Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Mitsubishi Space Wagon

Sorteer op:


Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI met een Swift

De ervaring van Mick Delahaye met een Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI (147 pk/108, Kw bouwperiode: 1999 - 2004) en een Swift Challenger 480 van 1441 kg geplaatst op 21-11-2011:

De Mitsu trekt deze combinatie makkelijk. Veelal kan je in 5 rijden. Soms terug naar 4 of helling op in 3. Geef je flink toeren dan schiet hij de helling op. Ook bergaf ligt deze combi als een blok achter je wagen, vooral dankzij gewicht Mitsu. Alleen......hij drinkt dan behoorlijk. Kan ik in Nederland sol vaak 1:12 rijden met de caravan erachter haal je soms 1:8 niet.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI aut. met een Eifelland

De ervaring van Paul T met een Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI aut. (147 pk/108, Kw bouwperiode: 1999 - 2004) en een Eifelland Holiday 465 van 1125 kg geplaatst op 14-10-2010:

Wij reden de Space Wagon automaat met plezier en trokken op vakantie een Eifelland Sunshine 440TF feitelijk met gemak. Ook in berggebied vond ik het een fijne trekker. Wel maakte ik regelmatig gebruik handmatig terug te schakelen, alleen omdat ik dan het idee had dat ik daar de motor een plezier mee deed. Met sterke tegenwind had ik met deze combi moeite om 90 km p/u vast te houden en ook als ik werd ingehaald door snelle touringcars, ging ik alvast op de rechterkantlijn rijden om sterke zuiging te voorkomen. Als de auto niet zo'n zuiper was geweest tijdens de vakanties had ik hem beslist niet weggedaan, maar een actieradius incl. caravan van maar een kleine 300km (1 op 5,5) vond ik toch wel wat weinig en een aanslag op de portemonnee. (gem. 7500km vakantie km p.j.)

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI aut. met een Adria

De ervaring van Ron Thomas met een Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI aut. (147 pk/108, Kw bouwperiode: 1999 - 2004) en een Adria Altea 432 PX van 1233 kg geplaatst op 11-07-2010:

Heb een Space Wagon 2.4 gdi van 2001 met een adria unica 431 db. Afgelopen jaar in Zuid Frankrijk geweest en verbruik van 1-5 was normaal. Ga dit jaar weer maar met dakspoiler voor de wind te verleggen. Met autotrailer erachter met zwaren auto erachter in de D stand bijna 1-7. Dus denk zeer windgevoelige combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI met een Hobby

De ervaring van H van Uden met een Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI (147 pk/108, Kw bouwperiode: 1999 - 2004) en een Hobby Excellent 440 SF van 1257 kg geplaatst op 17-01-2009:

Prima trekcombinatie om mee op vakantie te gaan, combinatie ligt als een blok op de weg en heeft weinig last van passerende vrachtwagens. 5e versnelling matig te gebruiken 4e versnelling goed. Nadeel het hoge benzine verbruik 1 op 6,5 tot 1 op 7. Normaal verbuik auto 1 op 8

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI met een Beyerland

De ervaring van r rauwerda met een Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI (147 pk/108, Kw bouwperiode: 1999 - 2004) en een Beyerland Sprinter 460 van 1150 kg geplaatst op 27-11-2008:

Heerlijke combinatie om mee op vakantie te gaan. Snelheid van zo rond de 95 km/u, verbruik 1 op 7.5 a 8. 5e versnelling alleen op vlakke weg en zonder tegenwind te gebruiken, maar ook in de 4e versnelling is toerental nog behoorlijk laag en treed er geen comford verlies op.Op de brenner pas moet je de motor wel boven de 3000 toeren houden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Space Wagon 2.0 met een Burstner

De ervaring van Adrie met een Mitsubishi Space Wagon 2.0 (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Burstner Premio 485 TK van 1280 kg geplaatst op 26-10-2008:

Combinatie met Burstner 485 TK 1300 kg. Kan goed met het overige verkeer meekomen. Uit stilstand tegen een heuvel op vergt goede timing tussen gasgeven(doseren) en opkomen koppeling. Ook na een rit van 1100 km stap je redelijk fit uit de wagen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Space Wagon 2.0 met een Eifelland

