Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Blog Informatie Tests Reviews Advies Vragen Menu

De 10 nieuwste gebruikerservaringen

Ford Kuga II - 2.0 TDCi [AWD][PowerShift] met een Hobby

De ervaring van Frank met een Ford Kuga II - 2.0 TDCi [AWD][PowerShift] (120 Kw/163 pk bouwperiode: januari 2013 - oktober 2014) en een Hobby Prestige 650 WFU van 1860 kg geplaatst op 19-10-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 99%

Hier nog de ervaring van de terug weg gaat echt boven verwachting hadden windkracht 2 a 3 opzij wat een feest echt stabiel adaptieve cruise control erg fijn motor trekt perfect had nu ook watertank achter in kwart vol met inhalen even 110 gereden geen probleem in combinatie met de tandem as ben erg benieuwd straks als we met de kerst naar Limburg gaan. ..

Bekijk berekening

Wijzigen


Volvo V70 - D5 aut. met een Caravan

De ervaring van Remco met een Volvo V70 - D5 aut. (120 Kw/163 pk bouwperiode: juli 2001 - augustus 2005) en een Caravan van 550 kg geplaatst op 17-10-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 29%

Kleine aanvulling op de TEC Deze Is van het bouwjaar 2003 en weegt 1500kg.
Wanneer wij op vakantie gaan.
De volvo is flink beladen, 2 volwassenen, 2 honden, voortent met stokken , luifel met stokken ,campingcoolbox,skottelbraai,enz enz al met al een kleine 3600 kg totaal gewicht.

De volvo heeft geen enkele moeite met het gewicht en passeren of gepasseerd worden heeft geen invloed op de combinatie, zelfs niet met zijwind.

Het gemiddelde verbruik solo 1:16 met caravan 1:9.5

De gehele reis rijd ik manueel en gebruik ik de 5e versnelling niet.
Kleine klimmetjes kunnen gewoon in de 4e versnelling gereden worden met de cruise control op 90 a 95.
Lange klimmetjes rijd ik in de 3e versnelling rond de 80 dit om te zorgen dat de motor niet te warm wordt.
Ik heb in Spanje de bodemplaat eronder uit gehaald omdat de motor het wel erg warm kreeg in de Spaanse zon met de airco aan.
Zonder bodemplaat blijft de temperatuur meter stabiel rechtop staan. Met bodemplaat stond ie op 3/4 tijdens het flink klimmen.


Bekijk berekening

Wijzigen


Ford C-Max II facelift - 1.5 EcoBoost met een Caravan

De ervaring van Maarten van der Zanden met een Ford C-Max II facelift - 1.5 EcoBoost (110 Kw/150 pk bouwperiode: april 2015 - heden) en een Caravan van 1260 kg geplaatst op 03-10-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 35%

Ik heb de C-Max (150 pk met 1.5 l Ecoboostmotor) nieuw gekocht in april 2018. We zijn er in mei mee naar Kroatie gereden. De auto rijdt met onze Knaus caravan type 420QD op de meeste wegen en hellingen het lekkerst in zijn 5e versnelling. Op langere afstanden op cc ingesteld op 90 km/uur. Verbruik met de caravan erachter ongeveer 1:9. Dus niet echt zuinig, maar de trekkracht is prima. In Kroatie op de terugweg vlak voor de grens met Slovenie kregen we pech met de auto. Een lek in de radiateur. Geen koelvloeistof meer. Nog een geluk dat we niet in een lange tunnel stil kwamen staan.. Terug gesleept naar een Forddealer in Rijeka. Levertijd nieuwe radiateur 8 werkdagen! Vervangend vervoer via Ohra gekregen, een nieuwe BMWx1 8traps automaat 2.0 ltr. Ook een prima caravantrekker en hiermee de rest van de vakantie gereden. De C-Max ging op transport naar Nederland en is hier gerepareerd. In augustus nog 3 weken op vakantie naar Bretagne en Normandie geweest en prima met de auto gereden. Ook op de vele lange hellingen. Inmiddels meer als 10.000 km gereden en ik ben zeer tevreden over de auto. Minpunt is de navigatie, de laatste kaartupdate is van 2015. Ford weet niet wanneer er een nieuwe update komt. We gebruiken dus maar een losse TomTom, die is wel up to date. Na ca. 6000 km met de caravan op totaal 10.000 km is het verbruik ca. 9,4ltr op 100 km. Tip: zet je 2 fietsen achterop de caravan dan is het verstandig om extra gewicht voorin te leggen, anders merk je dat de kogeldruk onvoldoende is en dit gaat ten koste van de stabiliteit.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Pulsar - 1.2 DIG-T met een Avento

De ervaring van P.Hoogland met een Nissan Pulsar - 1.2 DIG-T (85 Kw/116 pk bouwperiode: augustus 2014 - heden) en een Avento Avance Esclusivo 420 van 1220 kg geplaatst op 30-09-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 85%

Is een zeer fijne combinatie om mee te rijden. type caravan is een royal 420 TD leeggew 938 kg met een fietsendrager met 2 fietsen aan de achterzijde.

