Caravantrekker.nl

Tyron systeem

Houtman vraagt op 1 oktober 2017:

Voor de liefhebber heb ik een complete set Tyron Fat Tyre Protection.
Gebruikt voor bandenmaat 195/70 R15. Kan hem inleveren als oud ijzer maar misschien doe ik er iemand een plezier mee.
Conact via Menno?

Naar laatste bijdrage

Reacties:

Stef antwoordt op 1 oktober 2017:

Hoi Houtman,

Simpele vraag ; Waarom doe je hem weg ?
En wat zijn jouw ervaringen ermee ?

Mvg
Stef


@Eric antwoordt op 1 oktober 2017:

Hoe zit het met een kapotte band verwisselen in bijv het buitenland, kan elke garage op de hoek dat doen met zo'n Tyron?


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 1 oktober 2017:

Ja, er zit een sleuteltje bij waarmee iedereen de Tyron kan losschroeven en verwijderen.
Ik rijd al meer dan 10 jaar ermee en er nog nooit iets van gemerkt 😉
Je merkt er pas iets van als je een lekke band hebt. De kans op schade aan de caravan wordt iets kleiner.


Houtman antwoordt op 1 oktober 2017:

Beter dan Menno kan ik je vraag niet beantoorden, Stef.


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 2 oktober 2017:

Let er wel op dat de maat van de velg en vorm belangrijker is dan de bandenmaat. Het gaat dan om de breedte van de ring.


Kees antwoordt op 9 oktober 2017:

Wel weer lekker stil hier na zo'n veeg en gum actie. Toppie hoor!


Quirien antwoordt op 10 oktober 2017:

Zucht....
Volgens mij waren we gebleven bij het feit dat het zijn voordelen en nadelen had.
Wat mij opviel waren woorden in zinnen genoemd als, oudijzer, bloembakken van maken, nostalgische garage, eerst heel enthousiast over gedacht ,maar dat ervaring ermee ( voortschrijdend inzicht noemen ze dat wel eens) toch niet blijkt wat het schijnt te moeten wezen.
Was er ook niet iets van ; ervaringen doe je op van gemaakte fouten?

Eigenlijk een beetje eenzijdig, want ik heb geleerd naast wat genoemd werd dat ervaring ook ontstaat uit juiste beslissingen.
En verder om een goed en zo juist mogelijk oordeel te vellen, je de zaak van 2 of meerdere kanten moet onderzoeken.
Tsja, ook iemand zei, dat het dan wel eens heel anders kan zijn.

Zullen we nu maar weer de draad oppakken of zullen we dit onderwerp maar sluiten?
Ik denk dat Houtman inmiddels wel weet wat hij er mee doet.😉


so what antwoordt op 10 oktober 2017:

Wie is "we"?


Kees antwoordt op 10 oktober 2017:

"Zullen we nu maar weer de draad oppakken of zullen we dit onderwerp maar sluiten?"
Ik denk dat er met de gumactie aangegeven werd dat er geen kritische geluiden op prijs worden gesteld wanneer er blijkbaar niet begrepen wordt dat dit systeem alleen maar voordelen voor de gebruiker kent.
Om herhaling van gumactie's te voorkomen lijkt het mij niet verstandig om feiten en andere ervaringen hier niet nogmaals te vermelden. Iets met wie niet horen wil .........
Tenslotte wordt er hier niet geschroomd om de voor handen zijnde macht te gebruiken, een teken van onmacht.


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 10 oktober 2017:

Iedereen op deze site mag zijn mening geven, graag zelfs! Maar niet iedereen mag die mening, bij herhaling, als feit poneren. 😉

ps. en daar is geen discussie over.