De ervaring van B.Willers met een Mitsubishi Space Wagon 2.0 (133 pk/98, Kw bouwperiode: 1992 - 2000) en een Eifelland Holiday 395 TK van 1175 kg geplaatst op 01-10-2008:

Onze Space Wagon GDI aut. 2.0 heeht het met een Eifelland TK behoorlijk zwaar gehad in België en het middengebergte van Frankrijk. De vlakke gebieden zijn geen probleem, maar gaat de weg omhoog dan is het snel terugschakelen. Voor dit werk is een 2.4 nodig.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Space Wagon 2.0 met een Knaus

De ervaring van Martin met een Mitsubishi Space Wagon 2.0 (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Knaus Sport 450 (2,2) van 1275 kg geplaatst op 27-08-2008:

Een stabiele combinatie, die prima voldoet, 5e versnelling goed bruikbaar. Koppeling sterk genoeg, ook na meermalen moeizaam te zijn opgetrokken op glooiende hellingen geeft koppeling geen krimp.
Voldoende snelheid te behalen, reed met 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 kinderfietsen op achterkant caravan en de dakkoffer op de auto gevuld met voortent, aanritsbare slaaptent en luifel, wel Aluminium stokken.
Brandstofverbruik 1 op 8 gemiddeld (Frankrijk).
Goede versnellingbakverhoudingen (zeker tov Galant), alleen kan de 1 wat korter voor meer hellingtrekvermogen

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI aut. met een Caravelair

De ervaring van Paul de Winter met een Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI aut. (147 pk/108, Kw bouwperiode: 1999 - 2004) en een Caravelair Antares Luxe 496 van 1195 kg geplaatst op 21-06-2008:

Mijn ervaring is gebaseerd op combinatie Spacewagon 2.4 GDI AUT met Caravelair 490 Antares (max. 1300 kg). Ik zou tekenen voor gem. verbruik van 1:8. In beetje berggebied zie ik regelmatig op het display 25-30 ltr. per 100 km...!
Alleen bij echt vlak met meewind of enig aflopende weg kan m.i. de 4e versnelling het aan; eigenlijk meestal in de 3e.
Wel zeer comfortabel, betrouwbaar en stabiel, maar duur dus.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI aut. met een HomeCar

De ervaring van Richard Swan met een Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI aut. (147 pk/108, Kw bouwperiode: 1999 - 2004) en een HomeCar Racer 49 KMF Trophy van 1340 kg geplaatst op 21-04-2008:

Voordat ik met mijn Spacewagon 2.4 GDI automaat een caravan ging trekken (HomeCar 49 KU Racer) troke ik met een Space Star 1.8 GDI handgeschakeld en even zware caravan. Eerlijk gezegd trok die hem een stuk makkelijker. De automaat moet behoorlijk werken in de D wordt op de Route Soleil maar matig gebruikt. Moet af en toe schakelen alsof een een handbak is. Als de helling te lang is wordt de (later ingebouwde) cruisecontrole en vanzelf afgegooid. Moest dus duidelijk even wennen aan de overgang maar is uiteindelijk prima op zijn taak berekend. Een 2.4 GDI handbak zal het nog makkelijker hebben... En het benzinerverbruik.... tsja dat is inderdaad even slikken. Met een beetje geluk 1 op 8.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI met een Adria

De ervaring van E Jonker met een Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI (147 pk/108, Kw bouwperiode: 1999 - 2004) en een Adria Altea 462 PS van 1161 kg geplaatst op 30-06-2007:

Het rijdt prettig, in Frankrijk geen tijdwinst op de peage want de snelheid gaat echt niet boven de 110km/h terwijl het brandstofverbruik gigantisch oploopt. maar binnendoor over de route national is er geen enkel probleem.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Space Wagon 2.0 met een Beyerland

De ervaring van G.H. Mijnarends met een Mitsubishi Space Wagon 2.0 (133 pk/98, Kw bouwperiode: 1992 - 2000) en een Beyerland Vitesse 400 FB van 1025 kg geplaatst op 22-05-2007:

Zeer goed, rijdt op de autobahn uitstekend met deze combinatie+dakkoffer/skibox in zijn 5 rond vrachtauto snelheid. Ligt verder als een blok op de weg en zakt zeker op de achteras van de auto niet door. Dus alleen maar lof. Hellingen met even terugschakelen ook echt geen probleem mits voldoende tractie, dus bv geen nat gras.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI aut. met een Dethleffs

De ervaring van J.W. Beker met een Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI aut. (147 pk/108, Kw bouwperiode: 1999 - 2004) en een Dethleffs Beduin 540 van 1500 kg geplaatst op 09-01-2007:

Mijn Space Wagon 2,4 GDI automaat is van 2002.
Afgelopen najaar naar het Gardameer geweest met de Dethleffs Beduin 540. Onderweg geen enkel probleem gehad, ook op pittige hellingen niet, behalve de Brenner over richting Italie, dan moet je terugschakelen, soms naar z'n L als je achter een vrachtauto komt te zitten, inhalen is dan nauwelijks mogelijk. Ook dan behoorlijk benzineverbruik.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI met een Caravan

De ervaring van p.boks met een Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI (147 pk/108, Kw bouwperiode: 1999 - 2004) en een Caravan van 1350 kg geplaatst op 02-01-2007:

Zeer goede ervaringen met trekken en rijden ook met vakanties. We rijden veel binnendoor. benzine gebruik is gemiddeld 1 op 7,5 a 8 l per 100 km. de combinatie geeft een veilig gevoel tijdens rijden binnendoor en op de snelweg. Ook met wind en passeren van de vrachtwagens is de auto de caravan de baas. Caravan leeg 1050 kg en geladen 1350 kg. De levensmiddelenvoorraad doe ik in de auto. Alleen eerste gebruik in de caravan. Merk caravan LMC 475RD.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI aut. met een Caravelair

De ervaring van van Hage met een Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI aut. (147 pk/108, Kw bouwperiode: 1999 - 2004) en een Caravelair Elodorado Luxe 420 van 1110 kg geplaatst op 07-12-2006:

Het trekken van een middelgrote caravan levert de Space Wagon weinig problemen op. Mede dankzij de stabilisator op de koppeling is de combinatie behoorlijk stabiel. De Space Wagon kan het prima stellen zonder hulpvering.

De automaat biedt zowel voor- als nadelen. Wegrijden op steile hellingen is een peulenschil. Daar staat tegenover dat de automaat slechts over 4 verzetten beschikt. Daarmee zijn de tussenstappen net iets te groot en wordt je op lange hellingen nogal eens voorbij gereden door auto's met lichtere motoren. Bij tegenwind is de hoogste versnelling nauwelijks bruikbaar en dient te worden teruggeschakeld naar stand 3. De motor blijft dan wel redelijk stil, maar het brandstofverbruik stijgt naar 1 op 6.

Kortom: een middelzware caravan is goed te doen met een Space Wagon automaat, maar reken wel op een stevige slok benzine.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Mitsubishi Space Wagon.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI aut. met een Caravan

De ervaring van Ingo Wilhelm met een Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI aut. (147 pk/108 Kw, bouwperiode: 1999-2004) en een Caravan van 1100 kg geplaatst op 07-12-2006:

What I don't see in the above review is the word 'thirsty' .
My Space Wagon ( just called 'RVR' in New Zealand) gives me 31mpg on the open road. Towing a barely laden (delivery run)
850Kg van gave me 17mpg for a 500k trip.


Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI aut. met een Geist

De ervaring van Capt Frank McKenna met een Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI aut. (147 pk/108 Kw, bouwperiode: 1999-2004) en een Geist LV535 van 1360 kg geplaatst op 07-12-2006:

The Geist LV535 is the steadiest van I have towed. We have done two trips down to the Dordogne and Biscay coast and Normandy. No problems, the only things it doesn't like are short steep hills and some of the long hills in France with a gale of wind right on the nose. We have done a fair amount of miles in the UK,Hull to Dover,Newhaven,Cotswolds and what are our local runs to the Lakes & N.Yorkshire. It is the best car we have ever had which is why we have still got it at 115k miles.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Bandenspanning

Elektronische stabiliteitssystemen (getest)

In welke versnelling?

Blijf van het gas af!

Caravan (te?) zwaar

 

©2024 Caravantrekker