Caravan ligt stabiel achter de auto met een gemiddelde snelheid van 100 in de 5e versnelling om aan een het goede toerental te komen, ivm werking toeren tal.

In de 6e versnelling trekt de auto het wel, maar merkt wel dat hij hier dan meer moeite mee heeft, wil de motor ook niet te zwaar belasten.

caravan is uitgerust met een alko 3004 stabilisator, en de banden staan op 5 bar let wel doe dit alleen met stalen ventielen in de velgen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Ford C-Max II facelift - 1.0 EcoBoost met een Caravan

De ervaring van du Buf met een Ford C-Max II facelift - 1.0 EcoBoost (92 Kw/125 pk bouwperiode: april 2015 - heden) en een Caravan van 1000 kg geplaatst op 29-09-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 35%

Hallo,
Aan hand van de positieve trekkersscore toch een nieuwe Ford C-Max gekocht.
1,0 ltr motor met 125 pk.
Hij zou zelfs beter de caravan moeten kunnen trekken dan mijn vorige C-Max, 1.8 ltr ook 125 pk.
De eerste ervaring na rondje Oostenrijk met 2500 km op de teller is alleen maar positief.
Trekkracht bij laag toerental geweldig.
6e versnelling (maar alleen vlak) bij 85 - 90 km/uur prima en rustig rond de tweeduizend toeren.
Verbruik met caravan 8,0 - 8,5 ltr / 100 km., de 1800cc had royaal meer dan 10 ltr op de 100 km nodig.
Ook op aanraden van het navigatie systeem een kortere weg gereden, ging wel over een pas van 1300 mtr hoog.
Zelfs op stukken met 15% stijging komt het 1,0 ltr motortje
in de tweede versnelling met de caravan er achter niet in de
problemen.
Een klein minpunt is, dat hij minder afremt op de motor bergaf.
Je moet toch af en toe wat meer bijremmen.
Solo verbruikt hij tussen de 5,0 en 5,5 ltr op de 100 km.
Bedankt caravantrekker , wij zijn zeer tevreden met jullie advies.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW Gran Tourer - 216d met een Dethleffs

De ervaring van Maurice met een BMW Gran Tourer - 216d (85 Kw/116 pk bouwperiode: juli 2015 - heden) en een Dethleffs Camper 500 SK van 1357 kg geplaatst op 24-09-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 81%

Nu het derde jaar onderweg met de 2 serie Gran Tourer. In sept. 2015 in de zakelijke lease gaan rijden. Vooraf proefrit gemaakt, omdat ik wilde weten hoe een 3 cilinder diesel met 116PK aan zou voelen. Deze proefrit viel zeker niet tegen en dus besloten de 2 serie te gaan rijden. De ervaringen met caravan vallen absoluut niet tegen, gezien het blok(je) wat erin ligt. Dat hebben ze bij BMW heel knap voor elkaar. Dankzij een tweetraps turbo heb je vanaf 1700 rpm al nagenoeg 270Nm koppel en dat houd hij vervolgens lang vast. In Luik de berg op in de 3 met zo'n 80km/h gaat prima.
Verbruik is netjes rond de 1 op 10 richting Zuid Frankrijk met een kruissnelheid van 100 km/h.
Stabiliteit is goed. Caravan echt tot 1500 kg beladen, maar wel met een gezin met 4 kinderen en een skibox aan boord van de BMW. Auto zit dan in de buurt van de 2 ton en dus netjes conform ANWB advies qua verdeling. Uiteraard wel minimaal 80 kg op de kogel en de banden op de max.
Hele fijne combi om meet te rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Scenic III - 1.5 dCi [EDC] met een Dethleffs

De ervaring van John met een Renault Scenic III - 1.5 dCi [EDC] (81 Kw/110 pk bouwperiode: mei 2010 - 2016) en een Dethleffs Camper 430 DB van 1180 kg geplaatst op 23-09-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 70%

