al een zeer fijne auto om de caravan mee te trekken (trouwens ook om zo mee te rijden).

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW 218i Active Tourer met een Caravelair

De ervaring van Lennart met een BMW 218i Active Tourer (103 Kw/140 pk bouwperiode: maart 2018 - heden) en een Caravelair Antares 466 van 1147 kg geplaatst op 11-08-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 73%

Hierbij mijn ervaringen met deze combinatie van afgelopen vakantie. Bij vertrek de caravan gewogen (1187kg). De reis ging naar Italië met onderweg twee uitdagingen, de autotrein en de simplonpass.
Over het algemeen kan ik zeggen dat de auto prima voldoet. Op de snelweg de cruisecontrol op 105km/u gezet in de 5e versnelling. De combinatie ligt prima op de weg. Indien er geklommen moet worden op tijd anticiperen en terugschakelen naar de 4e of eventueel 3e versnelling. Indien je dit tijdig doet dan blijft de snelheid behouden. De auto trekt prima in 3/4e versnelling heuvel op.
De autotrein ging prima, aan beide kanten 10cm speling.
Simplonpass stijgend over het algemeen in de 3e versnelling en de auto goed op toeren gehouden. De klim over de pass zonder problemen gedaan. Tijdens de afdaling merk je dat de auto niet heel erg sterk op de motor afremt. In de 2/3 versnelling af en toe goed remmen en dan weer verder dalen ging zonder problemen.
Koppeling heeft het wel zwaar te voorduren tijdens het optrekken op een helling.
Goede combinatie over het algemeen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volvo V90 T5 met een Fendt

De ervaring van R. van Amelsfort met een Volvo V90 T5 (187 Kw/254 pk bouwperiode: april 2016 - heden) en een Fendt Bianco 450 SF van 1410 kg geplaatst op 11-08-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 75%

Zeer goede ervaring met deze combinatie tijdens reis naar Zwitserland. Caravan is in feite een Tendenza 450 SF, maar die staat niet in de lijst. Gewicht van deze caravan is iets hoger dan van de Bianca, afmetingen zijn het zelfde. Ik ben nog aan het zoeken naar mogelijkheid om het doorhangen te verminderen, dit is moeilijk ivm. het feit dat deze auto bladveren heeft, de garage is aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn.
Brandstofverbruik is beter dan van de vorige Volvo V70 2.0T met polestar T5 specificatie.
De 55 liter tank is dus niet echt een probleem, ik hoefde nauwelijks vaker te tanken.
Gemiddeld kwam ik op ruim 2000 km met caravan uit op 10,5 liter/100.km.

Bekijk berekening

Wijzigen


Skoda Superb - 1.6 TDI [DSG] met een Eriba

De ervaring van Jan met een Skoda Superb - 1.6 TDI [DSG] (88 Kw/120 pk bouwperiode: juli 2015 - heden) en een Eriba Sporting 440 van 1300 kg geplaatst op 08-08-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 80%

Dit jaar voor de 2de keer met deze combinatie naar Italie geweest. Via de Brenner gereden en op deze route zijn alle heuvels/bergen geen enkel probleem en je kunt gemakkelijk met de rest van het verkeer meerijden. Groot voordeel is wel de DSG, die schakelt zo snel terug dat je geen last van vermogensverlies hebt, wel op de manuele stand afdalen want anders kun je niet afremmen op de motor.
Dit is voor ons de 2de auto met de 1.6 tdi, de eerste had vaak last van vermogensverlies en deze had voor net als vorig jaar last van een erg hoge olietemperatuur (120-135 gr) bergop maar ook de temperatuur van de koelvloeistof liep vaak op boven de 90gr.
Qua stabiliteit gewoon super, wel met hulpveren en een kogeldruk van 75-85 kg en beladen caravan van 1350 kg. Goed beladen blijft natuurlijk erg belangrijk!!
Kortweg, genoeg vermogen maar koeling matig

Bekijk berekening

Wijzigen


Kia Niro GDi Hybrid [EV+fuel] met een Trigano

De ervaring van Rob met een Kia Niro GDi Hybrid [EV+fuel] (104 Kw/141 pk bouwperiode: juli 2016 - heden) en een Trigano Rubis 420 van 1000 kg geplaatst op 04-08-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 61%

Deze zomer met mijn net aangeschafte Kia Niro en mijn Rapido 42 cp evolution caravan (voorganger van de trigano) naar Wales en Cornwall gereden in het vereenigd Koninkrijk.
De caravan geladen tot ca 1075 kg.
Heerlijk ontspannen gereden met de Niro. Is een geweldige trekauto. Je moet wel een beetje weten te rijden met de automaat. Cruise control in de heuvels is eigenlijk niet bruikbaar. Ik heb vooral in de eco stand gereden en dat gaat prima. Alleen wanneer ik flink moest optrekken dan in de sportstand. De hybride accu is nooit leeg geraakt. Van Wales naar Cornwall flinke hellingen gehad. De helling bij Luik/ Tilff is daarbij in vergelijking een eitje. De Niro trok dit goed. Maar je moet niet bang zijn om het gaspedaal helemaal in te drukken en de Niro wat meer toeren te laten maken. Stabiliteit met hoge snelheid top. Manoeuvreren op de camping een eitje. Achteruitrijcamera is echt top bij het aankoppelen.
Snelheden waren steeds rond de 100 km. Wat echt relaxed is met de Niro is het rijden in de File. Je trekt op met de elektromotor in combinatie met de automaat. Ik hoef geen schakelbak meer ! Zo relaxed. Het verbruik was over de hele rit van 2500 km 1 op 14! Dus alom een fijne caravantrekker waar je even aan moet wennen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Vul je kenteken in en check wat je mag en kan trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Persoonlijk advies

Van elke combinatie is een uniek 18 pagina's tellend trekadvies op te vragen met een exacte analyse van een auto en caravan. Bovendien geven we je daarbij persoonlijk advies met antwoorden op al je vragen.

Interview Caravantrekker

De website love2camp.nl heeft Menno geïnterviewd over het ontstaan van Caravantrekker en zijn visie.

Slingeren

Waarom gaat een caravan slingeren? Een uitgebreid artikel over alle aspecten die van invloed zijn over het slingeren van de combinatie.


 

 

Caravan informatie

Verplicht leesvoer voor iedereen die met de caravan op stap gaat!

Onderwerpen

 

© 2004-2018 Caravantrekker