Houtman antwoordt op 10 oktober 2017:

Hoewel niet iedereen het daar over eens is, stel ik het zelf altijd op prijs als een vragensteller reageert op de reacties van andere, ervaren forumleden.
Welnu, ik heb alle reacties gelezen en vastgesteld dat niemand interesse heeft voor/in de Tyron-set. Ik heb de set niet weggegooid maar overlegd met mijn bandenleverancier. En die reageerde positief. De set blijft dus keurig op mijn zolder staan totdat deze vakman een liefhebber heeft gevonden.
Oja, de set is gebruikt door een goede vriend die zijn caravan heeft verkocht. Ikzelf gebruik een set onder mijn caravan, nu ongeveer tien jaar. De mening van de gewaardeerde forumleden heeft mijn mening niet veranderd. Mischien wel integendeel.


arie antwoordt op 10 oktober 2017:

bij mijn pers. auto heb ik flatrun banden wel wat stug maar met een lekke band kan je zachter door rijden tot een banden service moet toch ook op de cv toepasbaar zijn
alleen moet er dan ook op de caravan tpms wat technisch mogelijk is


Louis antwoordt op 10 oktober 2017:

Iedereen op deze site mag z'n mening geven, graag zelfs !
Dat vind ik hier niet echt zuiver in terug.
Voor het weg gesencureerde gekrakeel heb ik alle begrip, maar ook de steekhoudende opmerkingen hier in zijn verdwenen waardoor de waarde van het onderwerp is verminkt.
En als je zuiver alleen zwart/wit naar Houtman's openingsvraag kijkt klopt het ook niet.
Want dan had het héle draadje (dus ook de werking van deze ringen) gegumd moeten worden...want dáár vroeg Houtman niet om.
Hij wilde alleen maar iemand een plezier met deze ringen doen, en meer vroeg hij niet.
Wat nu overgebleven is, is alleen een kritiekloze en dus inhoudsloze promo voor tyron of niet dan ?
Maar goed, ik hoef er geen uitleg over want dan begint het hele gedoe opnieuw maar wilde dit nog wel even opmerken.


Kees antwoordt op 11 oktober 2017:

"bij mijn pers. auto heb ik flatrun banden wel wat stug maar met een lekke band kan je zachter door rijden tot een banden service "
Het verschil tussen ROF (Run-On-Flat) banden en het Tyronsysteem is dat de ROF's wel goed op hun zitting op de velg blijven zitten en bij de Tyron niet. Met ROF banden kun je tot 80 km/u rijden met behoud van stuur en remeigenschappen en 80 km ver komen. Kom daar maar eens om bij het Tyron systeem.
Zoals je hebt kunnen zien bij de vrachtwagen in het filmpje komt de band volledig los om de velg te liggen maar ook dat bewijs en feit is nu weggegumd. Om te kunnen remmen en sturen is contact met de weg nodig om die krachten over te kunnen brengen. Dat lukt dus niet met een los om de velg liggende band bij het Tyron systeem en wel bij de ROF banden die stug genoeg zijn om op hun velgzitting te blijven zitten.
Dit is niet slechts mijn mening als vakman maar gewoon een feit. Onbegrijpelijk dat mensen dat niet willen inzien en zelfs bestrijden.


Houtman antwoordt op 11 oktober 2017:

Is het misschien een goed idee, Kees om jouw ervaring door te geven aan mijn bandenleverancier met het verzoek de "liefhebber die mijn set wil gebruiken" te informeren?


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 11 oktober 2017:

Een feit is Kees dat Tyron NIET een run on flat band maakt van een gewone band. Dat beweer ik niet en Tyron zelf ook niet. Tyron beweert alleen dat je met lage snelheid (<30 km/u) een paar kilometer door kan rijden..... Goed voor je band zal het vast niet zijn maar je kan net de tunnel uit of een veiligere plek opzoeken om te stoppen.

Bij mijn weten (maar Kees weet vast meer 😉) zijn er geen Run-On-Flat banden met voldoende draagvermogen in 'caravan maten'. Dat zou in combinatie met een een goed TPMS heel handig kunnen zijn.


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Caravan (te?) zwaar

Bij het uitzoeken van een nieuwe caravan kijken we natuurlijk naar het gewicht. Maar als we dan echt gaan rekenen doen we dat toch vooral met centen in plaats van met kilo’s.

Wet- en regelgeving

Alle wet- en regelgeving die over auto's en caravans bestaat wordt duidelijk uitgelegd.

Genuanceerd advies

Het oordeel over een combinatie in één conclusie samenvatten is lastig. Het vraagt een veel genuanceerder advies. Vandaar dat het vernieuwde Trekrapport een E-book is met zo'n 30 pagina's vol met informatie.

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2024 Caravantrekker