Zomer 2018 met deze combi vanuit Friesland naar de Ardeche gereden.
Wij zijn 900 kg leeg en maximaal beladen 1200kg [en een beetje]
2 fietsen voorop en 2 achter op en de auto beladen met 2 volwassenen en 3 kids en een koelkast gevuld met proviand in de kofferbak.
Wat was het een heerlijk ontspannen ritje! Auto deed het super en 110 kmh op route de soleil was geen probleem en ook klimmen ging super als je maar optijd terugschakelde.
Gemiddeld verbruik 1:10

Bekijk berekening

Wijzigen


Ford Kuga II - 2.0 TDCi [AWD][PowerShift] met een Hobby

De ervaring van Frank met een Ford Kuga II - 2.0 TDCi [AWD][PowerShift] (120 Kw/163 pk bouwperiode: januari 2013 - oktober 2014) en een Hobby Prestige 650 WFU van 1860 kg geplaatst op 23-09-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 99%

Net de kuga voor het eerst getest met de caravan auto leeg met twee volwassenen er in caravan denk ik 1850 kg trekt als een speer ook in 6 automaat met vals plat 100 km per uur geen probleem hadden windkracht 5 schuin achter tuurlijk voel je dat maar niet erger als met vorige landcruiser uit 2000 verbruik 1:9.3 komt later nog wel recentie achter aan groet Frank

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW - 520d - F10 aut. met een Fendt

De ervaring van Gerrit met een BMW - 520d - F10 aut. (135 Kw/184 pk bouwperiode: juli 2010 - 2016) en een Fendt Bianco 450 QB van 1300 kg geplaatst op 23-09-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 69%

Deze combinatie rijdt voortreffelijk. Je merkt nauwelijks dat er een caravan wordt getrokken. Bij uitzonderlijke onverharde hellingen, zoals op een camping, is de achterwielaandrijving ideaal. De kleine remschijfjes in de koppeling zijn vernieuwd. De combinatie is hiermee superstrak. Bij het inhalen van een vrachtwagen beweegt de caravan totaal niet. De spiegels van het merk Emuk bevallen prima. Normaal rijdt deze BMW zeer zuinig. Met caravan is het een grote slurper. Ik rij misschien toch te hard.

Bekijk berekening

Wijzigen


Suzuki Vitara 1.6 DDiS met een Caravan

De ervaring van Willem met een Suzuki Vitara 1.6 DDiS (88 Kw/120 pk bouwperiode: maart 2015 - heden) en een Caravan van 1200 kg geplaatst op 17-09-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 37%

Suzuku Vitara 1.6 diesel High Executive met Swift Toscane 450/2 van maximaal 1200 kg.
De Vitara trekt de Swift met gemak, ook door de bergen is geen probleem. Vermogen genoeg. De 6e versnelling is vrijwel niet bruikbaar omdat de motor dan te weinig toeren draait, maar die is ook niet nodig want de motor draait in de 5 bij 90 km/u ongeveer 1800 toeren.
Erorm stabiele combi, van noord NL naar Kroatie en terug en geen moment gevoeld dat de caravan onrustig werd. Snelheid tot 110 km/h (GPS) uitgeprobeerd en de combi blijft stabiel. Continu 100 km/h (GPS) gereden, probleemloos! Maar, ..... wel met hulpveren. Zonder hulpveren nooit met caravan gereden dus daarover geen oordeel.
Nooit een zoekend gevoel in het stuur gehad.
Zonder belading/caravan komt de auto achter 4 a 5 cm omhoog.
Verbruik lag bij deze snelheid gemiddeld op 1:12 (uitgerekend, niet via boordcomputer)
Bijzonder prettige en stabiele combinatie

Bekijk berekening

Wijzigen


Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Vul je kenteken in en check wat je mag en kan trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

De reis een last?

Geef jezelf en je partner meer zelfvertrouwen en reisplezier.
Volg een praktische caravancursus. De Op Maat cursus is er al v.a. € 169,-

Interview Caravantrekker

De website love2camp.nl heeft Menno geïnterviewd over het ontstaan van Caravantrekker en zijn visie.

Bandenspanning

Hoe hoog moet de bandenspanning van mijn caravan zijn? Bekijk het in de Bandenspanningscalculator.


 

 

Caravan informatie

Verplicht leesvoer voor iedereen die met de caravan op stap gaat!

Onderwerpen

 

© 2004-2018 Caravantrekker